Beantwoord

port forwarding werkt selectief

  • 27 May 2019
  • 7 reacties
  • 335 Bekeken

ik heb een NAS-server, waarmee ik met de toegekende poortnummer prima verbinding kan krijgen
ik heb ook een Dahu deurbelcamera waarmee met diens poortnummer geen verbinding tot stand komt. Als ik de poort check (canyouseeme.org) dan blijkt hij wel open te staan, maar er wordt dus niets geforward.
Van beide devices zijn (behalve het poortnummer uiteraard) alle instellingen verder gelijk.
Wie kan helpen?
icon

Beste antwoord door rimpelconsult 29 May 2019, 13:02

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Zo te lezen zit het em ergens in de hoek van hoe die Dahu deurbelcamera communiceert (en met welke app enz). Heb je een link naar de handleiding en paragraaf waar staat beschreven hoe externe toegang zou moeten werken?
Een hoe ziet de portforward eruit kwa poort/range/mapping/protocol ?
In de handleiding die je kan vinden op https://www.gebruikershandleiding.com/Alhua---Dahua-Villa-Intercom-IP/preview-handleiding-777283.html staat op pagina 16 en verder hoe je de units zelf installert en hoe je een verbinding maakt met de app gdmss/idmss.
Mijn Huawei HG659 zet wel de poort open, maar ik krijg geen verbinding. De poort is 37777~37777 zowel voor TCP als UDP en hij is gemapt naar het MAC nummer van de Dahua unit.
Reputatie 6
De portforwarding werkt misschien niet als je via het T-Mobile 4G netwerk met APN 'internet' met de gdmss/idmss app probeert toegang te krijgen op je T-Mobile Thuis netwerk. Zie:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-huawei-hg659-312195
Ik heb een ouderwetse adsl verbinding dus de 4G oplossing werkt niet. En met de snelheid van max 70 Mbit ben ik tevreden.
Reputatie 6
Je geeft aan dat de portforward op de Huawei HG659 op zich wel werkt. Dus het lijkt hem ergens in die app te zitten. Hoe test je de toegang dan? Op een smartphone met WiFi aan of uit?
De HG659 doet geen NAT loopback, dat kan het probleem zijn.
Ik test het op mijn Samsung S7 via het mobiele netwerk met WiFi uit.Soms doet hij het dan wel dan weer niet, merk ik nu. Conclusie: het moet in de app zitten, want mijn NAS server bereik ik moeiteloos.
Dan vermoed ik dat de NAT loopback ook niet het probleem is.
Dank voor je meedenken!
Reputatie 6
Ik test het op mijn Samsung S7 via het mobiele netwerk met WiFi uit.Soms doet hij het dan wel dan weer niet, merk ik nu. Conclusie: het moet in de app zitten, want mijn NAS server bereik ik moeiteloos.
Dan vermoed ik dat de NAT loopback ook niet het probleem is.

Dat het voor je NAS wel werkt mde de S7 is een belangrijk gegeven.
De handleiding is niet echt goed leesbaar, maar misschien zijn er meerdere protocollen in het geding.
Je zou eigenlijk alleen op TCP moet afgaan, ook nog P2P methode kan oorzaak zijn van de willekeur.

Reageer