Mijn glasvezel stopt er af en toe mee, ik zit op het Delta netwerk en het nokia kastje wat aangesloten zit op de glasvezel stopt ermee onderste lichtje is uit, vanuit het nokia kastje gaat de kabel naar de router van ODIDO en ook daar wordt het wereldbol lampje rood.
Meestal savonds en bij de start van een goedbekeken programma het duurt altijd maar een halve minuut tot minuut dan is de glasvezel weer terug, ik had er een camera opgezet maar die werkt niet als internet wegvalt.
Ook overdag krijg ik op mijn tablet geen internet ik denk dat de fout bij Delta ligt.
Bladzijde 1 / 1
Hoi @ramgool, slim dat je aan de digitale bel trekt - heel hartelijk welkom op de Community! ♂️
Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.
1: Check de kabels
Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.
2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom
Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:
Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.
Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.
Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)
3: De schakelaars op de Media Converter
Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken:
In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken:
Mocht je er hiermee nog niet uitkomen qua verbinding, laat het ons weten, dan pakken we het samen verder op.
Het gaat bij het begin fout de kabel vanuit de aansluiting van Delta die valt weg dus storing denk ik bij Delta het duurt ongeveer een minuut dan komt het signaal weer terug gisteren avond 3 keer uitval.
Op het Nokia kastje moet het onderste lampje branden, dat is de aansluiting van de glasvezelkabel van Delta. Voor de rest heb ik alle aansluitingen gecontroleerd en router en delta kastje gereset maar hij vlijft af en toe stoppen. Soms gaat het goed een dag geen last soms 2 of 3 keer.
Hey @ramgool, bedankt voor je duidelijke omschrijving.
Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en ik zie inderdaad dat de verbinding wegvalt. Ik heb daarom besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als Guidion geweest is? Alvast bedankt!
Hey @ramgool, bedankt voor je duidelijke omschrijving.
Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en ik zie inderdaad dat de verbinding wegvalt. Ik heb daarom besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als Guidion geweest is? Alvast bedankt!
Beste Tommie,
Bij ons is hetzelfde aan de hand, postcode 1693KS
@Jasperweel84 Goed dat je aan de bel trekt! Ik ben direct het systeem gedoken om voor je uit te zoeken hoe zit. Echter zie ik dat er geen sprake is van wegvallende diensten, omdat jij nog in het opleverstadium zit. Gelukkig komt de monteur van Guidion langs op 19-01 om de installatie binnenshuis in orde te maken. Ik weet zeker dat je daarna heerlijk kunt genieten van onze diensten!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.