Skip to main content

Een paar dagen geleden bleek dat het wifi-wachtwoord niet meer geaccepteerd werd; het originele wachtwoord (op de sticker op het apparaat) werkte blijkbaar wel. Ook bij het inloggen op de Draytek router om de settings weer goed te zetten, bleek dat de fabrieksinstellingen terug waren (user/user). 

Ook later bij het tv kijken viel ons op dat de verbinding regelmatig voor een paar minuten wegvalt….en, inderdaad, daarbij de wifi ook.

Zelf meerdere keren een factory-reset gedaan, maar dat mocht helaas niet baten.

Onze eigen conclusie is daarom dat de Draytek 2132F zichzelf te pas en te onpas geheel reset.

Gevalletje router vervangen door T-Mobile neem ik aan?

Hallo Martijn7902,

Vervelend!

Heb je gekeken of het eventueel aan de stroomtoevoer kan liggen? (Stopcontact, adapter e.d.) 

Als de modem reset wat zie je dan aan de lampjes op het modem?

Mvg. Marcel


Hallo Martijn7902,

Vervelend!

Heb je gekeken of het eventueel aan de stroomtoevoer kan liggen? (Stopcontact, adapter e.d.) 

Als de modem reset wat zie je dan aan de lampjes op het modem?

Mvg. Marcel

Stroomtoevoer is ok. Na de zoveelste reset lijkt het nu echt gedaan te zijn met het modem; de eerste rij lampjes blijft knipperen zonder einde.

Omdat ik nu zelf overtuigd ben dat het puur de hardware is, maar gebeld met T-Mobile met als resultaat dat woensdag een monteur langkomt om waarschijnlijk het modem/router te vervangen.

 


@Martijn7902 Goed dat je het aangekaart hebt en gelijk met de klantenservice geschakeld hebt! De monteur zal ervoor zorgen dat jouw probleem verholpen wordt. Gelukkig is woensdag dichtbij. Wegens de huidige omstandigheden heeft Guidion wel een apart protocol ingevoerd. De monteur neemt nu eerst telefonisch contact met je op om je zo oplossingen te bieden. Dit doen ze om de veiligheid van zowel jou als klant, als zichzelf te waarborgen. Het gaat vast lukken, maar indien dit toch niet voltooid kan worden, dan komt de monteur wel alsnog langs.


Reageer