Beantwoord

Odidio Android TV App/Chromecast Google TV: Afsluiten app?

  • 31 October 2023
  • 3 reacties
  • 272 Bekeken

Reputatie 5
  • is Prince of Content
  • 146 reacties

Hoi,

Ik heb nu een Chromecast Google TV met daarop de Odido Android TV App.

Op de Chromecast Google TV afstandsbediening heb ik o.a. de knoppen “Back” en “Home”.


Als ik na het opstarten van de app de “Back” knop gebruik en één zender bekijk, dan geeft de app de vraag om de Odido TV app te beëindigen.

Als ik nog een zender bekijk, dan switcht de “Back” knop tussen de laatst gekozen en de vorige zender. Ook handig, maar ik kom dan met de Chromecast Google TV afstandsbediening (Home/Back) niet meer uit bij de vraag om de app te beëindigen.

Als ik de App daarna bedien met mijn mini keyboard, dan kan ik op ESC drukken en krijg ik wel de vraag om de Odido TV app te beëindigen.

Als ik op de Chromecast Google TV afstandsbediening op “Home” knop druk zie ik de Odido Android TV app niet meer, maar die heb ik dan mogelijk niet officieel afgesloten en zou dus nog vrolijk aan het door streamen kunnen zijn, o.i.d.?

Kan iemand mij aangeven op welke wijze ik de Odido TV

app op de Chromecast Google TV kan afsluiten?
(zodat er geen extra windmolens hoeven te draaien voor TV waar ik niet naar kijk)

Hoor het graag

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 31 October 2023, 20:52

Bekijk origineel

3 reacties

@HJHome 

Het juist afsluiten van de app werkt nog niet.

Ik gebruik bij mijn Android/Google TV toestellen gewoon de home knop.

Dat ook bij Sony en Philips Android TV.

Dat werkt prima de app wordt op de achtergrond geplaatst.

Streamen gaat dan niet door.

 

Reputatie 5

Oke, duidelijk
Dankjewel weer @peter-keetfm 

Ik heb een omgekeerd probleem met de back/return knop: deze werkt in Apps juist als Exit knop. Het lijkt er op dat de App e.a. niet goed geïmplementeerd heeft.
Zie hier mijn probleem.

Reageer