Skip to main content

Is er soms een storing in de glasvezelcentrale?. Als vanaf vanmiddag 14:30 ofzo knippert het Huawei pon lampje. ik heb geen internet en geen TV moet alles via een mobile hotspot doen

Hallo @dRichardK 

Er zit blijkbaar ergens een stoorzender in het netwerk, de verbinding zou zomaar weer online kunnen komen zodra de stoorzender is verwijderd 

Heb je de Huawei ONT al eens herstart door de stroom er even af te halen?


Ik heb al 5 x alles reset. Maar het PON lampje blijft vrolijk knipperen. 


@dRichardK 

Er bestaat een kans dat je verbinding vanzelf weer online komt zodra de stoorzender wordt verwijderd, wacht even op de reactie van een moderator die je hier meer informatie bij kunnen geven.


@dRichardK

Er bestaat een kans dat je verbinding vanzelf weer online komt zodra de stoorzender wordt verwijderd, wacht even op de reactie van een moderator die je hier meer informatie bij kunnen geven.

Ja die stoorzender, wat zou die kunnen zijn dan?. Als het Glasvezelnetwerk eruit ligt is dit toch bekend lijkt me?.  Ik lees verhalen van buren die de aansluiting verkeerd zouden uitvoeren, is dat zo?. Volgens mij mag je een glasvezelnetwerk niet zelf aansluiten en moet je wachten op de monteur. Althans dat is wat ik destijds begreep. In de jaren dat ik nu glasvezel heb is dit nog nooit voorgekomen.


Hallo @dRichardK ,

Ik heb jouw bericht onder de aandacht van de moderators gebracht. Hopelijk krijg je snel een antwoord .


Hoi @dRichardK, zou je de network terminal (ONT) eventjes willen loskoppelen van het FTU en het modem, alsjeblieft? Zodra je dat gedaan hebt, geef het modem dan een factory reset: Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community.

Ik zie dat jouw ONT als enige offline is op de access switch in de POP dus dat betekent dat het geen geval is waar @Waqqas aan refereert, dat maakt het makkelijker om de oplossing te vinden! 😊

Laat het me weten zodra je de boel volledig gereset hebt, dan kijk ik of ik verbetering zie in de lijnmeting. Mocht het nu zo zijn dat dit het ook niet oplost, dan zet ik het door en stuur ik je een Unlimited Internet voucher om de periode zonder verbinding te overbruggen via hotspot.


Ik heb dan ook nog eens het probleem dat het mobile 5G netwerk , maar ook 4G/4G+ in huis niet bepaald van goede kwaliteit is. Normaal is dat niet zo'n groot probleem omdat ik een 1GB verbinding heb. Zit nu met 5 waardeloze mobile netwerken thuis. BEN Tele2 en 3xT-Mobiel abonnementen ik heb voor 1 niet unlimited abonnement een voucher gekregen. de “TV anywhere” app werkt niet op mijn TV & mobiel Hotspot -Chromecast. Ik heb inmiddels de Chromecast en smart TV voorzien van mijn HotSpot inlog gegevens. Maar als ik niet thuis ben kan niemand TV kijken. Daarvan buiten moet ik mijn telefoon buiten neerleggen om een beetje snelheid te hebben om te streamen. Hiervan zijn ze bij T-mobile inmiddels op de hoogte, maar ja. Het probleem is nu aan de hand. tegen de tijd dat ze de dekking gaan verbeteren zijn we weer een jaar verder. Verder klaag ik niet hoor 😂


Hoi @dRichardK, zou je de network terminal (ONT) eventjes willen loskoppelen van het FTU en het modem, alsjeblieft? Zodra je dat gedaan hebt, geef het modem dan een factory reset: Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community.

Ik zie dat jouw ONT als enige offline is op de access switch in de POP dus dat betekent dat het geen geval is waar @Waqqas aan refereert, dat maakt het makkelijker om de oplossing te vinden! 😊

Laat het me weten zodra je de boel volledig gereset hebt, dan kijk ik of ik verbetering zie in de lijnmeting. Mocht het nu zo zijn dat dit het ook niet oplost, dan zet ik het door en stuur ik je een Unlimited Internet voucher om de periode zonder verbinding te overbruggen via hotspot.

Is dat loskoppelen niet het zelfde als de stroom eraf en the Netwerk(CAT5 kabel verwijderen? (dat heb ik nl wel gedaan. Daarnaast maak ik gebruik van een eigen Fritzbox, En heb vrijdag de Zyxel even aangesloten om te zien of dit het euvel zou oplossen. Maar dat was niet het geval. Het rode lampje op de Zyxel bleef constant branden


ik heb kabel 1 en 2 los gehad voor een 60 sec. kabel 3 niet, 4 knippert de hele tijd. Dat is dus eigenlijk het LOS lampje , het PON lampje brand helemaal niet.

 


@dRichardK Bedankt voor je terugkoppeling en aanvullende info! Graag verzoek ik je om de Zyxel aangesloten te houden totdat ons onderzoek voorbij is/totdat je weer online bent. Zodra onze specialisten het probleem willen herkennen, voeren zij continu metingen uit en draaien de gegevens uit, wanneer je een eigen modem aangesloten hebt, kunnen zij geen gegevens ophalen namelijk.

Ik ga dit doorzetten, sorry voor het ongemak! 

Mocht je een extra voucher kunnen gebruiken, ondanks de tegenvallende dekking thuis, dan stuur ik er met alle liefde nog eentje toe per privébericht. Laat het me weten, alsjeblieft.


UPDATE: ik zie dat de technische dienst jouw case doorgezet gekregen heeft, dat is fijn. Doorgaans proberen zij tickets binnen drie werkdagen op te pakken, afhankelijk van de drukte. Het kan zijn dat het eerder of later is (maximaal vijf werkdagen). Omdat de LOS-led rood is op de terminal; vermoed ik dat er ook geen licht op het FTU komt vanuit de POP (wijkcentrale). Dit zal door een monteur hersteld moeten worden - tenzij onze techneuten een oplossing op afstand kunnen genereren. Ik sluit nu nog niets uit, maar het probleem lijkt mij vrij duidelijk in ieder geval. 

Bedankt voor je medewerking!


UPDATE: ik zie dat de technische dienst jouw case doorgezet gekregen heeft, dat is fijn. Doorgaans proberen zij tickets binnen drie werkdagen op te pakken, afhankelijk van de drukte. Het kan zijn dat het eerder of later is (maximaal vijf werkdagen). Omdat de LOS-led rood is op de terminal; vermoed ik dat er ook geen licht op het FTU komt vanuit de POP (wijkcentrale). Dit zal door een monteur hersteld moeten worden - tenzij onze techneuten een oplossing op afstand kunnen genereren. Ik sluit nu nog niets uit, maar het probleem lijkt mij vrij duidelijk in ieder geval. 

Bedankt voor je medewerking!

Iets met poort 15 en 16 ofzo?.

Ik heb inmiddels het Zyxel modem weer aanlaten sluiten en resetten. Wereldbolletje brand rood. Maar dat is logisch

 


@dRichardK Bedankt voor je terugkoppeling en aanvullende info! Graag verzoek ik je om de Zyxel aangesloten te houden totdat ons onderzoek voorbij is/totdat je weer online bent. Zodra onze specialisten het probleem willen herkennen, voeren zij continu metingen uit en draaien de gegevens uit, wanneer je een eigen modem aangesloten hebt, kunnen zij geen gegevens ophalen namelijk.

Ik ga dit doorzetten, sorry voor het ongemak! 

Mocht je een extra voucher kunnen gebruiken, ondanks de tegenvallende dekking thuis, dan stuur ik er met alle liefde nog eentje toe per privébericht. Laat het me weten, alsjeblieft.

Ik heb dan een Tele2/BEN Voucher nodig eigenlijk We hebben al 2 unlimited abonnementen die hebben geen voucher nodig. 


UPDATE: ik zie dat de technische dienst jouw case doorgezet gekregen heeft, dat is fijn. Doorgaans proberen zij tickets binnen drie werkdagen op te pakken, afhankelijk van de drukte. Het kan zijn dat het eerder of later is (maximaal vijf werkdagen). Omdat de LOS-led rood is op de terminal; vermoed ik dat er ook geen licht op het FTU komt vanuit de POP (wijkcentrale). Dit zal door een monteur hersteld moeten worden - tenzij onze techneuten een oplossing op afstand kunnen genereren. Ik sluit nu nog niets uit, maar het probleem lijkt mij vrij duidelijk in ieder geval. 

Bedankt voor je medewerking!

Iets met poort 15 en 16 ofzo?.

Ik heb inmiddels het Zyxel modem weer aanlaten sluiten en resetten. Wereldbolletje brand rood. Maar dat is logisch

 

Wanneer hebben ze de case door gezet gekregen was dat vrijdag al of vandaag?.


@dRichardK Een Unlimited voucher geldt voor Tele2 en T-Mobile simkaarten gelukkig, dus dat komt goed uit! Ik stuur je meteen een privébericht met de vouchercode.

 


@dRichardK De case is zaterdag op 2 juli aangemaakt en vanmorgen in de prioriteitenbak geplaatst omdat je geen diensten hebt. Ik probeer er zoveel mogelijk vaart achter te zetten voor je, maar kan daarin geen belofte maken, sorry!

 

P.s. de voucher is verstuurd!


@dRichardK Een Unlimited voucher geldt voor Tele2 en T-Mobile simkaarten gelukkig, dus dat komt goed uit! Ik stuur je meteen een privébericht met de vouchercode.

 

Bedankt weer.


Geen dank, graag gedaan! Mocht je in het gedrang komen met maar één voucher, geef dan een seintje, alsjeblieft!


Nou morgen komt er een KPN monteur. 😂


@dRichardK Bedankt voor je update! Ik zie het nu inderdaad in het ticket staan: morgen rond 11:00 uur ‘s morgens komt er een monteur op locatie om het te herstellen. Ondanks de eerdere mislukte pogingen, is dit dan in ieder geval nog aardig rap gegaan.

Laat me morgen alsjeblieft weten hoe laat het opgelost is, dan maak ik direct de compensatie aan voor alle weken waarin je niet online was.


@dRichardK Bedankt voor je update! Ik zie het nu inderdaad in het ticket staan: morgen rond 11:00 uur ‘s morgens komt er een monteur op locatie om het te herstellen. Ondanks de eerdere mislukte pogingen, is dit dan in ieder geval nog aardig rap gegaan.

Laat me morgen alsjeblieft weten hoe laat het opgelost is, dan maak ik direct de compensatie aan voor alle weken waarin je niet online was.

Het zijn dagen, geen weken hoor. Ik zit vanaf vrijdag middag zonder Internet en TV Heb als noodzaak een abonnement op NLZIET afgesloten omdat de TVAnywhere app van T-Mobile ook niet werkt. Via mijn hotspot kunnen we dan redelijk TV kijken, tot mijn 8GB dag bundel op was. Dat gaat toch harder dan je denkt.  (unlimited) totaal 8 x moeten aanvullen met 2GB wat wel irritant is. vanavond nog een 2 keer en dan is het morgen als het goed is opgelost.


Excuses, ik heb te snel op ENTER geklikt gok ik! 😅 Het zijn natuurlijk dagen, pardon!

@dRichardK Kan ik je uit de brand helpen met een Unlimited Internet voucher voor vanavond?


Excuses, ik heb te snel op ENTER geklikt gok ik! 😅 Het zijn natuurlijk dagen, pardon!

@dRichardK Kan ik je uit de brand helpen met een Unlimited Internet voucher voor vanavond?

Het is opgelost Jason. zojuist heeft de monteur in de wijkcentrale het euvel verholpen. ik heb weer razend snel internet en de TV werkt weer zoals vanouds. Mijn smarthome kan de lichten weer vanzelf aanzetten. En kan op afstand mijn deurbel beelden zien.


Misschien moet het topic hernoemd worden naar “LOS lampje blijft knipperen”.


Hoi @dRichardK, kijk dat is nog eens goed nieuws op de woensdagmorgen; thanks voor het delen van de herstelmelding! Heel veel plezier met jouw verbinding, ik maak de compensatie aan. Deze ontvang je op een volgende factuur en zal verrekend worden met het maandbedrag. Hierover ontvang je ook straks een e-mail ter bevestiging.

De topicnaam wijzig ik bij deze in “LOS lampje blijft knipperen”! 😉