Skip to main content

Zojuist mijn voicemail proberen af te luisteren vanuit het buitenland. Na het invoeren van de juiste code kreeg ik de boodschap dat mijn voicemail voor 24 uur geblokkeerd is. In het bericht werd nog gezegd dat je voor deblokkeren naar de Odido website moest gaan, maar hier zie ik alleen maar dat deblokkeren niet mogelijk is??

Hallo @AstridB88, welkom op onze Community! Dat is inderdaad wel gek. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***7838, klopt dat? Daarbij zie ik geen bijzonderheden met je Voicemail. Als je Voicemail is geblokkeerd, kun je het wegens veiligheidsredenen weer over 24 uur proberen. Probeer je het toch binnen de 24 uur? Dan wordt je Voicemail automatisch voor 24 uur weer geblokkeerd. Je kunt deze eventueel uitschakelen via je Mijn Odido account  onder het kopje '’Voicemailinstellingen en het daarna weer activeren. Probeer ook even een nieuw wachtwoord in te stellen, wellicht dat het helpt. Als dat niet helpt, kan ik eventueel een case voor je doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken!

Ik hoor het graag van je! 


Zojuist mijn voicemail proberen af te luisteren vanuit het buitenland. Na het invoeren van de juiste code kreeg ik de boodschap dat mijn voicemail voor 24 uur geblokkeerd is. In het bericht werd nog gezegd dat je voor deblokkeren naar de Odido website moest gaan, maar hier zie ik alleen maar dat deblokkeren niet mogelijk is??

Hier precies hetzelfde.

Voer wachtwoord in en wordt gelijk gemeld dat ik geblokkeerd ben. Dit alles zonder opgave van reden oid. Erg handig ook als zoals nu het ziekenhuis een voicemail heeft ingesproken.

Gewoon schandalig


Hallo @AstridB88, welkom op onze Community! Dat is inderdaad wel gek. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***7838, klopt dat? Daarbij zie ik geen bijzonderheden met je Voicemail. Als je Voicemail is geblokkeerd, kun je het wegens veiligheidsredenen weer over 24 uur proberen. Probeer je het toch binnen de 24 uur? Dan wordt je Voicemail automatisch voor 24 uur weer geblokkeerd. Je kunt deze eventueel uitschakelen via je Mijn Odido account  onder het kopje '’Voicemailinstellingen en het daarna weer activeren. Probeer ook even een nieuw wachtwoord in te stellen, wellicht dat het helpt. Als dat niet helpt, kan ik eventueel een case voor je doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken!

Ik hoor het graag van je! 

Bij mij ook terwijl het ziekenhuis een voicemail heeft ingesproken. Echt schandalig! Hoe kan een ebdrijf dit zijn klanten aan doen


Hi ​@Owen172, gezondheid staat uiteraard op nummer 1. Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord hebt ingevoerd? Na 2 keer het verkeerde wachtwoord in te voeren, wordt de Voicemail namelijk direct geblokkeerd en gaat het tijdslot van 24 uur er op. Dat willen we natuurlijk voorkomen. Wil je proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen en het dan nog eens proberen? Als het niet heeft geholpen, kunnen we dit altijd laten uitzoeken door de technische dienst!


Hi ​@Owen172, gezondheid staat uiteraard op nummer 1. Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord hebt ingevoerd? Na 2 keer het verkeerde wachtwoord in te voeren, wordt de Voicemail namelijk direct geblokkeerd en gaat het tijdslot van 24 uur er op. Dat willen we natuurlijk voorkomen. Wil je proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen en het dan nog eens proberen? Als het niet heeft geholpen, kunnen we dit altijd laten uitzoeken door de technische dienst!

Beste Anouk

Dank voor de reactie. Voor elkaars duidelijkheid kort het overzicht van de gedane stappen gisteren: 

1 - voicemail gebeld en die vroeg om wachtwoord.
2 - voor de zekerheid het wachtwoord opgevraagd
3 - ontvangen en voicemail een 2e keer gebeld
4 - met zekerheid de juiste code ingevoerd
5 - Voicemail geeft aan dat deze 24 uur geblokkeerd is

Het valt op dat dit vaker is bij mensen die vanuit het buitenland de voicemail bellen

Ik heb een eerdere keer nog met 1233 niet kunnen bereiken en daarna de +31624001233 variant gebruikt

Mogelijk is het laatste goed maar kan dit pas vanavond proberen zonder eerst de 1233 versie te gebruiken en mogelijk weer te blokkeren, uit proberen. Is het mogelijk iets wat Odido mogelijk in haar eigen IT infra zo heeft geïmplementeerd? Ik gebruik de voicemail zelden en niet eerder als probleem gehad als ik op mijn werk in Frankrijk ben.


Hi ​@Owen172 dank voor de toelichting! Ik zie dat je al een eigen topic over dit issue hebt aangemaakt. Ik spreek je graag daar verder! Op deze manier blijft het ook overzichtelijk voor ons. 


Hier dus precies hetzelfde, heb al 4 voicemail berichten maar ik kan ze niet beluisteren omdat deze continu geblokkeerd wordt. Wat een aanfluiting. 


Ik sluit mij aan bij het bovenstaande. Na pincode te hebben opgevraagd en correct te hebben ingevoerd is mijn voicemail gisteren geblokkeerd voor 24 uur. Nu vandaag poging nummer 2 en weer het zelfde verhaal, pincode niet juist en weer een blokkade van 24 uur.

dit is een probleem wat volgens het forum al langer speelt, lees minimaal 5mnd. Er word geen enkele oplossing geboden en alleen gereageerd met dat alles correct werk bij Odido… hoedan als deze melding door zoveel personen gemaakt word. Het enige wat ik nu ervaar is dat de klant gedupeerd word zonder oplossing!


Hi ​@shayankhan1988, ik help je graag verder! Ben jij op dit moment ook in het buitenland? In sommige gevallen kan het bellen naar 1233 voor problemen zorgen bij het beluisteren van je voicemail. Vanuit het buitenland kun je bellen naar +31624001233. Mocht je je wachtwoord niet meer weten, dan kun je toetsen wanneer je belt met de voicemail. Je krijgt je wachtwoord dan meteen binnen in een sms'je! Houd er wel rekening mee dat je minimaal 24 uur moet wachten nadat je de blokkade gekregen hebt, want anders wordt de voicemail automatisch weer voor 24 uur geblokkeerd. Heb je nog helemaal geen wachtwoord ingesteld? In dat geval zet ik het voor je door naar onze technische specialisten, zodat er een wachtwoord aangemaakt kan worden en jij je voicemail kunt beluisteren. In dat geval zou ik je wel willen vragen om ter verificatie je profielgegevens aan te vullen met je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kan ik hierna voor je aan de slag gaan!


Hi ​@Davidoff001, ik heb jouw bericht eerder vandaag al in dit topic beantwoord. Ik zou willen voorstellen om de communicatie op één plek voort te zetten, zodat we het overzicht niet kwijtraken. Je kunt er eventueel ook voor kiezen om je eigen topic aan te maken, zodat ik je vanuit daar verder kan helpen. 


Hier dus precies hetzelfde, heb al 4 voicemail berichten maar ik kan ze niet beluisteren omdat deze continu geblokkeerd wordt. Wat een aanfluiting. 



Heb je al met het internationale nummer geprobeerd? Ik heb het zelf moeten uitvogelen dat dat nodig is. staat ook niet echt vooraan op hun website voor klanten die in het buitenland komen. Ze zijn sneller met hun fair use policy en extra kosten en gedoe als je voor je werk wat langer in het buitenland zit dan een een maandje of zoiets.​​​​​


Ook bij mij is de voicemail geblokkeerd vanuit het buitenland. Omdat ik dit al een keer eerder had gehad, had ik nu vooraf m’n pincode opgevraagd en via sms ontvangen. Dit was de juiste code. En ook nu blokkeerde de voicemail direct. Ik was anoniem op mijn zakelijke nummer gebeld en weet nu dus totaal niet wie mij heeft gebeld en of ik hiermee een belangrijk bericht mis. Ik lees over het gebruik van een ander nummer voor het bellen naar voicemail in het buitenland, maar als ik 1233 bel kom ik ook gewoon bij de voicemail uit. Zonder bericht dat dat nummer niet werkt in het buitenland. Odido, gaan jullie dit probleem waar meer klanten tegenaan lopen een keer oplossen? Dit zou erg prettig zijn. 


Hi ​@ManjaScheffers van harte welkom op onze Community! We begrijpen heel goed dat dit zo snel mogelijk opgelost moet worden, want je wilt vanuit het buitenland zorgeloos je Voicemail kunnen beluisteren. Laten we samen naar een oplossing kijken! 

Als je Voicemail is geblokkeerd, kun je het wegens veiligheidsredenen weer over 24 uur proberen. Probeer je het toch binnen de 24 uur? Dan wordt je Voicemail automatisch voor 24 uur weer geblokkeerd. Je kunt deze eventueel uitschakelen via je Mijn Odido account  onder het kopje '’Voicemailinstellingen en het daarna weer activeren. Probeer ook even een nieuw wachtwoord in te stellen, wellicht dat het helpt. Als dat niet helpt, kan ik eventueel een case voor je doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


Reageer