zwart beeld commerciële zenders Odido app (Philips Google TV)

  • 13 May 2024
  • 14 reacties
  • 239 Bekeken

Goedemiddag,

Er was al een topic geopend over ons probleem maar dat is zonder antwoord gesloten zag ik.

Probleem:

Na opstarten app (geen kastje!) op Nederland 1,2 of 3

Verschijnt er geen beeld wanneer wij naar rtl4 ,5 enz gaan. Het helpt alleen wanneer wij de app afsluiten op het zwarte beeld(commerciële zender) en weer opstarten. Dan doen alle zender na 1,2 en Nederland 3 het weer. 

App al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd en alle updates tot aan vandaag gedraaid van zowel tv, app als Google TV.

Wellicht is er ergens al een oplossing ergens in de community,maar ik kan deze niet vinden.

Ook al verschillende keren gebeld met jullie met geen resultaat.

 

Graag hoor ik een oplossing voor dit probleem?

 

Alvast dank voor de moeite.

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @Jabels63, welkom op onze Community!

Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken en dit delen via een WeTransfer link? Ook ontvang ik wat meer informatie zodat ik het zorgvuldig voor je kan doorzetten.

  1. Wat is het merk van de TV?: 
  2. Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden): 
  3. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): 
  4. Wat is de software versie?: 
  5. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 
  6. Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  7. Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?: 
  8. Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box): 
  9. Ben je verbonden met een Odido voor thuis netwerk?:

 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jabels63, welkom op onze Community!

Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken en dit delen via een WeTransfer link? Ook ontvang ik wat meer informatie zodat ik het zorgvuldig voor je kan doorzetten.

  1. Wat is het merk van de TV?: 
  2. Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden): 
  3. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): 
  4. Wat is de software versie?: 
  5. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 
  6. Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  7. Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?: 
  8. Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box): 
  9. Ben je verbonden met een Odido voor thuis netwerk?:

 

1+2, Philips 50" The One 4K Ambilight TV | 50PUS8548

Odido app: 1.4.3232

3. Besturing: Google tv (TA1) /

-OS Android 12 / STT2.220929.001

Softwareversie: TPM231WW_R.001.237.243

6. Bij opstarten van Google tv op NPO 1,2 en 3 kan ik niet naar 4,5,6 3 etc,etc. Beeld blijft dan zwart. Moet dan vanuit zwart beeld (bvb rtl 4 ) de app opnieuw opstarten om beeld te krijgen.

Als ik opstart na afsluiten commerciële zender start deze wel netjes met beeld op. 

7. Na aanschaf TV met Google tv. Voorheen hadden wij een Google Chromecast met afstandsbediening en geen probleem.

8. Wij hebben geen TV box. Alles ingebouwd in TV.

9. Ja

 

Een filmpje opsturen is niet eenvoudig!!

Maar de uitleg lijkt me zeer duidelijk. Ook gezien de veel overeenkomsten bij de andere klachten.

Mocht dit onverhoopt toch nodig zijn dan zie ik graag een link waar ik dit filmpje kan uploaden. Heb geen WE transfer.

Groet, Jabels

Reputatie 7
Badge +14

@Jabels63  Via YouTube kan je een filmpje uploaden en de URL hier plaatsen.

Video's uploaden

  1. Open de YouTube-app .
  2. Tik op Maken. Een video uploaden.
  3. Selecteer het bestand dat je wilt uploaden en tik op VOLGENDE. Je video wordt geüpload als Short als deze maximaal 60 seconden is en een vierkante of verticale beeldverhouding heeft. Meer informatie Google Filmpje uploaden
  4. Succes,

 

Reputatie 7
Badge +5

Goed idee @Cristien, bedankt voor het meedenken! @Jabels63 Als je het niet via YouTube wilt doen, kan je gratis gebruik maken van WeTransfer. Dat is niet iets wat je koopt of moet hebben, je kan naar www.wetransfer.com gaan en daar je bestanden uploaden. Hij maakt er dan gratis een link van, zodat wij het filmpje kunnen bekijken. Super bedankt!

Goedemiddag 

 

Hier ook nog even voor de duidelijkheid.

Filmpje al weken geleden opgestuurd. Probleem nog steeds aanwezig. In de tussentijd verschillende malen gebeld door Odido of ik een filmpje wilde opsturen.

Telkens gezegd dat wanneer ze het dossier kijken ze kunnen zien dat ik dit al weken geleden gedaan heb.

Elke keer zou de medewerker het filmpje opsturen naar de techn. Afd. Ze hebben daar waarschijnlijk geen tijd voor ons....Duurt al langer dan een maand!!

Erg ontevreden over deze werkwijze waar de 1 niet weet wat de ander doet ;-(

Gr, Abels

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jabels63, kan je het filmpje ook hier delen? Dan kunnen we het voor je doorzetten! 

Dag Tommie,

Deze link naar het filmpje is al 3 x doorgezet aldus jouw collega's…

Afijn hier alsnogmaals de link van het filmpje.

Gr, Abels

Reputatie 7
Badge +9

Hmm ik zag dit laatst bij 2 andere klanten voorbij komen @Jabels63, die geven aan dat NPO inderdaad werkt maar zenders 4 tot 10 niet. Is dit bij jou ook het geval of doen de rest het ook niet? 

Ik heb hetzelfde euvel als in het filmpje wordt getoond met mijn bedraad aangesloten Philips One 65PUS8808 smart TV.
Als test heb ik inmiddels ook de nieuwe beta versie van de Odido app getest, maar die heeft hetzelfde resultaat: De commerciële zenders (RTL,Veronica, SBS) geven een zwart beeld maar wel geluid, terwijl de zenders van landelijke zenders zoals NPO, BRT, BBC, Regionale en de Duitse zenders geen probleem geven.

Mijn workaround op dit moment is: zet de tv op een zender zonder beeld, zet de TV even op stand-by en daarna weer aan. Dan hebben alle zenders weer beeld zonder problemen.

Als je de TV later afsluit (stand-by) op een commerciële zender en later (maakt niet uit wanneer) weer aanzet, zullen alle zenders goed functioneren. Zet je echter de TV uit met NPO, BRT, BBC of Duitse zender dan blijven de commerciële zenders zwart.

 

Ik heb hetzelfde euvel als in het filmpje wordt getoond met mijn bedraad aangesloten Philips One 65PUS8808 smart TV.
Als test heb ik inmiddels ook de nieuwe beta versie van de Odido app getest, maar die heeft hetzelfde resultaat: De commerciële zenders (RTL,Veronica, SBS) geven een zwart beeld maar wel geluid, terwijl de zenders van landelijke zenders zoals NPO, BRT, BBC, Regionale en de Duitse zenders geen probleem geven.

Mijn workaround op dit moment is: zet de tv op een zender zonder beeld, zet de TV even op stand-by en daarna weer aan. Dan hebben alle zenders weer beeld zonder problemen.

Als je de TV later afsluit (stand-by) op een commerciële zender en later (maakt niet uit wanneer) weer aanzet, zullen alle zenders goed functioneren. Zet je echter de TV uit met NPO, BRT, BBC of Duitse zender dan blijven de commerciële zenders zwart.

 

Dag Mitchl66,

Zover waren wij ook al natuurlijk. Als je de tv uitzet op een zender met zwart beeld nadat je opnieuw de app hebt moeten starten doet deze het de volgende x  weer. Maar dat is natuurlijk geen oplossing! 

Gr, Abels

Hallo Abels,

 

Het was niet bedoeld als oplossing, vandaar de term “workaround”. Het was slechts een extra aandacht voor het probleem wat bij alleen Philips TV's schijnt voor te komen. Ik wacht net als jij ook op een oplossing...

Hallo Abels,

 

Het was niet bedoeld als oplossing, vandaar de term “workaround”. Het was slechts een extra aandacht voor het probleem wat bij alleen Philips TV's schijnt voor te komen. Ik wacht net als jij ook op een oplossing...

Excuses !!! Wachten we samen ;-)

 

Hallo @Mitchl66

Hier sinds een paar weken exact hetzelfde probleem!! Perfect omschreven wanneer het probleem optreed.

Wannneer ik een zwart scherm hebt op een van de kanalen 4 t/m 10 druk ik op home om de Odido app af te sluiten. Na het opnieuw kiezen van de app is er weer beeld. 

We kijken ook via de Odido app, geïnstalleerd op de Philips  55OLED808/12

Aangesloten via LAN

Software TV, Google en Odido hebben de laatste update.

Odido app ook al eens opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.

Hallo @Mitchl66

Hier sinds een paar weken exact hetzelfde probleem!! Perfect omschreven wanneer het probleem optreed.

Wannneer ik een zwart scherm hebt op een van de kanalen 4 t/m 10 druk ik op home om de Odido app af te sluiten. Na het opnieuw kiezen van de app is er weer beeld. 

We kijken ook via de Odido app, geïnstalleerd op de Philips  55OLED808/12

Aangesloten via LAN

Software TV, Google en Odido hebben de laatste update.

Odido app ook al eens opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.

@Jabels63 @Mitchl66 @Tommie van Odido 

Bijkomend probleem is dat in de situatie van 'zwart beeld op 4 t/10'  de zenders 1,2,3 van zeer slechte kwaliteit en minder helder zijn.

We zetten de TV eerst op kanaal 4 voordat we hem uitschakelen.

 

 

Reageer