Dag iedereen,
na een pittige gesprek met Odido technische hulp en waardeloze gedrag van de medewerker, moet ik mijn vraag ook hier stellen.
Ik ben recentelijk overgestapt naar Odido. Bij mijn vorige set (KPN) heb ik Mesh network netjes ingesteld met een oude Wifi extender TP-Link RE190.
Zyxel T56 ondersteunt allen EasyMesh, geen enkel meer. Dus ik heb nu een TP-Link RE450, die EasyMesh wel ondersteunt. Maar, ondanks dat in Zyxel EasyMesh aangeschakeld is, krijg ik de twee niet aan de prat.
Instellingen in TP Link zegt niks over EasyMesh, alleen dat de router geen OneMesh ondersteunt. Want dat is waar.
Alle FAQ bij hun web zeggen niks meer nuttig, alleen dat als de router EasyMesh ondersteunt, het moet werken.
Ik heb nu twee opties: of als extender (ik heb dan twee Wi-Fi netwerken thuis, “eigen-netwerk” en “eigen-netwerk_ext”) of zet ik de TP-Link als een tweede Acces Point, met weer twee, “eigen netwerk 1” en “eigen netwerk 2”. Als ik probeer beide netwerken met gelijke naam inschakelen, krijg ik problemen met andere toestelen.
Wat te doen? Eigen modem pak ik liever niet, maar als het moet, het moet. Ik wil liever kleine Mesh met de extender...