Audio optische soundbar

  • 26 February 2024
  • 8 reacties
  • 95 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Ik heb Odido TV en mijn geluid werkt niet. TV Box zit op hdmi-arc en soundbar zit optisch aangesloten op mijn tv. Via de PS5 of via de TV zelf werkt de audio wel, alleen via de Odido box niet. Geluid op stereo zetten werkte niet. 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @HilleG, goed dat je hierover een topic begonnen bent. 

Als de de Mediabox niet in de ARC-ingang doet, werkt hij dan wel? De Mediabox heeft namelijk zelf geen optische-ingang.  

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HilleG, goed dat je hierover een topic begonnen bent. 

Als de de Mediabox niet in de ARC-ingang doet, werkt hij dan wel? De Mediabox heeft namelijk zelf geen optische-ingang.  

Helaas, normale hdmi gebruikt maar hetzelfde. Geluid van dolby AC3 op stereo gezet maar werkt ook niet. Komt wel voor 10ms geknetter en gepop uit de soundbar. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @HilleG  dank je wel voor het laten weten! Werkt het geluid op de Mediabox wel zonder soundbar of ook niet? Lukt het daarnaast wel om de soundbar via bijvoorbeeld Bloetooth te koppelen aan de Mediabox? Of werkt dit ook niet? Mocht dit niks uithalen, dan ga ik een ticket voor je aanmaken. Kun je mij dan nog laten weten welk type/model soundbar je precies hebt? Dan kan ik voor je aan de slag!

Ik heb de soundbar net uit de TV gehaald en geluid speelde ook niet via de tv af? Heb ook stereo geprobeerd. Bluetooth zou ik nog kunnen proberen.

Hi @HilleG  dank je wel voor het laten weten! Werkt het geluid op de Mediabox wel zonder soundbar of ook niet? Lukt het daarnaast wel om de soundbar via bijvoorbeeld Bloetooth te koppelen aan de Mediabox? Of werkt dit ook niet? Mocht dit niks uithalen, dan ga ik een ticket voor je aanmaken. Kun je mij dan nog laten weten welk type/model soundbar je precies hebt? Dan kan ik voor je aan de slag!

Het is gelukt met de bluetooth! Niet helemaal ideaal zo maar beter dan geen geluid :)

@HilleG Hoi

Ik weet niet om welk merk/type soundbar het gaat.

Maar het is de beste manier om de soundbar met een HDMI kabel op de tv op de HDMI ARC poort aan te sluiten.

De ARC (Audio Return Channel) poort is bedoeld om van de tv het geluid via HDMI naar de soundbar te sturen.

Misschien is dit de oplossing.

 

 

 

@HilleG Hoi

Ik weet niet om welk merk/type soundbar het gaat.

Maar het is de beste manier om de soundbar met een HDMI kabel op de tv op de HDMI ARC poort aan te sluiten.

De ARC (Audio Return Channel) poort is bedoeld om van de tv het geluid via HDMI naar de soundbar te sturen.

Misschien is dit de oplossing.

 

 

 

Het is een Edifier B7, soundbar uit 2016 en heeft geen hdmi, dus dat gaat helaas niet.

@HilleG 

Oke.

Zou U eens een andere HDMI kabel kunnen proberen tussen tv en de Odido tv box.

 

Reageer