Beantwoord

TV: Instellingen voor eigen TV Box?

  • 28 September 2023
  • 21 reacties
  • 1063 Bekeken

Reputatie 5
  • is Prince of Content
  • 146 reacties

Hoi Odido,

Kunnen jullie mij de links geven zodat ik mijn eigen TV box kan instellen (m3u, m3u8, EGP, Terugkijken, VOD, etc.)?

Een tijdje terug kon dat nog niet, met als argument dat T-Mobile alleen TV Diensten leverde op de eigen STB. Nu eigen boxen zijn toegestaan zou ik graag de links ontvangen om binnen Kodi de PVR Client in te stellen.

Kunnen jullie me helpen?



 

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 28 September 2023, 23:17

Bekijk origineel

21 reacties

Hoi @HJHome

De Odido TV app kan geïnstalleerd worden op smart tv,s en mediaplayers.

Je kunt in dit topic vinden of Uw apparatuur geschikt is voor de Odido TV app.

 

Reputatie 7
Badge +1

T.S. heeft het over een door hem of haar zelf aangeschafte tv box  er word met geen woord gerept over de app(s) die door Odido worden aangeboden.

Reputatie 5

Dankjewel @BeMu
Het is weer precies zoals jij aangeeft ;-)

Ik heb geen behoefte aan nog een app.
Als ik de links krijg dan kan ik op mijn eigen (Linux) TV box kodi

instellen daarmee

T.S. heeft het over een door hem of haar zelf aangeschafte tv box  er word met geen woord gerept over de app(s) die door Odido worden aangeboden.

Ik heb ook een eigen aangeschafte TV box.

Namelijk de Nvidia Shield tv pro.

Ik gebruik ook kodi voor het streamen van mijn nas. (Maar dit is een ander onderwerp)

Ik plaats dan ook de link naar de geschikte apparatuur.

In mijn geval kan ik het met de Odido TV app doen. (Op mijn zelf aangeschafte TV box)

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Het zou toch veel simpeler zijn dat men een eigen tv box op de zelfde manier configureert als b.v. eerder een navigatie kastje van b.v. Tom Tom of Garmin,  zover ik me nog herinner moest je inloggen en naar gelang je wensen en natuurlijk wat je er voor over had kreeg je bepaalde kaarten en mogelijkheden.

Het zelfde kan Odido ook doen bij een eigen gekochte box,  box aansluiten op je pc/laptop inloggen op je account en software downloaden, heel simpel.

Reputatie 7
Badge +14

Eigen hardware kan, zoals @peter-keetfm ook al aangeeft. Maar de content wordt onder licenties uitgegeven en daarom kun je niet een soort ruwe stream krijgen.  De Odido tv app moet op je eigen hardware worden geïnstalleerd. 

Reputatie 5

Jammer en bedankt voor het antwoord

Reputatie 7
Badge +6

@HJHome Hier vind je een plugin (voor alle providers) om het TV-platform in Kodi te gebruiken. Het spreekt voor zich dat Odido daar geen support op kan leveren, maar het zou wel moeten werken. Wellicht ten overvloede: hier is niets illegaals aan. Je logt in met je eigen TV-klantnummer en wachtwoord en kunt alleen de zenders bekijken waar je op geabonneerd bent.

Reputatie 5

Hoi @TMTV 
Dankjewel voor je reactie en de link.
Ik had die zelf ook gevonden, maar krijg daarmee alleen Live Tv aan de praat.
Het activeren van de programmagids (EPG), terugkijken en Video On Demand (VOD) lukt me niet.
Heb je daar nog tips voor?

 

Reputatie 7
Badge +6

@HJHome Ik heb het nog even getest en hier werkt het behalve live TV ook niet. Wellicht is er een update nodig sinds de overgang naar Odido, maar dat is aan de maker. Dat kan ik niet doen. Je kunt het beste daar contact mee opnemen zodat die ernaar kan kijken.

Reputatie 5

@TMTV Dankjewel weer voor het nakijken en meedenken
De dut-iptv  EPG werkte voor de overgang naar Odido al niet meer. De maker is jammer genoeg sinds januari 2023 niet actief geweest en reageert niet meer op vragen.  Omdat het bij jou ook niet werkt ga ik er hier niet verder aan prutsen ;-)

Ik dacht dat het reuze handig zou zijn als ik m'n eigen TV Box kon instellen (scheelt weer een apparaat). En dat dit in dezelfde categorie zou vallen als een eigen router instellen of zoals @BeMu beschrijft.
Hopelijk wordt dit in de toekomst wel mogelijk

 

 


 

Reputatie 7
Badge +6

@HJHome Je zou eventueel voor een Android TV-box kunnen gaan. Daarop kun je ook de Odido TV-app installeren, naast allerlei andere apps. Het grote voordeel is dat je bij problemen hier aan kunt kloppen en niet afhankelijk bent van de welwillendheid van een hobbyist. Dat Odido hun TV ooit buiten hun eigen apps om gaat aanbieden, lijkt me onwaarschijnlijk. De meeste zenders hebben DRM (kopieerbeveiliging) en volgens mij eisen ze zelfs dat ze zo worden doorgegeven.

@TMTV

Dat werkt uitstekend.

Ik gebruik een Nvidia Shield tv pro een top apparaat en.

De Chromecast Google TV (4k) werkt ook perfect.

De Nokia box 8000 werkt ook mooi.

Alleen is die wat trager.

Uiteraard een TV met besturingssysteem Android/Google TV werkt ook perfect. (In mijn geval Sony bravia TV en Philips TV)

 

Reputatie 5

Hoi @TMTV 

Ik vind het jammer om te horen dat jij denkt dat deze instelling nooit worden vrijgegeven.
Waarbij ik helemaal vertrouw op jouw kennis en zonder meer aanneem dat je daarin gelijk hebt.
Het was niet in me opgekomen dat zelfs de zenders hieraan nog eisen stellen

Toen ik hier aan begon dacht ik dit:
- Met mijn TV Abo betaal ik voor de levering  van (DRM) content, auteursrechten, etc.
- Als ik me kenbaar maak met mijn Klantnummer en code, bewijs ik dat
- Als ik de juiste instellingen heb, kan ik verbinding maken op een apparaat van mijn keuze
Dat was naïef zo blijkt me nu ;-)

Dank voor je suggestie voor een Android TV Box.
Ik heb mijn Raspberry Pi 4b (destijds gekocht omdat die Widevine is gecertificeerd) inmiddels even voorzien van Android TV en daarna de Odido TV app geïnstalleerd. Dat lijkt te werken.

Ben nog in de Odido app aan het worstelen met de juiste codes voor mijn programmeerbare afstandsbediening (One4All Contour 8 urc1280, die kan meerdere apparaten bedienen/heb ik maar één afstandbediening nodig voor mijn apparaten)

En ben me aan het afvragen wat dan de meerwaarde is van een eigen Android TV Box (moet ik energie in stoppen/krijg ik verder geen ondersteuning?) versus de Odido TV Box (zorgen zij ervoor dat het werkt/heb ik wel ondersteuning?)

@peter-keetfm 
Dank voor het delen. Wat is voor jou de meerwaarde van jouw eigen Boxen versus een Odido TV Box?

 

@HJHome

Dat er alle apps op kunnen.

Waaronder streamingdiensten.

De Odido TV box kun je niks mee dan alleen van Odido tv kijken.

@HJHome

Probeer bijvoorbeeld de Chromecast Google TV eens.

Verkrijgbaar voor een paar tientjes.

Dan kun je de Raspberry Pi mooi inzetten voor home assistant.😁

 

Reputatie 5

Hoi @peter-keetfm 
Dankje, goeie verduidelijking dat alle apps erop kunnen.
Dat is een +1 voor eigen apparatuur

Want als ik bv. bij concurrent Ziggo kijk dan lijkt de Next Mini tof, maar met ietsje verder lezen zie ik dat er door Ziggo geboden apps op staan (vnl. streaming diensten lijkt nu) en dat je er zelf geen apps op kunt installeren. Bij KPN zelfde verhaal zo te lezen + een Bluetooth afstandsbediening. Ook niet handig, want hier is alles bediend met IR.

Niet dat ik van plan ben om over te stappen, ik zoek gewoon naar manieren waarop mijn Alles-in-1 abo zo goed mogelijk werkt met zo min mogelijk apparaten/randapparatuur ;-)

Dit is wat ik aan apparaten heb:
Sharp LC-40FI3122E (perfect beeld en geluid. Niet “Smart”. Jaren terug voor veel geld een Philips Smart TV gekocht en daar kwamen na ~2 jaar al geen (beveiliging-) updates meer voor uit. #NietFijn)
Op TV aangesloten:
- T-Mobil/Odido TV kastje (daar dacht ik dus vanaf te kunnen)
- Google Chromecast (om de TV  “Smarter” te maken/ vanaf telefoon te casten.Heeft geen “Google TV”)
- Mini PC met OpenELEC (Voor Video Streamingdiensten, Home Automation, DVD, privé filmpjes/foto's, etc. Alleen toegang tot Odido TV wordt gemist)
En verder:
- Mini PC met OpenELEC  (voor Audio Radio, CD's, Pickup, mp3's, etc.Hoeft geen scherm voor aan)

​En al wordt bediend met de One4All Contour 8 urc1280  afstandsbediening 

Bij Kpn krijg je nu een Android TV box.

En inderdaad gebruikt deze bluetooth.

Die afstandsbediening werkt ook met infrarood. (Tv koppelen)

De Nvidia Shield tv pro werkt ook via bluetooth.

En mijn oude LG TV met infrarood.

Daar gebruik ik een Logitech Harmony met hub.

Er zijn zoveel verschillen in bediening in de tv wereld.

Via de tv zelf en dan via hdmi cec naar een externe apparaat zie je steeds meer.

Wat betreft Google TV moet je de Chromecast Google TV hebben met de afstandsbediening.

Of deze juist werkt via jou Sharp LC-40FI3122E via hdmi cec zou je moeten proberen.

Zie deze link bevalt het is het goed anders stuur je het terug.

 

 

 

 

Reputatie 5

Dankjewel @peter-keetfm 
Ik heb op jouw advies een Chromecast Google TV  aangeschaft.
Lijkt goed te werken, maar heb wel nog vragen zoals deze.

Is er ook een topic speciaal voor de Android TV app?

 

Reputatie 7
Badge +16

@HJHome In principe kun je alle relevante informatie over de Odido Online TV apps vinden in dit kennisartikel: Geniet van Odido Online TV! | Odido community. Staat het hier niet bij? Laat het weten, dan maak ik zo snel mogelijk een passend artikel aan! 

Reputatie 5

@Jason van Odido 
Weer dankjewel, ik ga het raadplegen

Reageer