Skip to main content

zwart beeld commerciële zenders Odido app (Philips Google TV)


Goedemiddag,

Er was al een topic geopend over ons probleem maar dat is zonder antwoord gesloten zag ik.

Probleem:

Na opstarten app (geen kastje!) op Nederland 1,2 of 3

Verschijnt er geen beeld wanneer wij naar rtl4 ,5 enz gaan. Het helpt alleen wanneer wij de app afsluiten op het zwarte beeld(commerciële zender) en weer opstarten. Dan doen alle zender na 1,2 en Nederland 3 het weer. 

App al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd en alle updates tot aan vandaag gedraaid van zowel tv, app als Google TV.

Wellicht is er ergens al een oplossing ergens in de community,maar ik kan deze niet vinden.

Ook al verschillende keren gebeld met jullie met geen resultaat.

 

Graag hoor ik een oplossing voor dit probleem?

 

Alvast dank voor de moeite.

Uitgelichte reactie

14 mei 2024

Hi @Jabels63, welkom op onze Community!

Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken en dit delen via een WeTransfer link? Ook ontvang ik wat meer informatie zodat ik het zorgvuldig voor je kan doorzetten.

  1. Wat is het merk van de TV?: 
  2. Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden): 
  3. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): 
  4. Wat is de software versie?: 
  5. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 
  6. Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  7. Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?: 
  8. Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box): 
  9. Ben je verbonden met een Odido voor thuis netwerk?:

 

26 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 14 mei 2024

Hi @Jabels63, welkom op onze Community!

Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken en dit delen via een WeTransfer link? Ook ontvang ik wat meer informatie zodat ik het zorgvuldig voor je kan doorzetten.

  1. Wat is het merk van de TV?: 
  2. Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden): 
  3. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): 
  4. Wat is de software versie?: 
  5. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 
  6. Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  7. Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?: 
  8. Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box): 
  9. Ben je verbonden met een Odido voor thuis netwerk?:

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 15 mei 2024

1+2, Philips 50" The One 4K Ambilight TV | 50PUS8548

Odido app: 1.4.3232

3. Besturing: Google tv (TA1) /

-OS Android 12 / STT2.220929.001

Softwareversie: TPM231WW_R.001.237.243

6. Bij opstarten van Google tv op NPO 1,2 en 3 kan ik niet naar 4,5,6 3 etc,etc. Beeld blijft dan zwart. Moet dan vanuit zwart beeld (bvb rtl 4 ) de app opnieuw opstarten om beeld te krijgen.

Als ik opstart na afsluiten commerciële zender start deze wel netjes met beeld op. 

7. Na aanschaf TV met Google tv. Voorheen hadden wij een Google Chromecast met afstandsbediening en geen probleem.

8. Wij hebben geen TV box. Alles ingebouwd in TV.

9. Ja

 

Een filmpje opsturen is niet eenvoudig!!

Maar de uitleg lijkt me zeer duidelijk. Ook gezien de veel overeenkomsten bij de andere klachten.

Mocht dit onverhoopt toch nodig zijn dan zie ik graag een link waar ik dit filmpje kan uploaden. Heb geen WE transfer.

Groet, Jabels


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7973 reacties
  • 15 mei 2024

@Jabels63  Via YouTube kan je een filmpje uploaden en de URL hier plaatsen.

Video's uploaden

  1. Open de YouTube-app .
  2. Tik op Maken. Een video uploaden.
  3. Selecteer het bestand dat je wilt uploaden en tik op VOLGENDE. Je video wordt geüpload als Short als deze maximaal 60 seconden is en een vierkante of verticale beeldverhouding heeft. Meer informatie Google Filmpje uploaden
  4. Succes,

 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Goed idee @Cristien, bedankt voor het meedenken! @Jabels63 Als je het niet via YouTube wilt doen, kan je gratis gebruik maken van WeTransfer. Dat is niet iets wat je koopt of moet hebben, je kan naar www.wetransfer.com gaan en daar je bestanden uploaden. Hij maakt er dan gratis een link van, zodat wij het filmpje kunnen bekijken. Super bedankt!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 10 juni 2024

Goedemiddag 

 

Hier ook nog even voor de duidelijkheid.

Filmpje al weken geleden opgestuurd. Probleem nog steeds aanwezig. In de tussentijd verschillende malen gebeld door Odido of ik een filmpje wilde opsturen.

Telkens gezegd dat wanneer ze het dossier kijken ze kunnen zien dat ik dit al weken geleden gedaan heb.

Elke keer zou de medewerker het filmpje opsturen naar de techn. Afd. Ze hebben daar waarschijnlijk geen tijd voor ons....Duurt al langer dan een maand!!

Erg ontevreden over deze werkwijze waar de 1 niet weet wat de ander doet ;-(

Gr, Abels


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 11 juni 2024

Hi @Jabels63, kan je het filmpje ook hier delen? Dan kunnen we het voor je doorzetten! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 11 juni 2024

Dag Tommie,

Deze link naar het filmpje is al 3 x doorgezet aldus jouw collega's…

Afijn hier alsnogmaals de link van het filmpje.

https://youtube.com/shorts/rujwcAv8ttc?si=p05nEuwLuSbceskr

Gr, Abels


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 11 juni 2024

Hmm ik zag dit laatst bij 2 andere klanten voorbij komen @Jabels63, die geven aan dat NPO inderdaad werkt maar zenders 4 tot 10 niet. Is dit bij jou ook het geval of doen de rest het ook niet? 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 juni 2024

Ik heb hetzelfde euvel als in het filmpje wordt getoond met mijn bedraad aangesloten Philips One 65PUS8808 smart TV.
Als test heb ik inmiddels ook de nieuwe beta versie van de Odido app getest, maar die heeft hetzelfde resultaat: De commerciële zenders (RTL,Veronica, SBS) geven een zwart beeld maar wel geluid, terwijl de zenders van landelijke zenders zoals NPO, BRT, BBC, Regionale en de Duitse zenders geen probleem geven.

Mijn workaround op dit moment is: zet de tv op een zender zonder beeld, zet de TV even op stand-by en daarna weer aan. Dan hebben alle zenders weer beeld zonder problemen.

Als je de TV later afsluit (stand-by) op een commerciële zender en later (maakt niet uit wanneer) weer aanzet, zullen alle zenders goed functioneren. Zet je echter de TV uit met NPO, BRT, BBC of Duitse zender dan blijven de commerciële zenders zwart.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 13 juni 2024
Mitchl66 schreef:

Ik heb hetzelfde euvel als in het filmpje wordt getoond met mijn bedraad aangesloten Philips One 65PUS8808 smart TV.
Als test heb ik inmiddels ook de nieuwe beta versie van de Odido app getest, maar die heeft hetzelfde resultaat: De commerciële zenders (RTL,Veronica, SBS) geven een zwart beeld maar wel geluid, terwijl de zenders van landelijke zenders zoals NPO, BRT, BBC, Regionale en de Duitse zenders geen probleem geven.

Mijn workaround op dit moment is: zet de tv op een zender zonder beeld, zet de TV even op stand-by en daarna weer aan. Dan hebben alle zenders weer beeld zonder problemen.

Als je de TV later afsluit (stand-by) op een commerciële zender en later (maakt niet uit wanneer) weer aanzet, zullen alle zenders goed functioneren. Zet je echter de TV uit met NPO, BRT, BBC of Duitse zender dan blijven de commerciële zenders zwart.

 

Dag Mitchl66,

Zover waren wij ook al natuurlijk. Als je de tv uitzet op een zender met zwart beeld nadat je opnieuw de app hebt moeten starten doet deze het de volgende x  weer. Maar dat is natuurlijk geen oplossing! 

Gr, Abels


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 juni 2024

Hallo Abels,

 

Het was niet bedoeld als oplossing, vandaar de term “workaround”. Het was slechts een extra aandacht voor het probleem wat bij alleen Philips TV's schijnt voor te komen. Ik wacht net als jij ook op een oplossing...


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 13 juni 2024
Mitchl66 schreef:

Hallo Abels,

 

Het was niet bedoeld als oplossing, vandaar de term “workaround”. Het was slechts een extra aandacht voor het probleem wat bij alleen Philips TV's schijnt voor te komen. Ik wacht net als jij ook op een oplossing...

Excuses !!! Wachten we samen ;-)

 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 juni 2024

Hallo @Mitchl66

Hier sinds een paar weken exact hetzelfde probleem!! Perfect omschreven wanneer het probleem optreed.

Wannneer ik een zwart scherm hebt op een van de kanalen 4 t/m 10 druk ik op home om de Odido app af te sluiten. Na het opnieuw kiezen van de app is er weer beeld. 

We kijken ook via de Odido app, geïnstalleerd op de Philips  55OLED808/12

Aangesloten via LAN

Software TV, Google en Odido hebben de laatste update.

Odido app ook al eens opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 juni 2024
Erik66 schreef:

Hallo @Mitchl66

Hier sinds een paar weken exact hetzelfde probleem!! Perfect omschreven wanneer het probleem optreed.

Wannneer ik een zwart scherm hebt op een van de kanalen 4 t/m 10 druk ik op home om de Odido app af te sluiten. Na het opnieuw kiezen van de app is er weer beeld. 

We kijken ook via de Odido app, geïnstalleerd op de Philips  55OLED808/12

Aangesloten via LAN

Software TV, Google en Odido hebben de laatste update.

Odido app ook al eens opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.

@Jabels63 @Mitchl66 @Tommie van Odido 

Bijkomend probleem is dat in de situatie van 'zwart beeld op 4 t/10'  de zenders 1,2,3 van zeer slechte kwaliteit en minder helder zijn.

We zetten de TV eerst op kanaal 4 voordat we hem uitschakelen.

 

 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 september 2024

Het probleem lijkt verholpen te zijn in de laatste Odido app versie 2.0.4477

Vanavond automatisch een update geinstalleerd gekregen. Andere veranderingen die me opvallen zijn:

- Navigatie in snelmenu is verbeterd.

- Grotere letters in TV Gids


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 2 december 2024

Ik heb vanaf april Odido tv en gebruikte een Odido tv box. Sinds ik die box vandaag losgekoppeld heb (ik ga 'm terugsturen, want waarom betalen voor iets dat je niet nodig hebt?!), heb ik hetzelfde probleem. Alles is geüpdatet, vandaag laatste versie vd App gedownload, echter vanaf RTL4 zie ik zwart scherm op de commerciëlen. Ik lees op de laatste post hier van ca 2 maanden geleden dat het met een update opgelost zou zijn. Router restart, etc, niks helpt. Alleen uitschakelen vanaf zwart, bv kanaal 4, scherm verhelpt tijdelijk het probleem. Het moet te maken hebben met het type Philips tv, want mijn oude type Philips tv, die ik nu op de slaapkamer gebruik, type PUS, doet het wel goed. In de zitkamer is het echter een Philips 48oled808/12. Philips Oled types zijn het probleem? Is er nu een oplossing, of toch niet? 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 december 2024

Ik heb hetzelfde probleem met een Sony Bravia 8 OLED K-55XR84 (2024).

Als ik de TV aanzet en de odido app opstart, is bijv. RTL 4 zwart beeld, wel met geluid, start ik de odido app nogmaals op, dan heb ik wel beeld en geluid

 

 

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 januari 2025

Wij hebben met onze Philips 48OLED809 exact hetzelfde probleem met zwart beeld zoals boven besproken wordt. TV is nog geen jaar oud. Onze aansluiting is net door de monteur van de week aangesloten. Wij maken gebruik van de app en niet van een los kastje.

Fijne eerste ervaring met Odido!

 

Ik hoor graag een oplossing. 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 19 januari 2025

Hi allemaal, er wordt op dit moment gewerkt aan een nieuwe app versie. Wanneer deze af is, moet dit uiteraard eerst getest worden. 

Ik ben meteen gaan kijken, maar kan nog geen update inzien. Ik ga hier morgen gelijk voor jullie achteraan. Zodra ik meer weet, deel ik dit ook in dit topic!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 19 januari 2025
Teresa van Odido schreef:

Hi allemaal, er wordt op dit moment gewerkt aan een nieuwe app versie. Wanneer deze af is, moet dit uiteraard eerst getest worden. 

Ik ben meteen gaan kijken, maar kan nog geen update inzien. Ik ga hier morgen gelijk voor jullie achteraan. Zodra ik meer weet, deel ik dit ook in dit topic!

Fijn om te horen Teresa. Hopelijk zijn we hier straks allemaal mee geholpen. 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 20 januari 2025

Hi allemaal! 

Zoals beloofd zou ik hier vandaag nog op terugkomen. Ik heb gelukkig goed nieuws! 

De nieuwe versie is ontwikkeld en wordt op dit moment getest. Dit zal ongeveer 2 tot 3 weken in beslag nemen. Gaat alles goed? Dan wordt de nieuwe versie voor iedereen beschikbaar, 

Voor nu is het dus nog even afwachten, maar het einde is gelukkig in zicht. Fijn! 😊


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 28 januari 2025

Is er een mogelijkheid om aan de beta mee te doen? Dan kunnen we helpen testen. Niet dat we over een week of 2 weken nog steeds problemen ervaren. Dit is een topic die dus al minimaal 8 maanden on-opgelost is. Ik wil niet lullig doen maar hoop op een goede ervaring binnenkort. En wil daar ook graag mijn steentje aan bijdragen.

Heb namelijk ook net mijn nieuwe tv mogen ontvangen. Ook een philips, de 55oled909. Met odidotv app geinstallerd heb ik ook zwart beeld bij de meeste zenders. Wel geluid. Waar ik beeld heb is het over algemeen slecht beeld en slecht geluid.

Het is een dure tv waarbij ik had gehoopt niet nog steeds 2 afstandbedieningen te moeten gebruiken. Laten we de Odido tv app goed ontwikkeld uitrollen. Als we daarmee kunnen helpen dan dan graag. 

​gr. Dennis


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 29 januari 2025

Hey ​@Dennis Teusink, dat kan zeker. In dit topic staat hoe je de versie kunt downloaden:  

 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 30 januari 2025

@Tommie van Odido Thanks. Had ik overheen gelezen.

Ik heb inmiddels getest en zie dat het probleem met de zwarte schermen er niet meer is. Het programma reageert snappy. Beeld en geluid zijn volgens mij goed. Ik Heb weinig op te merken op de app. 

Als er dan een minimale opmerking moet zijn is dat ik de gids knop op mijn remote niet kan gebruiken en moet op options drukken voor de gids (of pijl omhoog en dan via menu). Kan zijn dat dat voor andere AB's moeizamer gaat. (denk ik aan mijn schoonmoeder met een minimale AB van haar samsung tv)

Maar in mijn geval dat is zeuren om niks, want ik kan overal bij.

Zijn er nog specifieke dingen die er getest moeten worden?

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 30 januari 2025

Super ​@Dennis Teusink! Alle feedback is welkom, ook de kleinste dingen. Je kunt je feedback ook in dat topic delen, dan wordt het meegenomen door het TV-Team. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen