Skip to main content
Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Toon eerste reactie

Peppie99
  • is een Top Poster
  • 6 maart 2025

Goedendag,

ik heb ook problemen met mij T56 modem.

Verbinding verbreekt regelmatig. Zowel ‘s avonds als overdag.

gr.,

Peter

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 6 maart 2025

Hallo ​@Peppie99 

Verbreekt de verbinding zowel bekabeld als via de WiFi?

Brandt het internet lampje op dat moment rood of blijft deze groen?

Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router?

Heb je de router al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Peppie99
  • is een Top Poster
  • 7 maart 2025

Hoi,

Mijn pc is bedraad aangesloten, en ik werk daar dagelijks op. Toch word ik minstens twee keer per dag verbroken van mijn werkomgeving.

Daarnaast heb ik constant problemen met de wifi. Tijdens een WhatsApp-gesprek van een half uur moet de verbinding minstens vijf keer opnieuw tot stand worden gebracht.

Wat betreft de lampjes: ik kan die niet controleren, omdat ik gehandicapt ben en er niet bij kan.

Met vriendelijke groet,

Peter

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 7 maart 2025

@Peppie99 

Weet je toevallig wel of je een zwarte mediaconverter hebt die op het glasvezelaansluitpunt zit?

Is er iemand die voor je de internetkabel tussen mediaconverter en router kan vervangen?

Mocht het niet helpen dan kan diegene nog een fabrieksreset uitvoeren.

Peppie99
  • is een Top Poster
  • 7 maart 2025

Ik heb geen media converter.

de reset is woensdag al gedaan.

ik heb alles al gedaan wat je gaat vragen.

ik loop al een paar dagen mee.

peter

Peppie99
  • is een Top Poster
  • 7 maart 2025

Ik heb alleen internet van jullie

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 7 maart 2025

@Peppie99 

Je hebt een T56 zeg je en die krijg je alleen bij glasvezel. Daar zit ook een mediaconverter bij. Dit is een zwart apparaat op het glasvezelaansluitpunt of een wit/grijs apparaatje verbonden met het glasvezelaansluitpunt.

Maar zet je privé gegevens even in je community profiel. Dan kan een moderator kijken naar de verbinding.

Peppie99
  • is een Top Poster
  • 7 maart 2025

Sorry,

Mijn fout, ik heb net ingelogd en ik heb een T54. 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️

maar de problemen kloppen wel. Is hier een oplossing voor?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 7 maart 2025

@Peppie99 

Oke dus je hebt DSL internet. Is het modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de binnenkomende KPN kabel op is aangesloten?

• is een Top Poster
  • 15 maart 2025

Hallo,

Ik heb al gebeld en een afspraak met een monteur, maar toch begrijp ik iets niet. Op de modem brand lampje internet rood van een T56 modem. Op de glasvezel modem knippert lampje pon hel snel. Als ik dan in me modem kijk zie ik dat het niet bij mij ligt het probleem maar bij Odido.  Als ik 1 gb internet heb hoort mijn wan toch niet op 2500m/full te staan? 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 15 maart 2025

Waarom zou WAN op 2500 mbit staan als je 1000 mbit afneemt? Dit is de snelheid tussen de ONT en de router, 1000 is prima.

• is een Top Poster
  • 15 maart 2025
eric schreef:

Waarom zou WAN op 2500 mbit staan als je 1000 mbit afneemt? Dit is de snelheid tussen de ONT en de router, 1000 is prima.

WAN2500M/Full dit is vanuit mijn modem 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 15 maart 2025

Dat is ook geen probleem.  De kabelverbinding is 2500 mbit, maar de apparatuur zal 1000 mbit internet krijgen vanuit Odido. Hetzelfde heb ik, 1000 mbit WAN tussen ONT en router, maar ik krijg 100 mbit internet omdat dit mijn abonnement is.

• is een Top Poster
  • 15 maart 2025
eric schreef:

Dat is ook geen probleem.  De kabelverbinding is 2500 mbit, maar de apparatuur zal 1000 mbit internet krijgen vanuit Odido. Hetzelfde heb ik, 1000 mbit WAN tussen ONT en router, maar ik krijg 100 mbit internet omdat dit mijn abonnement is.

mijn lan 1 zegt 100M/Full  mijn lan 2 zegt 1000M/Full 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 15 maart 2025

Hallo ​@Jeroslyna 

Dan is er op LAN1 een kabel of apparaat aangesloten dat maximaal tot 100 Mbps gaat.

Heeft glasvezel het eerder gedaan? Indien niet dan kan het een probleem zijn met de registratie van de ONT.

Indien wel dan lijkt het inderdaad op een probleem buitenshuis. Heb je de ONT al eens herstart?

• is een Top Poster
  • 15 maart 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Jeroslyna 

Dan is er op LAN1 een kabel of apparaat aangesloten dat maximaal tot 100 Mbps gaat.

Heeft glasvezel het eerder gedaan? Indien niet dan kan het een probleem zijn met de registratie van de ONT.

Indien wel dan lijkt het inderdaad op een probleem buitenshuis. Heb je de ONT al eens herstart?

Lan1 is dus de mediabox/tv Lan 2 is mijn gamepc en lan 3 is me laptop. Op het moment dat mijn glasvezel is geinstalleerd tot gister heeft het internet altijd gedaan nergens problemen mee gehad. Gister ochtend stond dus op de modem internet lampje op rood en er was onderhoud gepleegd ging ik vanuit dus ik dacht om 7:00 uur of later zal het wel veranderen. Maar niet dus tot nu toe heb ik geen internet en geen tv. Ik internet nu via me mobiel dat werkt gelukkig. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 15 maart 2025

@Jeroslyna 

Indien je een voucher wilt voor 7 dagen onbeperkt internet, laat het weten.

Hij werkt alleen met een simkaart van Odido of Ben, prepaid mag ook.

En vul de privé velden in je community profiel ook in zodat een moderator kan meekijken.

• is een Top Poster
  • 15 maart 2025
Waqqas schreef:

@Jeroslyna 

Indien je een voucher wilt voor 7 dagen onbeperkt internet, laat het weten.

Hij werkt alleen met een simkaart van Odido of Ben, prepaid mag ook.

Ik heb nog 22 gb aan internetbundel over maar geef mij maar even onbperkt internet en zit dus ook bij Odido met me mobiel 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 15 maart 2025

@Jeroslyna 

Top, je krijgt zo een berichtje.

• is een Top Poster
  • 16 maart 2025
Waqqas schreef:

@Jeroslyna 

Top, je krijgt zo een berichtje.

Ik heb even een speedtest gedaan op de glasvezel modem en dit is het resultaat

Downloaden Mbps

10.07

Uploaden Mbps

4.26

Ping ms  91  198  431

Dus er is echt heel wat mis dus met die glasvezel modem kan ik dat zelf oplossen?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 16 maart 2025

@Jeroslyna 

Internet werkt weer via de router? welke mediaconverter heb je?

• is een Top Poster
  • 16 maart 2025
Waqqas schreef:

@Jeroslyna 

Internet werkt weer via de router? welke mediaconverter heb je?

Internet werkt nog niet deze heb ik dus op die Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 de speedtest gedaan. De Router T56 geeft aan dat de DHCP signaal te laag is dus hoe kan dit? Want als jullie aan het netwerk werken hoort dit niet te veranderen en dat is blijkbaar wel gebeurt

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 16 maart 2025

@Jeroslyna 

En als je de Huawei even een herstart geeft?

• is een Top Poster
  • 16 maart 2025
Waqqas schreef:

@Jeroslyna 

dan blijft het zelfde hij kan de standaard gateway niet vinden als ik in de modem als ik wizard gebruik. 

• is een Top Poster
  • 25 maart 2025
Jeroslyna schreef:
Waqqas schreef:

@Jeroslyna 

dan blijft het zelfde hij kan de standaard gateway niet vinden als ik in de modem als ik wizard gebruik. 

Nou ik zit nog steeds zonder internet en volgens Guidion zou er morgen dan een ODF monteur komen alleen heb nog geen afspraak bevestiging gehad. Alleen brand LOS nu ook rood knipperent en ben ik aardig me data bundel van me telefoon aan het verbruiken. De bundel van April heb ik al verbruikt. Ik ben blij dat ik geen kantoor werk thuis doe maar ik werk wel thuis. En tv kijken gaat ook niet want dan heb je internet nodig dus ik hoop dat er een monteur me uit de brand kan helpen morgen en alles kan maken. Maar ik zie hier genoeg mensen die met hetzelfde kampen!!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen