Skip to main content
  • 8,831 Topics
  • 71,394 Reacties
8831 Topics
Probleem eigen cisco router VDSL
Hi, Om diverse redenen wil ik graag mijn Cisco C1117-4P gebruiken op mijn T-mobile thuis verbinding. Om de één of andere duistere reden krijgt het modem op vlan 300 (wat het Internet VLAN zou moeten zijn) geen IP adres toegewezen middels DHCP. Op vlan 100, (het T-mobile management netwerk) krijgt hij wel een IP adres, dit lijkt te bevestigen dat er wel een werkende VDSL verbinding is. Als ik het door t-mobile geleverde modem aansluit werkt deze ook naar behoren. Aangezien ik geen TV gebruik blijft het op vlan 640 ook stil (maar dat is te verwachten) Relevante config: code: controller VDSL 0/2/0 operating mode vdsl2 description T-mobile!interface Ethernet0/2/0 mtu 1500 no ip address no negotiation auto no cdp enable no lldp transmit no lldp receive!interface Ethernet0/2/0.100 description management encapsulation dot1Q 100 ip vrf forwarding t-mobile-mgmt ip address dhcp medium p2p!interface Ethernet0/2/0.300 description Internet encapsulation dot1Q 300 ip address dhcp medium p2p!interface Ethernet0/2/0.640 description TV encapsulation dot1Q 640 ip vrf forwarding tv ip address dhcp! Interface informatie: code: show ip int brieInterface IP-Address OK? Method Status ProtocolGigabitEthernet0/0/0 unassigned YES NVRAM administratively down down GigabitEthernet0/1/0 unassigned YES unset up up GigabitEthernet0/1/1 unassigned YES unset down down GigabitEthernet0/1/2 unassigned YES unset down down GigabitEthernet0/1/3 unassigned YES unset down down ATM0/2/0 unassigned YES NVRAM administratively down down Ethernet0/2/0 unassigned YES NVRAM up up Ethernet0/2/0.100 10.142.171.175 YES DHCP up up Ethernet0/2/0.300 unassigned YES DHCP up up Ethernet0/2/0.640 unassigned YES DHCP up up Heeft iemand nog briljante ingevingen? Groet, RaSm
Fiber not available for 2 months more
Hi, around a month ago I requested to change my internet connection to a new home and the change was supposed to be effective on the 30th of April. Now I am without internet and when I contacted Customer Service through the chat this morning, they asked me to make an appointment with VolkerWessels Telecom to arrange the connection at my place. I calle them and they could only tell me that the connection is going to be available in a 1-2 months period, most likely 2 months. I reached Customer Service through chat again and they told me that the only option is to wait and they gave me a 7 day voucher for unlimited data on my phone plan (which I was already paying for as I need internet for working remotely and that’s the only thing I could arrange to work).I’ve also been in one of your shops and they told me that the only option is to wait or to get a 4G router with a minimum contract of 1 year. In the meantime, I’m aware that many of my neighbours have a DSL connection with T-Mobile, VolkerWessels claims that the DSL network is in place, and I still have my old T-Mobile DSL router with me since the move. So T-Mobile only has to enable the connection for 1-2 months until the fiber is arranged. In one of the chats, they told me that enabling DSL is no longer an option from when fiber is already available, but it’s obvious that fiber is not available yet. So I’m looking for T-Mobile to provide me with some an alternative as relying on my phone for 2 months is not an option for me. I have some servers and other devices that need constant conection at home and I also need to take the phone with me when I leave the house.I’ve been a T-Mobile customer for a few years now and I have both my phone and internet conection with you. If you cannot provide the service that you promise then I am afraid I will have to look for options with other providers. And if that’s the case, I expect you to waive the permanency in my phone contract, so I can take advantage of joint discounts that other providers have and that you seem to not be able to provide me any longer
Glasvezel - geen internet met Zyxel t50 - rode wereldbol - "goed nieuws"
24 december 14:45 vliegt het internet er uit. kan gebeuren. glasvezel converter + router herstarten helpt niet. 24 december 15:15 toch maar eens gaan bellen. na een tijdje in de wacht, vriendelijke dame loopt de standaard stappen door. router resetten, beiden nog een keer uit en aan. niets werkt. Een van de 6 lampjes (links onder) op de glasvezel converter brand niet. Dat is schijnt niet goed zijn. ze maakt een ticket aan voor de technische mensen. maar kan wel dagen duren. dat is wel slikken, geen internet tijdens de kerstdagen. -- nog steeds dag voor kerst, hoor ik via via dat andere mensen in Barneveld bij KPN ook problemen hebben met glasvezel. zou dit er mee te maken hebben? 24 december 20.10 na uit/aan van converter en router. weer internet. 29 december [Ticket#2020122411039871] Goed nieuws! Beste klant,Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden. Best T-Mobile. Jammer. Gemiste kans. Zorg dat je personeel over de beste gegevens beschikt over storingen van voor jullie externe partijen zoals KPN.Ik zou het automatisch “opgelost” goed nieuws mailtje iets aanpassen: Beste klant,Goed nieuws: we zien aan het netwerk verkeer dat het probleem niet meer speelt. Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden. Het probleem werd veroorzaakt door: bijv. glasvezel probleem bij het KPN netwerk. defect router bij KPN. Als we een probleem hebben met de auto, dan krijgen we ook soortgelijke opmerkingen van onze monteur of wegenwacht. Met vriendelijke groet, Familie Smits
Internet verbinding valt steeds weg (DNS probleem?)
Inmiddels ben ik een aantal weken klant bij T-Mobile thuis maar steeds vaker lijkt het internet minder goed te werken. Ik krijg uiteenlopende foutmeldingen en de internet verbinding lijkt steeds weg te vallen. Ik woon in een relatief klein studio en apparaten zijn meestal binnen 3 à 4 meter in bereik van de router. Ik heb op deze forum rondgekeken en op andere sites maar de oplossingen die ik tot dusver heb kunnen vinden hebben mij niet geholpen. Ik hoop dat dit op te lossen is. Symptomen Webpagina's laden niet of duurt heel lang (totdat er een foutmelding verschijnt of pagina wordt ineens alsnog snel geladen). Muziek streamen wil soms ook niet. Uiteenlopende foutmeldingen op laptop van DNS fouten: "DNS server reageert niet", "DNS Probe started/finished", "Uw apparaat lijkt juist configureerd te zijn maar de bron reaegert niet" Proxyinstellingen foutmeldingen Time-outs Directe verbinding met router altijd goed. WiFi verbinding verbreekt niet. Soms moeite met communiceren met de router zelf (inloggen, instellingen veranderen, verbinding wordt verbroken). Zyxel VMG8825-T50 router. Laptop heeft een Killer E2400 Gigabit Ethernet Controller. Symptomen voor merendeel van laptop gebruik en kleine beetje van mobiel en PlayStation 4, wat alleen maar trage verbindingen had of uitval van connectie. Wat heb ik geprobeerd Handmatig DNS instellingen te gebruiken. “1.1.1.1”, “8.8.8.8”, “8.8.4.4.”, “37.143.84.228” en “37.143.84.229”. Geen verschil. Handmatig kanaal veranderen op verdenking van drukte op aanwezige kanalen, niet zeker of dit gelukt is i.v.m. constante weggevallen verbinding. Handmatig overgaan op 5GHz signaal, dit leek in het begin te werken maar inmiddels dezelfde klachten. Persoonlijk vermoed ik dat er iets aan de hand kan zijn met de communicatie tussen de router en laptop, aangezien de verbinding het soms ineens wel wilt werken.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen