Zwart beeld wel geluid bij commerciële zenders in odido app

  • 26 May 2024
  • 13 reacties
  • 186 Bekeken

Beste allen,

Er zijn inmiddels twee afgesloten topics over dit probleem (eerste tweede), maar deze zijn helaas niet verder gegaan dus bij deze een derde topic.

Na het opnieuw opstarten van de Odido app op mijn philips tv geven bijna alle commerciële zenders geen beeld, maar er is wel geluid. NPO 1,2,3 doen het wel, net zoals RTL Z en een aantal andere zenders. Wanneer de app verlaten wordt vanaf één van de zenders die geen beeld geven, en daarna de app weer wordt geopend, dan werkt het beeld wel weer. Wanneer de app wordt verlaten vanaf een zender die wel al werkt, dan blijven de commerciële zenders geen beeld geven wanneer de app opnieuw wordt geopend. Het probleem lijkt zich voor te doen bij elke keer dat de app nieuw wordt opgestart. 

Hier kun je via WeTransfer een filmpje downloaden waar het probleem te zien zijn en de stappen die ik doorloop om het te reproduceren. Overigens heb ik dit probleem niet op mijn Chromecast with Google TV (4K).

 

Ik heb een Philips 42OLED808. De android versie is volgens mijn tv 12, niet heel behulpzaam in het kader van precieze versie. De security patch is van 5 Februari 2024, kernel versie 5.4.259 en de android tv os build is STT2.220929.001

 

Over het algemeen vind ik dit probleem niet super storend. Als ik het tegenkom dan ga ik even naar het home menu en open ik de app weer, dan is het weg. Het is echter wel een beetje vervelend, en zou qua ervaring niet zo moeten gaan.

Teresa van Odido 1 maand geleden

Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt. Ik snap goed dat je de problemen met de app i.c.m. met de Philips TV graag verholpen ziet. Mijn collega’s van het TV Team zijn dan ook druk bezig om dit te realiseren. Op dit moment durf ik nog niet te zeggen wanneer dit zal zijn opgelost, mijn excuses hiervoor. 

Wel heb ik al deze informatie doorgezet in een ticket aan de technische dienst, zodat zij dit samen met het TV Team verder kunnen onderzoeken. Ik weet zeker dat alle informatie helpt om het onderzoek te bevorderen en de app weer optimaal te laten werken. 

Alvast enorm bedankt voor je geduld! 

 

Bekijk origineel

13 reacties

Oh, en de Odido app versie is 1.4.3232

Reputatie 7
Badge +3

Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt. Ik snap goed dat je de problemen met de app i.c.m. met de Philips TV graag verholpen ziet. Mijn collega’s van het TV Team zijn dan ook druk bezig om dit te realiseren. Op dit moment durf ik nog niet te zeggen wanneer dit zal zijn opgelost, mijn excuses hiervoor. 

Wel heb ik al deze informatie doorgezet in een ticket aan de technische dienst, zodat zij dit samen met het TV Team verder kunnen onderzoeken. Ik weet zeker dat alle informatie helpt om het onderzoek te bevorderen en de app weer optimaal te laten werken. 

Alvast enorm bedankt voor je geduld! 

 

Ook hier bij aanzetten tv (Philips 65OLED909/12) eerst zwart scherm, wel geluid bij de commerciële zenders (RTL/SBS etc) en Eurosport. Na wat rondpielen met de ab plots wel beeld en geluid.

Ook hier Odido app 1.4.3232

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Wijchen, ik wil dit voor jou ook graag doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst, zodat dit onderzocht kan worden. Ervaar je bij de andere zenders zoals bijvoorbeeld NPO 1 dat er naast een zwart beeld ook geen geluid is, of werken deze zenders juist helemaal goed? En zou je ook kunnen doorgeven van welke softwareversie jouw tv gebruikmaakt? Dan kan ik hier verder mee aan de slag! 

De “andere” zenders werken allemaal prima, dus ook NPO1 Etc.

Alle gegevens die je vroeg, nou daar gaat ie dan:

Philips Google tv TA5

Android TV V12

Kernel 5.4.265

OS Build Android TV STT2.230831.001

Softwareversie TPM231WW_R.101.001.227.221

 

Hopelijk kunnen jullie hier verder mee, het is ontzettend irritant. 

Reputatie 7
Badge +6

@Wijchen Je zou ook de bèta-versie van de nieuwe app op je TV kunnen installeren. Daar zou dit probleem niet meer in moeten zitten. In dit topic lees je hoe je dit doet:

 

Reputatie 7
Badge +3

@Wijchen Dank je wel voor het sturen van de aanvullende informatie. Om er voor te zorgen dat de app weer optimaal werkt, heb ik dit meteen voor je doorgezet voor verder onderzoek. Onze technische dienst zal dit oppakken en voor je oplossen! 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen? Laat het mij dan gelijk weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Ik werd gebeld door een medewerker van jullie of ik een video kon maken van het probleem.

Ik heb een video gemaakt maar helaas kan ik die hier niet naar toe sturen, geen enkele link die werkt.

Wellicht hebben jullie een emailadres waar ik het naar toe kan sturen of een adere manier om een .mov bestand te sturen.

Groet 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Wijchen, ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm! Groetjes, Ishana

Hierbij het bestand via wetransfer:

https://we.tl/t-DBrZtTckWp

Is dit voldoende, werkt deze overdracht?

Groet Gerard

Of hebben jullie deze ook nog nodig:

https://wetransfer.com/downloads/4111fa36da5ad5caa313137f910b7bcf20240721074827/829f2bc72c15aeed8fdaf58a856403bb20240721074854/f6f3fe?trk=TRN_TDL_01&utm_campaign=TRN_TDL_01&utm_medium=email&utm_source=sendgrid

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Wijchen, super bedankt voor je moeite! Ik heb het direct doorgezet naar de technische dienst. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Reageer