Hoi Perry,
Begrijp ik het goed dat je wegvallende diensten ervaart? Dan kijk ik graag even met je mee. Wil je jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je banknummer in een
privébericht sturen?
Kun je mij in het bericht ook vertellen hoe vaak je disconnects ervaart? Valt de TV gelijktijdig weg? Gaat het om een bekabelde verbinding of over de wifi? Ik hoor graag van je!
Hey Sander,
Ook na een hard reset last van wegvallende verbinding. heel vreemd op moment dat het gebeurd branden alle lampjes en zie ik niks geks gebeuren in de logs maar duidelijke haperend beeld.
Wat kunnen we nog proberen?
Mvg,
Perry
Hallo mensen,
Mijn internet valt de laatste tijd spontaan we. Het internet viel eerst elke week weg maar het is nu elke dag feest.
Alle lichtjes branden Fiber, Wan en ACT knippert
Heb geen internet via de kabel, wifi (laptop en smartphone) alleen de tv blijft het doen.
Een reset helpt maar om dit nou elke dag te gaan doen, gaat mij te ver. Mijn Asus router geeft trouwens aan dat het aan de DHCP server ligt wanneer het gebeurt.
Mvg,
Steven
Correctie: tv doet het ook niet.
@Flaky
Ik neem aan dat je Asus als extra 2de router achter de DrayTek hangt. Blijkbaar hapert de DrayTek en lijkt niet het juiste van de glasvezel te komen. Je kan wellicht de IP adressen opde link DrayTek - Asus vast maken, dus niet via de DHCP van DrayTek om minder last te hebben van T-Mobile Thuis netwerk storingen.
Wat meldt de DrayTek via zijn webinterface? Status glasvezel draad?
@tmoesel
Hoe kan ik dit doen? Heb dit namelijk nog nooit gedaan bij mijn oudere modems. Ik kan momenteel niet kijken naar de status aangezien ik niet thuis ben.
Hallo Flaky,
Wat ik begrijp heb je de Vigor op de glasvezel hangen en heb je via een UTP kabel daarachter een eigen router (Asus) gehangen.
Mijn vragen zijn;
1. Staat de Wifi aan op de Vigor en op de Asus?
2. Hoe het je de verbinding gemaakt (connector in/uit) tussen de Vigor en de Asus?
3. Staat de Asus ingesteld als Access Point (AP) of als Router?
4. In welk subnet staat de Vigor (192.168.1.1) en welke de Asus?
@Pieter_B
1. WiFi staat uit op de vigor en aan op de Asus RT-N66U
2 verbinding via een cat 6 kabel
3 Asus staat ingesteld als router.
4. Vigor 192.168.1.1 Asus 192.168.0.1
Alvast bedankt!
Mijn toevoeging @Flaky: Kun je een
fabrieksreset uitvoeren van het modem?
Kun je aangeven hoe vaak en hoe lang de diensten wegvallen? Je spreekt van een reset, komen de diensten niet vanzelf weer terug?
@sander
Gebeurt nu bijna dagelijks, komt pas weer terug na paar uur of één restart. Heb al meerdere keren een factory reset uitgevoerd.
Hier ook hetzelfde probleem, al weken het zelfde. Voorheen vodafone gehad kwam het ook wel eens voor. Monteurs en al over de vloer gehad en alles binnenshuis is ok. Die sufferds aan de andere kant van de telefoon zeggen wel steeds leuk even stroom er af of fabrieksinstellingen, maar daar los je het probleem niet mee op. Misschien wordt het eens tijd dat ze het probleem eens echt gaan zoeken.
Hier is ooit iemand buiten in het verdeel punt bezig geweest voor ons, en daarna was het probleem verholpen. Dit was helaas maar weer tijdelijk, omdat er 2 a 3 weken daarna weer een andere firma in die kast zat te rommelen.
Telkens al hier weer eens alles uitvalt, krijg ik op login van modem te zien dat er een kabelfout is.
Beter gewoon een keer de problemen oplossen ipv verschuilen achter die domme telefonisten die een standaard rijtje afwerken.
Dit gaat werkelijk nergens over. Verbinding komt helemaal niet meer terug, behalve als ik een factory reset doet en dat werkt maar tijdelijk voordat het weer er uit ligt.
Telefonisch contact gehad met de klantenservice. Helemaal niks mee bereikt. Er werd van een lijstje gelezen Brandt het ACT lampje en heb je hem al aan en uit gezet? En heeft u al een factory reset geprobeerd? Gemeld dat dit het enigste manier is om mijn verbinding terug te krijgen.
Reactie daar op was "uh oke" het zal doorgegeven worden aan een ander team, maar ik heb er weinig van gemerkt.
Lekker dit.
@Flakey en @kwekel,
Wegvallende diensten zijn geen pretje. Ik begrijp de frustratie. Ik ga dan ook graag voor jullie aan de slag om tot de oorzaak te komen. Mag ik van jullie beiden een
privébericht met het volgende:
1) Postcode, huisnummer en laatste vier karakters van je banknummer
2) Vallen alle diensten (TV, Telefonie en Internet) tegelijk uit?
3) Welke lampjes branden op het modem op het moment dat de diensten weg zijn?
4) Ik neem aan dat jullie een DSL verbinding hebben. Klopt dat?
5) Is het modem met een standaard telefoonkabel (RJ-11) van ongeveer een meter aangesloten op het aansluitpunt?
6) Zitten de kabels goed ingeklikt?
Met deze informatie heb ik een scherp beeld van de opstelling en kan ik snel schakelen. Ik hoor graag, zodat we voor een stabiele verbinding kunnen zorgen! 🙂
@kwekel,
Ik begrijp dat er al iets in gang is gezet. Prima! 🙂
@Sander
Ja klopt ik kon nl eerst niet aanmelden op forum, vandaar ook messenger.
Heb voor het geval nog wel even de gegevens gestuurd.
Hier de laatste weken vreselijke last van wegvallende verbinding op het modem, contact gehad via Twitter, maar daar lijk ik niet echt verder mee te komen
Bij mij vallen zowel internet als televisie uit, op mijn Modem knippert dan het lampje Wan, als ik vervolgens fabrieks instellingen herstel doet hij het weer (even) , op deze manier zit fatsoenlijk tv kijken er voor mij niet in, alleen vanavond al 10x uitgevallen... soms gaat het weer een paar dagen goed, probleem lijkt zich vooral voor te doen als ik TV kijk, maar zojuist gebeurde het ook toen ik alleen Spotify open had staan
Hoi ChrisNaujok1984,
Dat is geen TV kijken natuurlijk. Dat wil ik dan ook graag onderzoeken en aanpassen voor je. Wil je jouw postcopde, huisnummer en de laatste vier cijfers van je banknummer in een
privébericht?
Kun je mij dan ook antwoord geven op de volgende vragen:
-Vallen àlle diensten tegelijk uit?
-Welke lampjes branden op het modem op het moment dat het uitvalt?
-Hoe vaak gebeurt dit op 24 uur?
-Komen de diensten vanzelf weer terug of moet je hiervoor een reset uitvoeren?
Ik hoor graag van je!
Hoi Sander,
Ik sinds vorige week weer problemen met de internet verbinding. Hij valt iedere weg. Nu weer sinds vanochtend geen internet (wel televisie). De gebruikelijke dingen gedaan (modem gereset) maar krijg geen IP-adres van T-Mobile. Dit begint heel erg vervelend te worden omdat ik voor mijn werk een goed werkende internet verbinding moet hebben. Kun je nakijken wat er fout gaat?
Excuus voor de trage reactie!
@Fiber, kun je mij jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je IBAN in een
privébericht doorsturen, dan kan ik wat dieper op jouw situatie ingaan!
Beste T-Mobile,
Hier ook problemen met wegvallende verbinding of tv. Heb dit een paar weken geleden al gemeld maar zinsdien niet echt opgeschoten. Ik lees hierboven dat er meer mensen deze problemen hebben en snap dan ook niet dat er nog niet een oplossing is. En wat mij nog het meest verbaast is dat het begin verhaal van dit onderwerp is dat daar wordt gemeld als de lampjes branden het probleem niet buitenshuis of de modem maar ligt aan apparatuur binnenshuis. Dat is dus niet waar. Ik heb al 2 verschillende draadloze routers erop aangesloten omdat de Vigor modem nou niet echt van deze tijd is met alleen maar 2,4GHz WiFi, maar ook hierbij de zelfde wegvallende verbindingen. Ik zou graag snel een oplossing willen zien of graag een andere modem waarmee jullie aan testen zijn want dit is niet de bedoeling van snelle glasvezel verbinding en waarvoor ik iedere maand betaal maar niemand die zegt van de klantenservice meneer wij bieden u een compensatie aan na al deze problemen. Ik hoop op een spoedig antwoord en oplossing. Grt imco
Beste T-Mobile,
Sinds 17-8-2017 zal ik een internet T-Mobile Thuis hebben (volgens de bevestiging die ik heb ontvangen), maar tot vandaag heb ik steeds geen internet verbinding. Ik probeerde op alle manier zelfs probleem te oplossen maar dat heeft geen baat.
Op mijn modem brand maar power en wifi lampje. Zou jij me willen helpen?
Hier exact dezelfde problemen. instabiele verbinding. er is al een een nieuwe modem geleverd maar ook dit lost het niet op. heb ook kennissen in Putten met exact het zelfde probleem in combinatie met tmobile
Beste T-Mobile,
Sinds een aantal weken heb ik last van een instabiele internet verbinding. Hierdoor heb ik de pc aangesloten met een kabel aan het modem. Inmiddels het modem een keer van het stroom gehaald en gereset (factory reset), maar nog steeds last van dit probleem. De TV werkt wel probleemloos, maar helaas kijk ik weinig tv.
Daarnaast kan er op mijn adres maximaal 18 mb/ps bereikt worden (ook door jullie aangegeven), maar werk ik met de helft. Ik vroeg me af hoe dit mogelijk is.
Ik hoor graag van jullie.
Mvg,
Jurrian
@imco Jammer om te horen dat je nog steeds problemen ervaart. Ik zou je wel adviseren om onze meegeleverde Draytek modem te gebruiken, op andere modems/router kunnen wij namelijk geen ondersteuning bieden. Ervaar je de problemen alleen met Wifi of ook wanneer je verbonden bent met een netwerkkabel? Als het alleen gaat om wifi probeer dan eens de stappen in ons WiFi topic: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-help-mijn-wifi-valt-weg-276063.
@ramonvv @Jurrian Ook jullie hebben mogelijk wat aan de tips in bovenstaand topic, mochten de problemen zich blijven voordoen neem dan even telefonisch contact op via 0800 0092, dan kijkt één van mijn collega's direct met jullie mee!
@zone30 Is het inmiddels gelukt met je internetverbinding? Zo niet stuur mij dan even en privéberict met je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres en de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee. Je kan een privébericht sturen door te klikken op je Profiel en dan op privébericht.
De afgelopen dagen is het internet weer dramatisch. Gisterenochtend heeft het er uren uitgelegen en vanmorgen weer een half uur. Modem paar minuten uitgezet, dan gaat het even goed en paar minuten later weer een hickup van een minuut.
Met televisie ervaar ik tegelijkertijd geen problemen.
Ik werk thuis en het is gewoon niet werkbaar zo, ben er redelijk klaar mee.
(sta nu overigens al 33 minuten (!!) in de wacht bij de klantenservice - "alle medewerkers in gesprek")