Ik heb zojuist mijn voicemail gebeld vanaf 2e huis in het buitenland. Goed wachtwoord gebruikt maar direct de melding dat mijn voicemail voor 24 uur is geblokkeerd.
Juist nu het ziekenhuis mijn voicemail heeft ingesproken terwijl ik in spanning zit te wachten! Schandalig!!!
Morgenavond nog eens proberen maar andere posts geven weinig hoop. Raar allemaal want mijn vriendin bij een andere provider heeft al dat soort rare dingen die odido geeft niet….
Hi
Hi
Sorry Anouk
Ik las dit pas later
Ik reageerde zojuist op de andere reactie van u als volgt
Dank voor de reactie. Voor elkaars duidelijkheid kort het overzicht van de gedane stappen gisteren:
1 - voicemail gebeld en die vroeg om wachtwoord.
2 - voor de zekerheid het wachtwoord opgevraagd
3 - ontvangen en voicemail een 2e keer gebeld
4 - met zekerheid de juiste code ingevoerd
5 - Voicemail geeft aan dat deze 24 uur geblokkeerd is
Het valt op dat dit vaker is bij mensen die vanuit het buitenland de voicemail bellen
Ik heb een eerdere keer nog met 1233 niet kunnen bereiken en daarna de +31624001233 variant gebruikt
Mogelijk is het laatste goed maar kan dit pas vanavond proberen zonder eerst de 1233 versie te gebruiken en mogelijk weer te blokkeren, uit proberen. Is het mogelijk iets wat Odido mogelijk in haar eigen IT infra zo heeft geïmplementeerd? Ik gebruik de voicemail zelden en niet eerder als probleem gehad als ik op mijn werk in Frankrijk ben.
Inmiddels ook even gegoogled en dat +31 nummer wordt in jullie eigen online info genoemd.
Mogelijk dat jullie IT met deze info iets kan doen voor als iemand vanuit het buitenland de verkorte versie gebruikt zonder te worden geblokt? Een melding dat men het andere lange numer moet gebruiken bijv.
Wel vanuit mijn aanname dat dit de trigger voor de blokkade was maar dat zullen ze vast kunnen testen.
Vanavond maar even proberen met het langere proberen aan mijn kant.
Hi
Voor de zekerheid: Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Wellicht dat het helpt!
Kun je ook je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld!
Beste Pharwin,
Tamelijk vreemd om de stelling te nemen dat er geen issue is mbt Odido haar voicemail. Om welke reden wordt de voicemail geblokkeerd door Odido als u de door mij genomen stappen doorneemt?
Ik begrijp ook dat u mij vraagt om het risico, tijdens de kerstdagen, te nemen om nogmaals mijn voicemail te blokkeren? Persoonlijk vind ik dat het simuleren van het probleem door jullie IT afdeling een betere optie.
Mijn software is up to date. Ik heb ook geen idee waarom dit niet zo zou zijn gezien deze gepushed worden en wat dat met bellen naar jullie voicemail te doen heeft. Het lijkt mij niet dat wat aan jullie kant technisch gebeurt wordt veroorzaakt door android software op mijn telefoon.
Het gedeelte over de netwerk opnieuw instellen volg ik niet helemaal. In Android onder instellingen vind ik niet wat u zegt.
Goedemorgen Owen, wat mijn collega bedoelt is dat er geen problemen bekend zijn bij onze IT-afdeling m.b.t. voicemail. Vandaar dat we denken dat dit een individueel probleem is dat we bij IT willen laten onderzoeken. Zet je je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN nog in je profiel? Dan zet ik meteen een case naar ze door en dan hoop ik dat je snel weer toegang hebt tot je voicemail!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.