Skip to main content
  • 9,080 Topics
  • 73,266 Reacties
9080 Topics
Modem defect
Beste T-mobile, Wij hebben (een week nadat we zijn aangesloten door een van uw monteurs) geen diensten meer aangezien ons modem defect is. De collega aan de helpdesk heeft aangegeven dat deze inderdaad stuk is (kreeg geen signaal door), en dit door te gaan zetten naar de technische helpdesk. Normaliter duurt dit 10 (!) werkdagen, maar vanwege drukte kan dit oplopen tot 15 werkdagen. Hierna dienen wij te wachten op een nieuw modem, om vervolgens een afspraak te maken met een monteur die dit komt aansluiten, aangezien dit glasvezel betreft. De monteur duurt ook ongeveer 2 weken(als we geluk hebben). Al met al, kan dit ongeveer 1 tot 1,5 maand gaan duren. Anno 2019 is dit niet meer van deze tijd om 1-1,5 maand zonder diensten te zitten. Toen ik belde om op te zeggen, werd mij verteld dat ik contractbreuk zou plegen en dat ik een torenhoge afkoopsom moest betalen. De medewerker zou kijken voor een spoedprocedure, maar kon ook niets toezeggen. Vervolgens kreeg ik een e-mail dat het (vanwege drukte) alleen maar NOG langer zou gaan duren. Ik wil wel benadrukken niet onvriendelijk te zijn behandeld, maar de voorgestelde opties zijn voor mij gewoonweg onacceptabel. Bij providers als Ziggo en Vodafone ben ik, indien ik nu een bestelling doe, binnen 3-5 werkdagen aangesloten icm montage door een monteur. Ik wil u eigenlijk voorstellen om gebruik te maken van een van beide opties: 1. Een kosteloze opzegging per ommegaande 2. Een oplossing die past anno 2019 (binnen 5 werkdagen vanaf gisteren alle services weer online).
Geen internet thuis
Geachte Heer /Mevrouw, Helaas hebben wij sinds gister 03/09/2019 geen internet verbinding meer. Na een extreem lange wachttijd aan de telefoon hebben wij een medewerker van u aan de telefoon gehad, die ons helaas niet verder kon helpen. Hij informeerde ons dat er een ticket is aangemaakt en dat er een monteur zou komen kijken. Na het afronden van dit telefoongespreek kregen wij bericht van de monteur dat deze op woensdag 11/09/2019 langs kan komen. Dat is pas over een week! Ik hoop dat u kunt begrijpen dat ik dit te lang vind, aangezien de kans erg groot is dat de monteur het niet meteen kan verhelpen en de kans groot is dat we vervolgens weer moeten wachten op een vervolg actie. Met het oog op ons aflopende contract, vraag ik u hierbij een passende oplossing aan te bieden. Daarnaast wil ik u wijzen , dat wij recht hebben op een vergoeding in geval van een storing. Dit staat in artikel 3.15 van de Regeling Universele Dienstverlening en Eindgebruikersbelangen. U kunt deze regeling vinden op de website wetten.overheid.nl. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl. Dit is natuurlijk geen storing maar het eindresultaat is hetzelfde, wij hebben geen internet en betalen voor een dienst die u niet levert. Ik hoop natuurlijk niet dat het zover hoeft te komen en dat u met ene passende oplossing dit probleem sneller oplost dan dat u nu van plan bent. Met vriendelijke groet, Rob
Lage upload normale download Zyxel modem
Hallo, mijn zoon (omdat die begeleid woont plaats ik maar even de vraag) is eindelijk aangesloten op glasvezel van T-Mobile. Heeft een 100Mb verbinding. Natuurlijk direct na installatie de ookla speedtest gedaan. Maar grmbl kleine tegenvaller Nu had die een installatie monteur.... Deze zag het ook maar de verklaring was toch dat alleen de downloadsnelheid wordt gemeten upload kijken ze niet naar. En ja hoor hup weg was die. Dan stinkt het meestal naar de misdaad. Het probleem; Nu heb ik een download van 98MB, maar de upload gaat even naar de 90mb. zakt weg naar de 50mb, en dan halverwege de test zakt die naar de 20mb om daar te blijven. Dus een download van 98mb en een upload van 20mb op een glasvezel verbinding van 100/100mb. Heb inmiddels al wel de media converter en het zyxel modem gereset. Zoals meestal wordt geadviseerd. Heb met de klantenservice gebeld die hadden het idee dat het aan de reggfiber kabel ligt, persoonlijk denk ik aan het modem Anders haalt die per slot ook niet heel even de upload snelheid. Maar goed: Iemand nog suggestie wat ik zou kunnen proberen aan instellingen o.i.d. en natuurlijk de hamvraag iemand een idee hoe ik er anders achter kom dat het het modem is? want voor je het weet zit je tussen het modem en reggfiber te worstelen. Bedankt voor het meedenken.... Oh ja nog een ding het opstarten van het modem duurt wel een eeeeuwigheid. Heb zelf een huawei modem maar die is in de helft van de tijd opgesart

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen