Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

837 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @RobertVught 

Hier geen enkele problemen ondervonden maar het snel knipperende PON lampje betekent dat er ergens in het netwerk een stoorzender zit, wanneer deze is verwijdert dan zal het internet ook weer moeten werken.

Af en toe het Huawei kastje herstarten kan helpen.

Goedemorgen.

Afgelopen zaterdag aangesloten bij Odido, tot nu toe zonder problemen.

Vanmorgen helaas geen internet en tv. Reset al gedaan op modem en Huawei converter.

Helaas geen resultaat. Op de converter knippert het derde lampje rood.

Er zijn geen storingen gemeld, en in mijn Odido kan ik niets zien, omdat ik thuis niet kan koppelen met mijn mobiele abonnement.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Renbelg22 

Knippert het PON lampje of het LOS lampje? En knippert hij 1x per seconde of 2x per seconde?

Hello. Since this morning I am experiencing issues with my internet. The box is ok, I have wifi but my computer ethernet isn't working. I rebooted everything, unplugged and replugged all cables, cleared the cache from IP and DNS (the error message is “Ethernet has no valid auto-assigned IP address"). Any clue about what to do ?

 

thanks

Reputatie 7
Badge +4

Hi @srobinot, thanks for reaching out, I would love to get you back online as soon as possible! I immediately checked your internet connection, but it has been stable and online for 16 hours now. If the TV Box is also working properly, the cable internet should work well. Could you check if the Wifi is working properly? I would advise trying a spare internet cable for your computer.

I suspect that all of your devices will soon be reconnected to the internet with these steps! 😃

Hi @srobinot, thanks for reaching out, I would love to get you back online as soon as possible! I immediately checked your internet connection, but it has been stable and online for 16 hours now. If the TV Box is also working properly, the cable internet should work well. Could you check if the Wifi is working properly? I would advise trying a spare internet cable for your computer.

I suspect that all of your devices will soon be reconnected to the internet with these steps! 😃

Thanks a lot. I have disconnected everything (i am using a tp-link device to display the connection in my house and to my computer which is really far from the box) and tested the connection directly on a lap-top with the cable. Everything is working so I am suspecting the tp-link device to have an issue. I plugged and unplugged everythng and now everything is back to normal. Thanks for your help. 

I need to find a new way to connect my computer to the internet but I don’t know any other way than using this TP-link.

And I also hope that fiber will be proposed soon to my house.

 

have a nice day

 

Reputatie 1

Hallo,

 

Op dit moment heb ik ontzettend traag internet. Ben al sinds 2019 klant en het is altijd goed en snel geweest. Er is iets raars aan de hand. Postcode is 2403AR.

 

Gr,

 

Moni

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @mghaoui 

Helpt het om de mediaconverter en/of router voor even van het stroom te halen?

Reputatie 1

Ik had de router van stroom afgehaald maar dat hielp niet maar …

De convertor van de stroom afhalen hielp wel! Dank!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mghaoui, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

De verbinding met de Vodafone HG659 modem is in de afgelopen weken sterk achteruit gegaan we hebben veel te maken met wegvallend internet en dat de modem gereset moet worden om alles weer in werkende orde te krijgen. Ik zou graag een vervangend modem willen aanvragen om de defecte te vervangen.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @CarolineWeesenaar, geen zorgen! Ik zie inderdaad dat je een verouderd modem hebt. Dit heb ik meteen vervangen en je ontvangt alle informatie hierover per e-mail. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😄 Groetjes, Ishana

Reageer