Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

903 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @plofkonijn, ik heb het direct voor je nagekeken! Inmiddels is er al een monteur aangestuurd en is de afspraak ingepland voor morgen. Om je uit de brand te helpen kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

Hallo,

Sinds kort ben ik overgestapt op odido glas vast internet (400mb) in Ede. Snelheid is goed. Echter hebben we telkens periodes waar het internet erg traag / niet werkt (websites laden duurt tussen 10sec - 10 minuten of stop met laden).

 

Ik blijk niet de enige te zijn hier in de buurt die dit probleem heeft met odido glas, heb al meerdere mensen in de buurt hier over gehoord. Zelf al wat testen en resets gedaan, maar ook met maar 1 computer direct aan router geen verbetering.

 

Tijdens de perioden dat ik problemen heb lijkt de snelheid nog wel goed (als ik er tussendoor kom!). Audio gesprekken doen het vaak ook nog wel goed. Maar vooral dingen die een nieuwe verbinding maken zijn een probleem. Het doet me denken aan de tijd waar we met meerdere mensen een verbinding plat legden door de hardware te overspoelen met torrent packages. De snelheid is er dan nog wel, maar nieuwe verbindingen komen gewoon moeilijk tot stand omdat de hardware te veel connecties moet onderhouden.

 

Ik zie hier al een paar meer mensen het zelfde beschrijven, zelfs al 7 jaar geleden.

Heb net al gebeld met odido serivice desk, maar die gaf aan dat hij me niet goed verder kan helpen, en ook geen melding hiervan kan maken bij een technishe afdeling. En dat mijn beste hoop is op de community forum mijn vraag te stellen. Daar was ik nou niet echt heel blij mee. Maar.. ik snap vanaf de helpdesk deze opmerking wel (heb zelf ooit op op IT helpdesk gewerkt). Het is gewoon een lastig probleem om te de-buggen als het niet constant gebeurd.

 

Om een aantal datum+tijd perioden aan te geven waarbij het internet echt weer heel slecht was :
3-6-2024 van 19:20 tot ~20:00
4-6-2024 van 19:45 tot >20:00 (Was maar eten gaan maken gezien ik niet verder kon werken)

 

Ik hoop echt dat iemand wel serieus dit probleem bekijkt. Bij iemand in de buurt is hardware al vervangen zonder resultaat en denkt aan overstappen. Ik zit nog maar net bij Odido, maar ga ook weer overtappen als dit zo’n probleem is wat jaren gaat duren. Ik ben gewoon al een paar keer te laat geweest voor online zakelijk meetings, en schakel nu telkens over op 4G zodat ik gewoon goed kan werken als het weer slecht wordt.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AcE Kryst2, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor contact met ons opneemt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het eerste wat mij opvalt is dat je een eigen router/switch aangesloten hebt. Om dit uit te sluiten wil ik je graag vragen om je randapparatuur los te koppelen en om het dan een paar dagen aan te kijken. Ervaar je dan nog steeds issues, dan wil ik je vragen om een bekabelde pingtest.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Reageer