Alles voor jou als nieuwe klant onder één dak. Van de aanvraag en de Overstapservice tot aan de installatie en de monteur!
Recent actief
Is het tegenwoordig al mogelijk om een contract te verlengen en hierbij over te stappen van het WBA netwerk naar het ODF netwerk? Dit zonder noemenswaardige downtime uiteraard. De nieuwe prijzen voor ODF zijn namelijk erg aantrekkelijk, en in Leeuwarden is het mogelijk om dit af te nemen.
Hoi Welke kleur moet de utp connector hebben ik heb nu oranjewit-oranje-blauwwit-blauw-groenwit-groen-wit-,bruin. (Utp6) Bij kpn werkte deze kabel wel (was aan beide kanten hetzelfde. Maar welke volgorde moet hij nu hebben? Ik weet dat sowieso hlauwwit en groenwit om moeten is dat het enige? Of moet het een crosskabel worden ?
Onderstaande foto’s zijn van de meterkast, in het huis zijn verder geen aansluitingen. Lijkt erop dat de vorige bewoners kabel gebruikte. Waar in de meterkast en hoe moet ik mijn modem aansluiten?
Ik heb T-Mobile thuis ontvangen en heb blijkbaar 3 opties om mijn modem aan te sluiten: 1. Via een wandcontactdoos 2. Via een ISRA punt met ministekker 3. Via een ISRA punt met vaste kabelaansluiting Ik heb overal gekeken, maar 1. is in mijn huis niet beschikbaar. 2. Zit ook niet in de meterkast 3. Lijkt er ook niet te zitten. De meterkast heeft enkel (zie foto) een kastje (TRIS-210EEN) wat het zou kunnen zijn, maar een grijze kabel (waar in de handleiding om wordt gevraagd) vind ik niet. Als ik Google op "ISRA punt", vind ik wel een kastje dat lijkt op de TRIS-210EEN, dus dat zou 3. kunnen zijn, maar geen grijze kabel. Ik vind dan dit op Google: https://goo.gl/images/rRqL6U Wie kan mij helpen? De aansluitingen zijn groen
Ik heb van de week tmobile aangevraagd omdat ik klaar was met ziggo. Nu is het zo dat ik alleen een coax aansluiting heb in de woonkamer. In mijn meterkas heb ik echter wel de juiste aansluiting. Wat zijn hierin de mogelijkheden om te verbinden? Moet ik een kabel van mijn meterkast naar de woonkamer gaan trekken om alles aan te sluiten? Of kan het ook anders? Alvast bedankt!
Per 1 november heb ik VDSL van T-mobile Thuis (Ik had Ziggo kabelinternet.) Hoewel het T-mobile Thuis internet meestal functioneerde deze maand, viel het internet helaas ook vaak uit. De klantenservice constateerde dat de lijn zwak was. Na de gebruikelijke procedures doorlopen te hebben (factory reset enz.) is het Huawei HG659 modem door een monteur van Guidion vervangen door een andere HG659. Dit loste echter niets op. Vervolgens ontving ik een e-mail van de klantenservice dat men geconstateerd had dat er sprake van van een 'bridge tap', een aftakking van het ISRA punt. Het appartement, waar ik woon, is een galerijflat die opgeleverd is in 1968. In de meterkast is alleen de toevoer voor gas en elektriciteit aangebracht. Het ISRA punt is in de woonkamer. Ik heb het eens voorzichtig open gemaakt om te kijken wat ik aan zou treffen. Ik woon er sinds 1994. Vaste telefonie gebruik ik zelf sinds 2000 niet meer en internet is altijd kabelinternet geweest. Op de foto als bijlage is d
Heeft er iemand ervaring met het opzetten van de Unifi Dream Machine Pro ter vervanging van de tmobile router? Ik vroeg me af of dit mogelijk is
Het lukt me niet om een afspraak te maken voor installatie via Guidion. Via de ontvangen email lukt het niet, 3x geprobeerd, met telkens het verzoek om mij te bellen om een afspraak te maken. Daarna 2x geprobeerd telefonisch contact te maken. De 2e keer na 35 minuten maar opgehangen. Wat een 'goed' begin bij T-Mobile-thuis. Nog geen aansluiting en nu al ergernis.
Ik ben geïnteresseerd in T-Mobile thuis en heb glasvezel in de meterkast. Helaas is daar geen mogelijkheid voor een stroompunt te realiseren. -Verleggen jullie de glasvezel ook naar de woonkamer, waar de rest afgemonteerd kan worden, zoals internet en tv? - hebben jullie andere oplossingen voor het aanbrengen van glas in de woonkamer?
Ik heb de apparatuur na beëindigen van mijn abonnement keurig teruggestuurd, modem, harddiskrecorder en alle adapters en kabels. Vorige week en nu weer een mailtje gekregen dat de apparatuur nog niet teruggestuurd zou zijn. Ik heb het verzendbewijs nog, maar ben niet gediend van deze mails. Ook het dreigement dat er 175 euro in rekening gebracht zal worden vindt ik niet gepast. In het mailtje staat dat als de apparatuur reeds teruggestuurd is, het mailtje als niet verzonden beschouwd mag worden, maar ik ben er niet gerust op. Apparatuur is 5-4-2019 teruggestuurd. Graag oppakken door klantenservice.
Ik heb gisteren mijn keuze gemaakt om van Ziggo over te stappen naar T-Mobile Thuis internet. Nu lees ik allerlei horror-verhalen over het Huawei-modem (rotte DMZ NAT-LOOP, GEEN BRIDGE!) die jullie leveren bij zo'n abonnement. Uit principe wil ik sowiezo geen Huawei-apparatuur in huis. Nu heb ik wel zojuist gelezen dat jullie vanaf vandaag nieuwe modems van Zyxel gaan leveren bij nieuwe abonnementen. Ik zou graag willen weten welk modem ik over een paar weken kan verwachten? Ik hoop toch echt zo op een Zyxel...
Hallo, Laatst heb ik t-mobile thuis aangevraagd en ik zat vandaag vol verwachting te wachten op de monteur die mijn modem zou komen installeren. Op een gegeven moment ontving ik een smsje dat ik meerdere malen gebeld zou zijn en of ik een nieuwe afspraak wilde maken bij guidion. Nu heb ik gebeld naar guidion want ik dacht wellicht is er hier sprake van een misverstand. Echter kon guidion mij mededelen dat er een monteur was geweest en ik niet thuis was en dat ik meerdere malen gebeld zou zijn op mijn mobiele nummer. Nu ben ik eerder weggegaan van mijn werk om aanwezig te zijn op het moment dat de monteur zou komen. De monteur zou tussen 16:00 en 18:00 langskomen ik was om 15:30 aanwezig dus het is onmogelijk dat ik de monteur ben misgelopen. Aan de telefoon vertelde de klantenservice van guidion mij dat de monteur om 17:00 was langs geweest en dat er niemand thuis was. Vervolgens vroeg ik aan de mevrouw bij de klantenservice of zij de monteur misschien zou kunnen bellen om te vragen o
Wel verbinding met de wifi zyxel router maar geen toegang tot internet. Beperkte toegang code (geen toegang tot internet).
Ik wil graag het modem plaatsen in de kelder dichtbij de huidige media converter (glas) en zou het fijn vinden als de Zyxel VMG8825-T50 geleverd wordt voor installatie (planning) 3 juni. De nieuwe features ten aanzien van Lan bekabeling komen mij goed uit (vaste bekabeling: 3 unmanaged switches, TV, IP camera's, PC's, printer, KlikaanKlikUit ICS2000, AVR etc. WiFi in kelder, woonkamer en tuin. Ik zit namelijk net rond de besteldatum wel/niet Zyxel. Vraag: Wordt inderdaad Zyxel VMG8825-T50 geleverd?
Aangesloten bij T-Mobile door de firma Guidion.Apparatuur is prima aangesloten, maar op onze Samsung TV alleen maar aan/uit ingesteld.Dit viel tegen omdat we ook verwachte dat ook de overige functies zouden worden ingesteld.Nu werkt alleen de a/u van de Aminobox en de knoppen geluid, zappen en zenders (ook de nummertoetsen)De rest krijg ik niet geïnstalleerd zoals TV aan/uit, Source en TV en Amino uitzetten met 1 toets, zodat je alsnog met meerdere afstandsbedieningen te werk moet gaan.Ook start de Aminobox op in Samsung plus TV en moet met de Samsung afstandsbediening de Source op Amino worden gezet.Kortom vele tips op Google en in de Community ten spijt is het mij niet gelukt om deze instellingen werkende te krijgen.Hopende om meerdere tips om tot oplossingen te komen voor mijn problemen en geen spijt te hebben van de overstap van Ziggo Next naar T-Mobile Amino….Alvast bedankt!SvD
Welkom! Tof dat je hebt gekozen voor Glasvezel van T-Mobile! In dit topic lees je alles over wat er verder gaat gebeuren en wat je kan verwachten. Hoe werkt het? Graven - De glasvezelkabels gaan de grond in, hiervoor wordt de straat opengebroken. Je kan dit herkennen aan de grote “rollen” met Magenta glasvezelkabel. De magenta glasvezel wordt gelegd in de straat. Voorbereiden - Er komt persoonlijk iemand langs van onze partner, VolkerWessels Telecom, om de situatie in jouw woning te bekijken. Onder andere om te bepalen wat de beste plek is voor de glasvezel aansluiting. Let op: als je in een VvE zit of de woning huurt, dan moet je even toestemming vragen! Aansluiten - Het glasvezelaansluitpunt wordt op de afgesproken plek geïnstalleerd. Internetten - De T-Mobile monteur komt langs om het modem te installeren. Let op: zodra je afspraak staat gepland, kan je je huidige abonnement opzeggen. Meer weten? In ons blog vind je meer informatie! Is er een planning be
Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat Guidion contact met mij opneemt nadat ik T-mobile Thuis heb afgesloten. Sinds het afsluiten van T-mobile Thuis (meer dan een week geleden) heb ik namelijk nog van niemand iets vernomen over op welke datum er wat gaat gebeuren. Toevoeging: ik maak gebruik van een overstapregeling waarbij ik op 12 juni overstap van mijn huidige provider naar T-mobile Thuis.
Gisteren TMT besteld, alleen in de bevestigingsmail wordt gesproken over 75 Euro installatie kosten, 30 Euro activatie kosten. Als actie krijg ik 37,50 (de helft) van de installatie kosten terug. Als ik echter op dit forum kijk, staat dat de installatie kosten 37,50 Euro bedragen. Hoe zit dit? Ook de activatiekosten van 30 Euro komen hier nog bovenop. Ik vind het wel wat onterecht dat klanten bij glasvezel worden verplicht een monteur te laten komen vanwege het risico op beschadiging van de FTU maar wel een abnormaal hoog bedrag voor de monteur doorbelasten aan de klant. Want ik wil het zelf aansluiten, maar dat is RF technisch niet toegestaan...
Hallo allemaal. Voor het eerst kom ik in aanraking met glasvezel. Ik heb nog 2 weken bedenktijd en hebben brief thuis gekregen. Hier word gezegd dat de monteur de modem ophangt “meestal” in de meterkast. Nu zit in mijn situatie het aansluitpunt in de woonkamer. Ik kan er zo een verlengkabel naar toe leggen voor stroom. Is dit voldoende voor de monteur? Bedankt voor jullie antwoorden alvast. mvg Peter
Hoi, begin januarie is bij door ODF de glasvezel naar binnengebracht en afgemonteerd.ODF geeft aan op de website "Gefeliciteerd! Je hebt al een glasvezelaansluiting. Wil je gebruik maken van supersnel internet? Kijk voor een aanbod op jouw adres.” Echter Odido geeft aan dat de Centrale nog moet worden aangesloten. Waarom duurt dit zo lang. Een kennis aan de andere zijde van het dorp heeft al wel signaal en Internet via dezelfde ODF/Odido.Inmiddels staat midden in de gemeente het grote Odido binnenkort ook bij u bord, er al ruim 2 jaar.
Goedemiddag, Ik heb de doos al een tijdje binnen en het glasvezel punt is ook al enige tijd bij mij thuis aangesloten. Dus ik dacht ik sluit het alvast aan, het is inmiddels gewoon plug en play.Alles werkt gewoon er komt signal binnen alleen maar snelheid is 70 mbits ipv de 1000.Nu las ik op verschillende plekken dat je eigenlijk zelf niet de installatie mag/kan doen en dat er altijd een monteur moet komen. Klopt dit?Moet er een monteur komen die bijvoorbeeld nog wat in de wijk kast moet doen of moet hij iets in de modem doen wat ik zelf niet kan. Of komt hij straks bij mij thuis en hoeft hij alleen een belletje met jullie te doen? Als dat het geval is dan kunnen we de monteur misschien overslaan.
Hallo, Wij stappen over van KPN naar T-mobile thuis, maar nu heb ik even een vraagje. Een jaar geleden is onze aansluiting veranderd, iets met 2 lijnen bij elkaar knopen ofzo. Pairing of bounding noemen ze dat geloof ik. Maar werkt onze T-mobile hardware hier wel mee??? Groeten Theo
Beste T-Mobile, Wij waren klant van Vodafone thuis totdat het overgenomen werd door T-Mobile. Prima, maar nu weet ik niet hoe ik kan inloggen bij T-Mobile thuis en hoe ik dan bij mijn gegevens kan komen. Mijn Vodafone accountgegevens (gebruikersnaam & wachtwoord) werken niet meer en ik heb ook geen nieuwe gegevens ontvangen. Hoe kan ik nu bij mijn gegevens komen in My T-Mobile? Mvg Harm
Ik stap over van Ziggo naar T-Mobile Thuis. Ik zit nog in de bedenktermijn en wat mij betreft was die overbodig... dacht ik.. maar nu besefte ik me dat deze ook hier toch wel nuttig is! Ik wil er namelijk niet pas op aansluit- en afsluitdatum achter komen, dat het een lastig verhaal gaat worden hier met DSL internet. Wat is het geval? Ik heb twee verschillende aansluitingen waar PTT opstaat. Ik heb er één in de meterkast beneden, op de begane grond, dat is een israpunt als ik het goed heb. Ik zag deze niet terug in het installatiefilmpje van T-Mobile, maar ik heb het idee wel dat dit een hoofdaansluiting is? Ik heb ook een aansluiting in de woonkamer, waar ook PTT opstaat. Ik heb een 'omgekeerd' huis. Mijn woonkamer is op de bovenste (tweede) verdieping. Ik vraag me ten eerste af op welke van beide aansluitingen ik het modem moet gaan aansluiten (vraag 1). In het geval van dat het het exemplaar in de meterkast is.... hoe dan? 🙂 (vraag 2) Daarnaast vraag ik me af of ze
Hi all! Moved to new apartment where Ziggo modem is connected by owner, but I decided to get T-mobile. So a day ago I finally received the box with DSL modem, and started to install it. Unfortunately, I couldn't find any telephone cable connection / ISRA punt, neither in the meterkast, nor in the living room. Ziggo modem is connected via COAX cable, and therefore it seems that it is not compatible with DSL. Any ideas what to do in this situation? Does T-Mobile provide a modem with COAX-connection? Or switching to Ziggo is the only possibility?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.