Skip to main content
Beantwoord

geluid valt soms voor 1sec weg

  • 18 May 2024
  • 28 reacties
  • 341 Bekeken

Wij zijn afgelopen dinsdag overgestapt van ziggo naar odido. Nu hebben wij een probleempje met ons geluid.

 

We hebben een jbl soundbar aan me tv aangesloten met hdmi.

Nu valt om ze zoveel tijd even het geluid weg en geeft de soundbar Pcm aan(staat er ook als de soundbar aangezet wordt) het is meestal maar 1sec maar is best wel irritant.(al meerdere keren de stekkers opnieuw aangesloten en ook een andere hdmi kabel)

 

Nu vroeg ik me af kan ik dit verhelpen,  want bij ziggo hadden we dit probleem niet.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @M.linning, van harte welkom! Super dat je een topic bent gestart. Ik ben er voor je en help je graag verder. Er zijn een aantal zaken die ik wil testen/uitsluiten.

  • Hoe werkt het geluid zonder soundbar? Gaat dit wel soepel, of valt het geluid hier ook af en toe weg?
  • Zou je voor de zekerheid eens kunnen switchen tussen hdmi modus?
  • Gebruik je de Mediabox? Of de Odido TV app rechtstreeks op je televisie?
  • Je kan dit topic ook bekijken. Hier staat wat extra informatie in rondom het gebruik van de soundbar.

Alvast bedankt voor het proberen. Ik hoor het graag van je!

Hi @M.linning, van harte welkom! Super dat je een topic bent gestart. Ik ben er voor je en help je graag verder. Er zijn een aantal zaken die ik wil testen/uitsluiten.

  • Hoe werkt het geluid zonder soundbar? Gaat dit wel soepel, of valt het geluid hier ook af en toe weg?
  • Zou je voor de zekerheid eens kunnen switchen tussen hdmi modus?
  • Gebruik je de Mediabox? Of de Odido TV app rechtstreeks op je televisie?
  • Je kan dit topic ook bekijken. Hier staat wat extra informatie in rondom het gebruik van de soundbar.

Alvast bedankt voor het proberen. Ik hoor het graag van je!

 

Hey,

 

Op en of andere manier is het opgelost uit zich zelf.

na dit bericht hebben we der geen last meer van gehad, dus weet niet waar aan het heeft gelegen.

sowieso bedankt voor je bericht.

 

groetjes,

Reputatie 7
Badge +9

Blij om te horen dat het probleem opgelost is @M.linning! Fijne middag. 

Het probleem is helaas nog niet weg.

Maar het is dus niet altijd zo.

 

Heb nu me geluid via de tv zonder soundbar en dan heb ik ook nog het probleem.

Heb geprobeerd om een andere hdmi poort te pakken in me tv maar dan heb heb geen geluid.

 

Ik gebruik de mediabox.

Blij om te horen dat het probleem opgelost is @M.linning! Fijne middag. 

Het probleem is helaas nog niet opgelost.

 

Heb de dingen geprobeerd die je aangaf.

Als ik een andere hdmi poort pak in me tv heb ik geen geluid.

Zonder soundbar, dus geluid via tv heb ik ook af en toe dat het geluid weg valt. 

Ik gebruik de mediabox.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @M.linning, komt dit probleem voor met het live tv kijken? In dat geval kan het een bekend issue zijn dat op dit moment speelt op de Mediabox, dit kan je lezen in dit topic. Het is tijdelijk op te lossen door de Mediabox te herstarten. We verwachten dit met een volgende software update op te kunnen lossen! 

Hi @M.linning, komt dit probleem voor met het live tv kijken? In dat geval kan het een bekend issue zijn dat op dit moment speelt op de Mediabox, dit kan je lezen in dit topic. Het is tijdelijk op te lossen door de Mediabox te herstarten. We verwachten dit met een volgende software update op te kunnen lossen! 

Het is ook bij opnamens. Zoals vannacht(3:00) denk een aflevering van 1 uur is het geluid wel 6x weg gevallen 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @M.linning, goed dat je dit aangeeft! Zou je nog twee voorbeelden willen verzamelen met de tijd en programma. We horen het graag! Groetjes, Ishana

Hoi @M.linning, goed dat je dit aangeeft! Zou je nog twee voorbeelden willen verzamelen met de tijd en programma. We horen het graag! Groetjes, Ishana

het heeft even geduurd maar ik heb een paar voorbeelden.

live: radio qmusic nonstop. is het geluid om 17:45 17:52 18:15 18:25 weg gevallen

opnamen: steenrijk straat arm. op min 20:43 42:23 54:50

en nog dan een paar daar die ben ik vergeten te noteren

Reputatie 7
Badge +9

Hi @M.linning, dit is een bekend probleem bij ons en het is in onderzoek. Hopelijk hebben we binnenkort een fix hiervoor!

  • NIEUW per 20/3: Wegvallend geluid tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Het probleem is in onderzoek.

Verdere updates hierover kun je vinden in het algemene topic:

 

 

 

Hi @M.linning, dit is een bekend probleem bij ons en het is in onderzoek. Hopelijk hebben we binnenkort een fix hiervoor!

  • NIEUW per 20/3: Wegvallend geluid tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Het probleem is in onderzoek.

Verdere updates hierover kun je vinden in het algemene topic:

 

 

 

Ik heb de Mediabox opnieuw opgestart. Echter helpt je nog steeds niet en zijn we der eigenlijk echt wel klaar mee. Bij ziggo hadden we dit probleem nooit.

Me vrouw keek gister een film op prime en elke 5 min viel het geluid uit(nee dit is niet overdreven die 5 min)

Reputatie 7
Badge +3

@M.linning Bedoel je dat een herstart ook niet de tijdelijke oplossing is in jouw geval?

Ik wil je heel graag anders vertellen, maar dit issue is nog in onderzoek. Zodra hier meer over bekend is, laat ik dit uiteraard meteen weten. 

@M.linning Bedoel je dat een herstart ook niet de tijdelijke oplossing is in jouw geval?

Ik wil je heel graag anders vertellen, maar dit issue is nog in onderzoek. Zodra hier meer over bekend is, laat ik dit uiteraard meteen weten. 

De herstart heeft idd niet geholpen nee.

 

Ben er beetje klaar mee. Heb nu een kleine maand odido maar heb alleen nog maar problemen gehad. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@M.linning Wil je nog eens proberen om het geluid van Dolby naar stereo te veranderen, zorgt dit voor verbetering? 

Mocht dit werken wil ik je vragen om een hier een filmpje van te maken, zodat ik dit nogmaals kan doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst voor verder onderzoek. 

Alvast super bedankt voor de moeite!

@M.linning Wil je nog eens proberen om het geluid van Dolby naar stereo te veranderen, zorgt dit voor verbetering? 

Mocht dit werken wil ik je vragen om een hier een filmpje van te maken, zodat ik dit nogmaals kan doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst voor verder onderzoek. 

Alvast super bedankt voor de moeite!

Heb via het media kastje het geluid op stereo gezet en het heeft nog steeds niets geholpen.....

Reputatie 7
Badge +9

Kan je hier toevallig een filmpje van maken @M.linning? Ook ben ik benieuwd naar de firmware versie van de tv en Mediabox en het typenummer van de tv.  

Zou je de Mediabox ook eens bekabeld willen aansluiten in plaats van via wifi? Dit kan vaak ook de oorzaak zijn.

Een filmpje maken van het geluid wat wegvalt is lastig. Soms gebeurt het vaak en soms niet. 

Type tv is: samsung eu55ku6000

Versie Mediabox is: v12.8.4410

Versie van de tv is: 1260

Ik hoop dat dit de goede codes zijn.

 

Mediabox is vanaf het begin via de kabel aangesloten 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @M.linning, de Mediabox is verbonden via wifi. Kan je de kabel eens controleren als die erin zit? Er zit namelijk niks in de poorten van het modem.

@Tommie van Odido Heb zojuist de Mediabox aangesloten aan de kabel(kabel zat los). Ik heb ook een filmpje gemaakt echter kan ik die niet hier toevoegen van dat het geluid wegvalt.

 

Edit:  Na 5 min op de kabel tv gekeken te hebben viel het geluid weer uit.

@Tommie van Odido  in 1 aflevering van ewout op videoland a 35 min is het geluid 6x uitgevallen.

In die 35min heb ik dus ook van wifi naar kabel veranderd zoals ik het bovenstaande bericht te lezen is.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @M.linning, heel erg bedankt voor de informatie! Je kunt een filmpje uploaden via WeTransfer en de link met ons delen. Zou je dit willen doen? Alvast bedankt voor je moeite! Groetjes, Ishana

Hoi @M.linning, heel erg bedankt voor de informatie! Je kunt een filmpje uploaden via WeTransfer en de link met ons delen. Zou je dit willen doen? Alvast bedankt voor je moeite! Groetjes, Ishana

HIer bij de link:

https://we.tl/t-QCMZs6QJbG

Reputatie 7
Badge +9

@M.linning Bedankt voor het delen! Het issue is in ieder geval bij ons bekend en in onderzoek al. De tussentijdse workaround is om de Mediabox te herstarten door deze kort van de stroom te halen en dan weer aan te sluiten. Ik zie in de lijnmeting dat de Mediabox inmiddels 1,5 week aangesloten staat. Ik vermoed dat er eerder toen je de herstart deed, dat dit niet lang genoeg is gedaan. Deze van de stroom halen voor minimaal 30 seconden zou het dan tijdelijk moeten oplossen. Voor een definitieve oplossing is het momenteel echt wachten op de nieuwe update voor de Mediabox. We zijn ermee bezig!

Voor de geluidsissues die je ook ervaart via de Videoland app en opnames, heb ik een ticket voor je aangemaakt. Je ontvangt hier ook een e-mail van ter bevestiging. Ik verwacht dat dit ook hoort bij het al bekende issue dat we hebben, maar voor de zekerheid dit ook nog apart doorgezet.

@M.linning Bedankt voor het delen! Het issue is in ieder geval bij ons bekend en in onderzoek al. De tussentijdse workaround is om de Mediabox te herstarten door deze kort van de stroom te halen en dan weer aan te sluiten. Ik zie in de lijnmeting dat de Mediabox inmiddels 1,5 week aangesloten staat. Ik vermoed dat er eerder toen je de herstart deed, dat dit niet lang genoeg is gedaan. Deze van de stroom halen voor minimaal 30 seconden zou het dan tijdelijk moeten oplossen. Voor een definitieve oplossing is het momenteel echt wachten op de nieuwe update voor de Mediabox. We zijn ermee bezig!

Voor de geluidsissues die je ook ervaart via de Videoland app en opnames, heb ik een ticket voor je aangemaakt. Je ontvangt hier ook een e-mail van ter bevestiging. Ik verwacht dat dit ook hoort bij het al bekende issue dat we hebben, maar voor de zekerheid dit ook nog apart doorgezet.

Bedank voor je bericht. 

Ik heb nu het stroom van de Mediabox er afgehaald. (1min)

Ik moet wel eerder bekennen dat wij er wel echt klaar mee zijn. Bij ziggo hadden we dit nooit en nu is het gewoon te vaak en duurt veel te lang voor dat het opgelost wordt. Dit is niet de service wat ik van jullie verwacht... 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @M.linning, dit is ook absoluut niet de situatie waar wij je in willen laten zitten! Lastig genoeg zijn geluidsproblemen lastig om te traceren. Ik kan je verzekeren dat de technische dienst haar uiterste best gaat doen om tot de bron te komen en ik hoop dat het geluid snel weer als muziek in je oren klinkt.

We duiken hier voor je in, dit wordt vervolgd!

Reageer