Skip to main content

 

TV kijken via internet was nog nooit zó makkelijk. Met Odido Online TV kun je online tv-kijken waar en wanneer je maar wil.

 

En dat geldt niet alleen voor Nederland, maar voor de hele EU! Kijk televisie waar en wanneer je maar wilt via je smartphone, computer of tablet.

 

Wat is er mogelijk met Odido Online TV?

  • Live tv-kijken op je smartphone, tablet, laptop of Apple TV 4
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud
  • Gemakkelijk streamen - met een Apple TV of Chromecast stream je gemakkelijk naar je tv
  • Je kunt op drie verschillende apparaten tegelijk tv-kijken
  • In de hele EU kun je Odido Online TV gebruiken
  • Uitgebreid zenderaanbod van 72 zenders tot wel 139 zenders
  • Zeven dagen Terug Kijken op 40 tot mogelijk 55 zenders (afhankelijk van extra zenderpakketten)
  • Radiozenders en lokale omroepen zijn onderdeel van het zenderaanbod
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, zeven dagen Terug Kijken, On Demand en opnames
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket (zoals Film1), keuze uit veel gratis series en afleveringen
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.

 

Je vindt Odido Online TV in de Apple iOS en Google Play store of op www.tv.odido.nl.

 

Ben je benieuwd naar onze Odido TV Smart TV app? Draadloos thuis tv-kijken zonder TV Box? In dit topic vind je alles over de Odido TV app voor Smart TV! 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste link!

 

 

FAQ

Kan ik Odido TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​

Zeker! Met Odido Online TV kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met Odido TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.tv.odido.nl/.


Kan ik al mijn zenders ook kijken op Odido Online TV? ​

Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via Odido Online TV. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk Odido Online TV kijken? ​

Met Odido Online TV kan je op drie apparaten tegelijk tv-kijken. ​


Kan ik met Odido Online TV ook Video On Demand kijken? ​

Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.tv.odido.nl/ en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​ 

 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​

Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via Odido Online TV.​


Kan ik op Odido Online TV ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​

Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via Odido Online TV. ​


Kan ik opnames ook inplannen met Odido Online TV?​

 Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via Odido Online TV. Let op: Cloud Opnemen is alleen op Odido Online TV beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van Odido TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe Odido TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar Odido TV.

 


Ik heb al TV van Odido. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde Odido Online TV of van de Odido TV op een Apple TV?​

De komende weken wordt Odido Online TV beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar Odido TV, gebeurt dit stap voor stap.


Hoe krijg ik het vernieuwde Odido Online TV?​

Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.tv.odido.nl/. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​


Wat kan ik doen met Apple TV?

De Odido TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​ Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de Odido TV app werkt via het netwerk van Odido.

 

Hoe werkt het met Ziggo Sport?

Ziggo Sport kijk je op kanaal 160 tot en met 165. Het enige dat je hier voor hoeft te doen is het Ziggo Sport Totaal pakket activeren via Mijn Odido.

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de Ziggo Sport kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Hoe werkt het met ESPN?

Met Odido TV kijk je gratis naar ESPN op kanaal 150, met de beste ESPN programma’s en live wedstrijden uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, KNVB Beker en UEFA Europa League.

Met het ESPN pakket kijk je echt álle wedstrijden uit de Eredivisie en o.a. de Bundesliga, tennis en de Amerikaanse MLB, NFL en NHL. En wist je dat je met de Odido Online TV app waar en wanneer je maar wilt kunt geniet van je favoriete sportkanalen? Kies dus voor ESPN en haal alle actie in huis! 

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de ESPN kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Welke browserversie heb ik nodig?

Om tv te kijken via https://www.tv.odido.nl/ heb je één van de volgende internetbrowsers nodig: Google Chrome (versie 59+), Firefox (versie 47+), Microsoft Edge (versie 14+), Safari. Voor gebruik van Microsoft Edge is minimaal Window 8.1 vereist.

 

We horen graag jouw mening! Heb je feedback over het gebruik van Odido Online TV? Laat dan een bericht achter in dit topic!

Cool. Maar ik ben nog steeds niet overgezet naar T-Mobile TV. Betekent dit dan ook dat ik uiterlijk 10 september ben overgezet naar T-Mobile Tv platform?


Even getest op de iPhone 8 werkt goed, en ook het casten ging perfect ziet er goed uit, alleen de web versie heb ik nog niet gezien, dan krijg ik nog de oude versie.


Gaaf! En als ik TV Anywhere wil gaan gebruiken (nu nog geen T-Mobile TV), hoe kan ik daar dan voor kiezen zónder Interactieve TV Box te nemen? Ik heb nu in mijn Abonnementen overzicht namelijk alleen maar opties staan mét Box.


tv anywhere app is gekoppeld aan uw tv abonnement m.a.w. als u geen tv afneemt van T-Mobile thuis kunt u de app niet gebruiken.


Even getest op de iPhone 8 werkt goed, en ook het casten ging perfect ziet er goed uit, alleen de web versie heb ik nog niet gezien, dan krijg ik nog de oude versie.

De nieuwe versie kun je vinden op t-mobiletv.nl. Als je naar tv-anywhere.nl gaat, kom je nog bij de oude uit.


@TMTV Hartelijk dank voor de info, het werkt


tv anywhere app is gekoppeld aan uw tv abonnement m.a.w. als u geen tv afneemt van T-Mobile thuis kunt u de app niet gebruiken.

Tot zover had ik het begrepen. Ik wil ook wel betalen, maar ik wil geen Media Box 😉 


App ziet er beter uit. Absoluut een vooruitgang. Complimenten.


Gaan jullie heel binnenkort ook Android TV ondersteunen? En is de beeldkwaliteit via de nieuwe tv anywhere app dan gelijk aan die van de nieuwe tv propositie?


Gaan jullie heel binnenkort ook Android TV ondersteunen? En is de beeldkwaliteit via de nieuwe tv anywhere app dan gelijk aan die van de nieuwe tv propositie?


Beter is het om te zeggen dat de beeldkwaliteit van de nieuwe tv propositie gelijk is aan die van de app (ipv andersom) :smirk:

 

Zie overigens helemaal nog geen update in de Play store (voor Android, niet voor Android TV. Last update 21 Nov 2018, via de browserlink boven zie je wel 1 Sep 2020 staan maar nog steeds wordt bij mij de oude geïnstalleerd. Zal morgen zeker wel beschikbaar komen dan ...).

Wel ingelogd via de browser nu, Bumblebee is nog bezig en loopt 45 seconden achter op het beeld op tv.


Ik heb AppleTV’s in huis omdat ik de mediabox niet wil en ik moet zeggen dat ik zeer maar ook echt zeer ontevreden ben met de nieuwe update. 

Gisteravond een poging gedaan op1 te kijken, om de 5 a 10 minuten klapte het eruit met een of ander vage melding. Via m’n mobiel geprobeerd - precies hetzelfde aan de hand. De app op de AppleTV gedelete en opnieuw geïnstalleerd, werkte ook niet.

Ik weet niet wie het ontwerp en interactie van de apps bedacht heeft maar er is in mijn optiek onvoldoende nagedacht over het gebruik. Navigatie is echt enorm slecht bedacht. Je kunt niet even een zender bekijken - nee, je moet door een menu heen en 2 a 3 x klikken voordat je eindelijk iets kunt zien.

De zenderlijst overlay is vaag en voor mensen met minder goede ogen (niet ik) haast niet leesbaar. Bij instellingen gekeken of dit aangepast kan worden. Nee, kan ook niet. Het enige wat al 3 x vertoond is, is of jullie mijn kijkgedrag in de gaten mogen houden. Na, 1 x niet accepteren zou de boodschap toch wel begrepen moet zijn.

Ander frustratie: Nog steeds geen mogelijkheid tot verbinding met HomePod via AppleTV

In de App Store wordt geadverteerd met 100-en gratis films. Da’s mooi - maar deze kun je kennelijk niet met een appleTV of iPhone bekijken. Zelfs huren kan ook niet.

Ik klaag niet vaak en ook zeker niet graag maar zelden heb ik zo’n ramp van een update gezien.

Concreet voorbeeld: Je zoekt op Op1
Je verwacht dan dat je als eerste de laatste uitzending te zien zou krijgen en vervolgens de andere, op basis van dag van uitzending. 

Ik wil die van 1 september terugkijken - nou veel plezier met zoeken



 

 


Mooi dat je daar ook bericht van krijgt….NOT


Gaan jullie heel binnenkort ook Android TV ondersteunen? En is de beeldkwaliteit via de nieuwe tv anywhere app dan gelijk aan die van de nieuwe tv propositie?


Beter is het om te zeggen dat de beeldkwaliteit van de nieuwe tv propositie gelijk is aan die van de app (ipv andersom) :smirk:

 

Zie overigens helemaal nog geen update in de Play store (voor Android, niet voor Android TV. Last update 21 Nov 2018, via de browserlink boven zie je wel 1 Sep 2020 staan maar nog steeds wordt bij mij de oude geïnstalleerd. Zal morgen zeker wel beschikbaar komen dan ...).

Wel ingelogd via de browser nu, Bumblebee is nog bezig en loopt 45 seconden achter op het beeld op tv.


Nou, is nog steeds oude app, geen update


Gaan jullie heel binnenkort ook Android TV ondersteunen? En is de beeldkwaliteit via de nieuwe tv anywhere app dan gelijk aan die van de nieuwe tv propositie?


Beter is het om te zeggen dat de beeldkwaliteit van de nieuwe tv propositie gelijk is aan die van de app (ipv andersom) :smirk:

 

Zie overigens helemaal nog geen update in de Play store (voor Android, niet voor Android TV. Last update 21 Nov 2018, via de browserlink boven zie je wel 1 Sep 2020 staan maar nog steeds wordt bij mij de oude geïnstalleerd. Zal morgen zeker wel beschikbaar komen dan ...).

Wel ingelogd via de browser nu, Bumblebee is nog bezig en loopt 45 seconden achter op het beeld op tv.


Nou, is nog steeds oude app, geen update

De nieuwe is niet veel beter ;o) - snap niet waar je je druk over maakt

 


Kan gisteravond niet te maken hebben dat er weer DDOS aanvallen waren op providers?


Kan gisteravond niet te maken hebben dat er weer DDOS aanvallen waren op providers?

Geen idee - was er een attack?


Ik meen zoiets gelezen te hebben op Tweakers. Verschillende providers.


Ik meen zoiets gelezen te hebben op Tweakers. Verschillende providers.

Dat was afgelopen vrijdag - niet gisteren voor zover ik heb kunnen lezen.


Gisteren weer…

 

https://tweakers.net/nieuws/171644/opnieuw-vinden-grootschalige-ddos-aanvallen-op-nederlandse-providers-plaats.html


Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?


Goedemiddag @Robert79,

Dat kastje is onderdeel van het abonnement en kun je dus niet terugsturen. Het decoderloos kijken is mogelijk via de app, maar een decoder maakt nog wel onderdeel uit van het abonnement. Het is gekoppeld. Gewoon lekker in de doos bewaren en ooit eens terugsturen als je besluit geen TV meer af te nemen.


Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?

Navigeren met AppleTV is inderdaad een ander frustratie dat ik ook ervaar


Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?

Navigeren met AppleTV is inderdaad een ander frustratie dat ik ook ervaar

Ik heb in elk geval een handleiding gevonden:

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/apple-tv-gebruiken


De zoekfunctie voor terugkijken kan inderdaad beter en je krijgt allemaal films te zien die je niet kunt zien en ook niet kunt aanschaffen. Zijn dat de beloofde honderden gratis films en series ? :joy::joy::joy: maar als gezegd het ziet er wel veel mooier uit en je kunt meer terugkijken dat is mooi, 


Als ik tmobiletv.nl gebruik op een scherm met een 16:10 verhouding ziet het er bij mij zo uit

 

Op een scherm met 16:9 verhouding ziet alles er wel goed uit.

Zenders als Ziggo Sport en Fox Sports werken ook nog niet. Via de app werkt het wel


Reageer