Skip to main content
Info

Wat betekenen de lampjes op het modem?

  • 16 september 2021
  • 26 reacties
  • 36595 Bekeken
Wat betekenen de lampjes op het modem?
Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

In dit artikel zoomen we in op de lampjes die zich op het modem begeven. Zo heeft elk lampje weer een andere betekenis. Wat die betekenis is, dat leggen we je hier per modem uit.

 

Ervaar je problemen met je verbinding? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Internet | Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.
Mobiel | Volg deze stappen om je mobiele telefoon weer aan de praat te krijgen.


Zyxel T-50

Power

Toon inhoud

Brandt continue: modem staat aan.
Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom. 

 

WAN

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: er is verbinding met het internet
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet

 

Internet

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: er is een actieve verbinding en er wordt data overgezet
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet 

 

2.4 WLAN

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: Wifi 2.4 GHz staat aan. Knipperen betekent dat er data wordt overgezet.

 

5 WLAN

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: Wifi 5 GHz staat aan. Knipperen betekent dat er data wordt overgezet.

 

WPS

Toon inhoud

Dit knopje is voor klanten die een wifipunt in huis hebben. Wanneer dit knopje wordt ingedrukt, kan er verbinding worden gemaakt met het wifipunt. 


Zyxel T-54

 

Power

Toon inhoud

Brandt continue: modem staat aan.
Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom. 

 

WAN

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: er is verbinding met het internet
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet

 

Internet

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: er is een actieve verbinding en er wordt data overgezet
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet 

 

LAN

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: er is een actieve verbinding en er is een apparaat op aangesloten
Uit: er is geen directe LAN-verbinding. Controleer de kabel of het apparaat

 

Wi-Fi 2.4G

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: Wifi 2.4 GHz staat aan. Knipperen betekent dat er data wordt overgezet

 

Wi-Fi 5G

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: Wifi 5 GHz staat aan. Knipperen betekent dat er data wordt overgezet.

 

Phone

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: er is een actieve verbinding en er wordt data overgezet naar de VoIP-poort

 

SFP (niet in gebruik)

Toon inhoud

Deze poort is niet in gebruik.


Huawei

Power

Toon inhoud

Brandt continu: Modem staat aan.
Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom.

 

WAN

Toon inhoud

Brandt continu: Er is verbinding met het internet.
Knippert: Bezig met verbinden met het internet.
Uit: Er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet.

 

Internet

Toon inhoud

Brandt continu of knippert: Er is een actieve verbinding en er wordt data overgezet.
Uit: Er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet.

 

WLAN

Toon inhoud

Brandt continu: Wifi staat aan.
Knippert snel: Er wordt data overgezet.
Knippert langzaam: Er wordt een verbinding opgezet. 
Uit: WiFi-functie van het modem staat uit. Let op, voor het gebruik van Wifi Plus kan het advies zijn om deze functie uit te schakelen.

 

VoIP

Toon inhoud

Brandt continu: Er is een telefoonkabel aangesloten in deze poort.
Knippert: Er wordt data overgezet.

 

LAN 1,2,3,4

Toon inhoud

Brandt continu of knippert: Er is een apparaat verbonden met deze LAN-poort. Knipperen betekent dat er data wordt opgezet.

 

USB

Toon inhoud

Brandt als er een USB-aansluiting in gebruik is. Geen ondersteuning.


Draytek 2132 FVn

ACT

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: modem staat aan.
Uit: modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom.

 

USB 1/2

Toon inhoud

Brandt als er een USB-aansluiting in gebruik is. Geen ondersteuning. 

 

WAN

Toon inhoud

Brandt continue: er is verbinding met het internet.
Knippert: er wordt data overgezet.
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet.

 

WLAN

Toon inhoud

Brandt continue: wifi staat aan.
Knippert: er wordt data overgezet.
Uit: WiFi-functie van het modem staat uit. Let op, voor het gebruik van Wifi Plus kan het advies zijn om deze functie uit te schakelen.

 

VPN

Toon inhoud

Brandt als er een VPN actief is. Geen ondersteuning.

 

Fiber

Toon inhoud

Brandt continue of knippert: Er is verbinding met het netwerk.
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet 

 

Phone 1/2

Toon inhoud

Brandt continue:Er is een telefoonkabel aangesloten in deze poort.
Knippert: Er wordt data overgezet.


Hopelijk weet je hierdoor nu de betekenis per lampje en kan jij op het moment zelf beter inschatten wat er bij jou speelt. Vragen? Stel ze gerust! 

26 reacties

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 14 maart 2023

Hi, what's the problem if in a Zyxel modem the 3 light (world symbol) is red continuously. I tried everything that is stated in the steps. I unplugged the cable, reset de modem. And i do not have a media converter in my house, only the modem so, what do you suggest? Thanks! 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13729 reacties
  • 14 maart 2023

Hi @Carmen Castillo, I immediately checked for you. I can't instantly see what exactly is going on. I have therefore forwarded this to our technicians for further investigation. I will await their response, you will be contacted as soon as we know more about this! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 7 april 2023

Hi, 

I’ve got a Zypel Modem and the 3rd lamp from the left (internet) is continuously red. I followed the instructions but still no internet. What can I do? Thanks for help! 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13729 reacties
  • 7 april 2023

Hi @Kikiblo, welcome to our Community!

 

 From a distance, the connection seems fine. Have you performed a full powerflip yet? This is how you do it: 

 

  1. Unplug the modem and Media Converter/ONT.
  2. Wait for at least 10 seconds
  3. First reconnect your Media Converter/ONT and let it boot up for 30 seconds. Only then reconnect the modem to the power.
  4. Plug the modem back in and let everything boot up completely 
  5. Check if the connection is stable.

 

Did this not help? If so, please let us know.

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 1 september 2023

Wat betekent het als internet knippert bij T-56. Wordt er data overgezet? Waarnaartoe??


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1784 reacties
  • 2 september 2023

@Suusentom Een knipperend internetlampje betekent inderdaad dat er data verstuurd/ontvangen wordt. Waarnaartoe? Dat kan van alles zijn. Alles binnen je netwerk dat op dat moment communiceert met internet zorgt voor een knipperen lampje. Daar is dus niets mis mee.


Ik heb een t-54 modem ontvangen en vermoed een DOA (dead on arrival). Als ik de voeding aansluit en het modem aanzet brand power en gaan nog een paar lampjes aan maar heel snel knippert enkel het power lampje 5 a 6 keer en dan gaat die uit en reageert helemaal niet. Als ik dan aan de voedingskabel zit knippert het power lampje weer 5 a 6 keer en dan reageert die niet meer. Kan dit een kapotte voedingsadapter/voedingskabel zijn?


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2232 reacties
  • 4 november 2023

Hoi @PatrickZadelaar, ik heb voor de zekerheid een nieuwe voedingskabel verstuurd. Kun je mij laten weten of dit heeft geholpen? Groetjes, Ishana


Hoi @Ishana van Odido helaas geeft de nieuwe adapter geen oplossing. Ik heb beide adapters nagemeten en deze functioneren zonder problemen. Het probleem zit helaas in de connector van het modem.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13729 reacties
  • 13 november 2023

Hey @PatrickZadelaar, ik wilde direct een nieuw modem voor je opsturen, echter zie ik dat je een aanvraag hebt gedaan bij een andere provider voor 04-12-2023. Hierdoor kan ik geen aanpassingen meer doen op je abonnement. Klopt het dat je op 02-11 een aanvraag gedaan hebt bij een andere provider?


Klopt. Ik denk dat een nieuw modem inderdaad geen optie is. Voor die paar weken reset ik de oude modem wel als die weer problemen geeft. Moet ik op het nieuwe modem een post it doen dat de voedings aansluiting defect is?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13729 reacties
  • 13 november 2023

Hey @PatrickZadelaar, dat mag je doen. Dan weten de mensen van onze logistiek ook dat het modem niet in orde is. Ik wens je alvast veel succes bij je nieuwe provider!


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 15 november 2024

Hi Team , 
I have no internet since yesterday , and the INTERNET icon is red . /
 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13729 reacties
  • 16 november 2024

Hi ​@anandpatra18, I obviously want to get you back online as soon as possible.

I have now checked for you and see that you have already spoken to customer services and have already been able to arrange an appointment with a technician. Can you give me some feedback after the appointment? Hopefully the technician will be able to fix this for you soon! 


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 16 november 2024

Hi ​@Tommie van Odido ,

The technician has cancelled the appointment at the last moment. So there has been no progress on the matter , we have now scheduled visit on monday but really concerned if it will get fixed or not on the same day. 

 

Also I have a question regarding the unlimited bundle offers by customer service team, as my wife is the one that works from home but doesn't have a odido sim , is it possible to get a prepaid sim and then apply the unlimited bundle till this issue gets fixed ? 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 17 november 2024

Hi ​@anandpatra18, lets hope it will be solved on monday! Keep us posted. For your other question, the unlimited bundle can be used on a Odido or Ben sim. If she has another mobile provider, she can get a prepaid sim in one of our Odido shops voor € 10. If you can send me the receipt here, I can make a refund for the costs of the prepaid. I'm here to help! 😊


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 17 november 2024
Demi van Odido schreef:

Hi ​@anandpatra18, lets hope it will be solved on monday! Keep us posted. For your other question, the unlimited bundle can be used on a Odido or Ben sim. If she has another mobile provider, she can get a prepaid sim in one of our Odido shops voor € 10. If you can send me the receipt here, I can make a refund for the costs of the prepaid. I'm here to help! 😊

Thank you for responding ​@Demi van Odido , PFA the receipt for the prepaid sim purchased. Please refund the same.

 


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 18 november 2024

Hi ​@Demi van Odido ,
Can you please confirm action on the above comment ?


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 18 november 2024

Hi@Demi van Odido , 

I am still awaiting a response on the offer for refund of the prepaid SIM for which I shared the required receipt.

 

Also would like to inform that the technician came today and seems to have fixed the issue , though there were a few intermittent outages during the day. I would also like to understand what can be done regarding the days that we had no internet?


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 18 november 2024

Hi ​@anandpatra18, thank you so much for sharing. I have refunded both costs for you. You will receive 2 separate confirmation emails with the refunds. One for the simcard and one for the outage you had for the period that you weren't able to use our services. 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 november 2024

Hoe lang gaat het duren voordat de storing internet en tv in Gouda wordt opgelost? welke al vanaf het begin van de middag aan de gang is.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13729 reacties
  • 19 november 2024

Hi ​@Christian1985, kan je vertellen wat er precies aan de hand is? Op dit moment is er geen algemene storing bekend. 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 19 november 2024

Tommie wat er is dat ik geen internet heb sinds begin gister middag. Gisteren er geconstateerd is dat het in de wijkcentrale zit. De monteur van Guidion dit vanochtend heeft bevestigd. Dat Delta Netwerks morgen ook nogmaals wil langskomen om het zelfde te constateren. Dat Delta Netwerks blijkbaar pas net überhaupt is geïnformeerd. 

Dat ik 0,0 opde hoogte wordt gehouden van een wijkcentrale storing en dat het op zijn vroegst pas 48 uur na het begin van de storing kan worden opgelost.

Ondersteuning/ oplossingsgerichtheid is zwaar onvoldoende net als de communicatie.

 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 november 2024

Update van mijn probleem:

Na vele malen bellen en chatten is het probleem na bijna 48 gelukkig eindelijk opgelost.

De eerste constatering dat het in de wijkcentrale zat klopte. Een defecte kabel in de wijkcentrale was de oorzaak.

Als er in het vervolg sneller vervolgacties worden genomen en de juiste vervolgacties zou de service aanzienlijk verbeteren en zou het probleem gemakkelijk binnen een paar uur kunnen worden opgelost in plaats van de bijna 48 uur dat ik er nu last van had.

Daarnaast is het jammer dat er pas echt acties lijken te worden ondernomen als ik zoveel keer contact met de klantenservice opneem.

De communicatie welke stappen wanneer zullen worden uitgevoerd zou ook al een enorme verbetering zijn.

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2232 reacties
  • 20 november 2024

Hoi ​@Christian1985, fijn om te horen en bedankt voor je feedback! Dit waarderen we enorm en zullen we zeker intern meenemen. Ik heb daarnaast meteen een vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen