Skip to main content
10000 Topics
Te hoog doorberekende 1e factuur Internet + TV abonnement
Beste Odido Support medewerker, Kreeg gisteren mijn eerste factuur doorgestuurd van mijn nieuwe abonnement,wat ik per 16 januari 2025 ben aangegaan. Schrok in eerste instantie van wat mij “per maand” zou worden doorberekend.Zo staat het er namelijk “letterlijk” in die berichtgeving. Bij nadere bestudering, naar de details, betrof het een factuur voor pakweg anderhalve maand. Die eerste berichtgeving is al “kwalijk”, want het suggereert iets anders dan is overeengekomen.Ofwel een “kromme” wijze van communiceren. Kunt U als Support medewerker niets aan doen, dat een Odido ICT afdeling dit niet beter in hun doorreken modellen in een overzicht opneemt, of in ieder geval juist Nederlands taalgebruik hanteert,om dit soort manco’s in berichtgeving uit te sluiten. (Kunt U aan uw bedrijfsleiding doorgeven voor aanpassing). Echter dieper de details bestuderend klopt, de doorrekening nog steeds niet.Ik vermoed dat al direct een jaarlijkse “inflatie correctie” is meegenomen in de opbouw van de factuur.(Wat uiteraard dan ook de komende perioden zal worden meegenomen, als ik niet zo alert zou zijn). Ik wil u erop wijzen dat duidelijk in de Odido Algemene voorwaarden een artikel is opgenomen m.b.t. inflatie correctie. Meteen bovenste download regel bij de volgende verwijzing: https://www.odido.nl/voorwaarden Directe download van het bewuste PDF document < Algemene voorwaarden PDF > 9. Odido is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar. Odido voert geen inflatiecorrectie door als er drie maanden of minder van je overeenkomst verstreken zijn. Als de overeenkomst pas vanaf 16 januari 2025 van kracht is. (Toen is de verbinding opgeleverd).(In december 2024 "besteld”). Mag pas in januari 2026 die inflatie correctie worden toegepast. Een schermafdruk van een deel (zonder de persoonlijke gegevens), van de overeenkomst. Dat zijn de kosten in de overeenkomst per maand “nu” inclusief de verrekende kortingen.Met alle plussen en minnen, “zonder kortingen” is het abonnement € 60,- per maand. En niet € 62,50 zoals in de berekening wordt opgevoerd.(De deel-factuur over januari “zonder korting” klopt derhalve ook niet. Moet minder zijn dan € 30,- omdat de periode vanaf 16 Januari minder dan de helft is van een maandperiode). Graag corrigeren. Het pleit niet voor de ICT administratieve vaardigheden die binnen de organisatie in rekenmodellen worden meegenomen voor afhandeling van facturen. Datgene wat mij overkomt in die automatische verwerking, zal beslist niet als incident op zichzelf staan. Andere nieuwe Odido gebruikers zullen naar ik vermoed eveneens met vergelijkbare fouten te maken hebben (of krijgen). Dat levert een hoop onnodige manuren opaan “nabewerking” van medewerkers om te corrigeren. (Klantgegevens zijn in mijn forum profiel opgenomen). -
Glasvezelkabel in voortuin ligt te ondiep, oplossing blijft uit
Goedemorgen, Ik ben vorige week begonnen met het aanpassen van mijn voortuin, bij het verwijderen van een struik al direct door de glasvezelkabel gegaan met een schop. De glasvezelkabel bleek maar op 20cm diepte te liggen! Direct een melding gemaakt bij de Odido klantenservice dat de kabel in de voortuin door is en er een monteur aangestuurd moest worden. Alles netjes doorgegeven en er zou 2 dagen later een monteur komenom het te repareren. 2 dagen later staat er een Gideon monteur op de stoep om de ONT te komen vervangen, maar deze wist niets over een kabelbreuk buiten en kon deze ook niet repareren. Opnieuw met Odido gebeld en deze zouden nu de juiste monteur gaan sturen. Helaas was het vrijdag begin van de avond en kon het pas na het weekend verder worden opgepakt. Op maandag gebeld door een bedrijf dat zij op dinsdag een monteur gingen sturen om de kabelbreuk te maken, maar dat het dieper leggen in overleg met de monteur moest worden afgesproken ter plaatse. Dinsdag begin van de middag een nieuwe monteur op de stoep voor de reparatie, maar deze had geen materialen bij om de kabel buiten te kunnen repareren. Gelukkig was deze zo vriendelijk om op woensdag terug te willen komen omdat hij toch in de omgeving een afspraak had staan en zou dan gelijk de juiste materialen meenemen, maar het dieper graven moest met Odido/ Delta worden geregeld. Dinsdag wederom met de klantenservice gebeld om het dieper leggen van de kabel af te spreken, toen doorverbonden met een persoon die het duidelijk leek te snappen en dit ging oppakken. Hij belde zelfs een aantal uur later terug met een paar vragen om het verder op te kunnen pakken. Woensdag is de monteur geweest en deze heeft netjes de kabel gerepareerd en het internet werkt gelukkig weer! Gister kreeg ik een berichtje vanuit Odido dat ik een afspraak moest maken met een Gideon monteur, direct gedaan maar dacht hierbij wel dat is vreemd omdat Gideon alleen binnenshuis storingen oplost. Vanochtend direct met Gideon contact opgenomen waarvoor de monteur zou komen, dit bleek inderdaad voor een melding over verbinding binnenshuis te zijn. Netjes de situatie uitgelegd over de te ondiepe kabel en de persoon aan de telefoon zei dat dit niet in hun pakket zit om het op te lossen en dus hebben we in overleg de afspraak geannuleerd. Direct weer met Odido gebeld en kreeg Richard aan de telefoon. Het verhaal weer uitgelegd en aangegeven dat er een afspraak met een Gideon monteur was gemaakt maar dat dit niet klopt. Hij vertelde mij dat de afspraak door moest gaan zodat hij de kabel door kon meten en eventuele verbindingsproblemen kon verhelpen, dit terwijl alles prima werkt!? Ik aangegeven dat ik een monteur wilde hebben die de kabel dieper komt leggen, geeft hij aan dat een diepte dieper dan 15cm prima is en vaak niet dieper wordt gelegd in tuinen. Hij wilde ook niets verder voor mij betekenen en omdat ik nu ook niet vriendelijk meer wilde blijven was dit ook meteen het einde van het gesprek. ODIDO, ik wil graag dat jullie iemand (Delta of andere verantwoordelijke) aanstuurt om de kabel dieper te komen leggen! Mijn tuin ligt nu nog een goede week open waarna deze wordt betegeld een aangeplant, Nu hebben jullie nog alle ruimte om te kunnen graven en doen zoals jullie willen zonder dat er schade kan ontstaan in de tuin, ik hoop dat we in deze tijd een oplossing hebben gevonden. Ook zelf met Delta netwerken contact opgenomen maar deze sturen mij terug naar jullie omdat jullie mijn provider zijn. Zelfs Delta netwerken heeft het volgende op zijn eigen website staan: Op welke diepte wordt de kabel gelegd? In de tuinen leggen we de kabel op een diepte tussen 30-60cm. De diepte kan variëren omdat we soms om obstakels, bijvoorbeeld stenen, leidingen, in de grond heen moeten werken. Voor landbouwgrond geldt een diepte van minimaal 80 cm. Als dit naar mening van de grondeigenaar onvoldoende is kan de diepte worden opgerekt naar 100 cm; dit kan dan aangegeven worden op de gedoogverklaring. Drainage ligt veelal ook op een diepte van 60-80 cm. De diepte van 80 cm is over het algemeen dan ook ruim voldoende is om beschadiging te voorkomen bij normale werkzaamheden.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen