Skip to main content
  • 8,834 Topics
  • 71,403 Reacties
8834 Topics
Rechten bij kabelbreuk
Goedemiddag forumleden, Momenteel zit ik nu 3 weken met een gebroken glasvezelkabel, met nog geen oplossing inzicht. Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met de doorlooptijd van een reparatie aan de glasvezelkabel? Daarnaast, buiten het feit dat het natuurlijk belachelijk is dat je in 2018 nog 3 weken zonder internet kan zitten, heb ik erg veel moeite met de trage procedure van T-mobile. Doorgelopen procedure: di 24 april melding bij T-mobile van storing Wordt goed geholpen en krijg omdat ik ook T-mobile als mobiele provider heb een 7 dagen internet bundel. 2 mei komt monteur Guidion langs (eerst mogelijke afspraak) Het enige wat hij doet is de router vervangen en constantere dat inderdaad het glasvezel lampje niet brand. 7 mei na drie keer bellen met T-mobile een optie om een afspraak te maken bij Reggefiber 9 mei monteur ReggeFiber komt langs, meet de kabel door en meld dat de breuk zit op een bekende plek. Waar al meer kabels stuk zijn. Hij gaat een ticket aanmaken voor een reparatie. Vandaag 16 mei weer gebeld met de planning van ReggeFiber en de aanvraag voor toestemming loopt nog. Zodra ze toestemming hebben wordt het ingepland. Nu maak ik me nog niet eens druk dat, de enige vergoeding die je krijgt, je niet hoeft te betalen per dag dat er een storing is. Ook nog niet dat dit grapje mij al 2x een halve vakantiedag heeft gekost en dat ik, en mijn vrouw, al 3 weken niet thuis kunnen werken (al begint dit wel echt een probleem te worden). Maar wat mij mateloos irriteert is 1. Waarom duurt het 2.5 week voordat het probleem geconstateerd word (kabel breuk). Dit moet veel sneller kunnen. En 2 dat ik nu nog steeds geen enkel idee heb wanneer ik de reparatie kan verwachten. Is iemand die ervaring heeft met de doorlooptijd van zo'n kabel reparatie? Groet, Arjan
Jammer Weer Een Jaar Contract Gemaakt !!!
Ik heb vorige jaar alles in 1 pakket gemaakt gratis monteur geweest voor installatie met echt amatoor manier modem aangsloten maar goed na de rand heb ik zelf modem netjes aangesloten en opgehangen. Oude contract loopt tot eind mei ik heb in april contact opgenomen voor evt. verleging of andere pakket dus wel besloten om verlengen weer een jaartje bij maar alleen internet abonement zonder tv enzo maar blijk dat abonement meteen aangepast dus eerder dan eind datum van oude abonement maar handig niks gemeld maar goed vandaar TV kastje heb ik in mei terug stuurt gisteren mail gehad TV ontvanger is niet ontvangen moet ik boete van 90 euro betalen. Vandaag weer een contact opgenomen moet ik verzend bewijs sturen die heb ik nog dus stuur zeker wel. Eigelijk eergste is vanaf begin al ik heb zwake wifi signaal eerste verdieping van in mijn huis meerdere malig doorgegeven maar geen enkele acties ondergenomen vandaag tijdens melden van Tv ontvanger verhaal nogmaals doorgeveven wifi probleem volgens medewerker mijn moden is wel wat ouder en nieuwe wifi apparaturen wel wat snellere werking vandaar beste is een acces point aansluiten in mij huis, als ik kabel zelf leggen acces point gratis aangesloten door hun monteur ik zeg prima en hij moet doorverbinden naar juiste afdeling voor monteur in planning daar horen te krijgen door een minder aardige damen manager van haar zei acces point en aansluiting is niet gratis moet ik maandalijks betalen ik zeg uw collega verteld gratis en u zegt helemaal anders ja meneer niks anders ik zeg prima maar dit is voor mij goede reden om volgende jaar abonement op te zeggen en zeker delen met andere mensen zeg tegen mij prima meneer dus gewoon geen intressen maar goed voorraal na het deze punt ben helemaal klaar mee met T-Mobile thuis.
Admin account Draytek?
He goeiedag, Wij zijn onlangs overgestapt naar Tmobile thuis, leuk systeem maar er mist wel iets. Ik kan niet inloggen als admin op de router, ik denk dat die uitgezet is door jullie. Toen ik nog bij Telfort zat had ik een setup met de google home en logitech harmony hub.. Werkte altijd goed. Maar sinds ik de draytek router/modem heb werkt het niet meer zoals behoren. Er is een bekende issue met de draytek modems volgens Logitech en er kan een aanpassing gedaan worden mits er admin rechten zijn op de Draytek. Echter mis ik die nu, terwijl ik zelf wel een admin zou moeten zijn over mijn eigen apparatuur..? Ik heb hierover gemaild met Draytek zelf en zij zijn ook op de hoogte maar geven aan dat ik met jullie contact op moeten nemen voor de aanpassing.. Zie onderstaande: To support@draytek.nl Hello, im having problems with my Logitech Harmony hub and Google home mini. When im saying commands it seems to work but if i wait a while and say another command it will do nothing about a minute and will work again. Is there another way to adjust the NAT session timer other then Telnet? I have the Draytek Vigor 2132 i Live in the NL TMobile is my provider and they have a customized version of the firmware which only lets me login as a user... I do NOT have admin rights Or can I flash the firmware or something ? See following articles : https://www.mysysadmintips.com/other/web/732logitechharmonyhubandamazonalexaintegrationissues https://community.logitech.com/s/feed/0D53100006DwTepCAF Zie reply : Update van uw ticket 171204006 NAT session timer other then Telnet Beste Stefan, We too have no admin access to you T-Mobile router. In case this setting can not be changed in user mode, you should contact T-Mobile support and request them to change the settings accordingly. Met vriendelijke groet, DrayTek Support Mijn vraag is : Is het mogelijk dat jullie die setting aan passen of is het mogelijk dat de mijn rechten worden aangepast? Als dit niet aangepast kan worden zit ik met de gebakken peren en dit is niet wenselijk, want er wordt wel betaald voor jullie producten/diensten. Alvast bedankt voor het meedenken!
Geen maximale snelheid met bekabelde verbinding
Beste, Sinds 13 april 2018 heb ik de overstap gemaakt van Ziggo naar T-Mobile. Het maken van een installatie afspraak ging vrij soepel. Toen de monteur van Guidion langskwam en alle apparatuur had aangesloten voerde hij een snelheidstest uit. Als eerst werd de wifi getest. Dit werd gedaan met meerdere devices en wat mij al meteen opviel was de zeer trage internetsnelheid. Uiteraard ben ik me er van bewust dat wifi voor snelheidsverlies gaat zorgen, maar maximaal 60 mbit/s (750 mbit/s abonnement) op een afstand kleiner dan 1 meter van de modem vandaan kan ik moeilijk accepteren. Volgens mij is het ook de bedoeling dat er een gratis wifi check wordt uitgevoerd bij de eerste installatie van het basispakket van een nieuwe klant (zie Bijlage afkomstig van de T-Mobile website). Verder had en heb ik tot op het heden geen wifi bereik op de tweede etage, waarop de monteur aangaf geen repeater bij zich te hebben. Je bereidt je toch voor bij elk bezoek? Maar goed, toen ik dacht dat het niet erger kon bleek het tegendeel waar. Bij het testen van een bekabelde verbinding bleek mijn download snelheid 2x zo laag te zijn als de upload snelheid (zie Bijlage). Dit is niet de snelheid waar ik voor betaal. Hierna samen met de monteur een factory reset uitgevoerd, meerdere UTP kabels en poorten geprobeerd en ga zo maar door. Ook hebben we meerdere devices getest met helaas hetzelfde resultaat. De monteur was verbaasd en gaf aan een paar weken terug hetzelfde abonnement geïnstalleerd te hebben in mijn straat, waarbij er wel een up&download snelheid van 750mbit/s werd gehaald. Op een gegeven moment gaf de monteur het op een maakte een aantekening om een vervolgafspraak te plannen. Ik zou zo spoedig mogelijk teruggebeld worden om het bekabelde en wifi probleem te verhelpen. Dit vond allemaal plaats op 13 april 2018. Nu vier weken verder nog steeds niet vernomen en aan de telefoon moet ik dik een half uur wachten. De emmer begint bij mij inmiddels flink over te lopen. Vandaar dat ik het via deze weg probeer. Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen