Skip to main content

20-3-2024 Geen diensten Utrecht (Zuilen)


Beertje23

Deze storing duurt nu wel heel lang. Is er al meer duidelijkheid?

Marco

Uitgelichte reactie

22 maart 2024

Super fijn om te lezen dat jullie weer helemaal verbonden zijn, ik wens jullie nog heel veel plezier toe met het internet en geniet van het weekend! 😄

 

Voor lezers die nog geen verbinding hebben, haal graag het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: 

66 reacties

  • is een Top Poster
  • 195 reacties
  • 20 maart 2024

Welke storing in Utrecht?

Iets meer informatie is wel handig, wat ervaar je precies welke foutmeldingen of storingslampjes krijg je?

Al zowel het ont als de modem eens herstart? (eerst de ont en na een minuut of twee ook de modem)


Beertje23
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 20 maart 2024

Ik heb geen ont, heb alleen glasvezel. En dus geen internet omdat er al vanaf vanmorgen rond 9 uur een storing is. (Na gebeld te hebben) Duidelijker zo? :)


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 maart 2024

 @Jaapje78 schreef:

Welke storing in Utrecht?

 

De storing die hier sinds vanochtend gemeld staat:

[20-03-2024/9:24] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Utrecht. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. 


  • is een Top Poster
  • 195 reacties
  • 20 maart 2024

Duidelijk ja :)
Had nog niets van een storing in die regio gemerkt. Wist ook niet dat ze daar een standaard pagina voor hadden.

Als je geen ont hebt dan heb je dus een eigen modem aangesloten en daarmee sowieso geen support zonder dat je de oude boel weer terugzet.


Ik wilde zojuist ook een topic aanmaken maar misschien beter om hier aan te haken. Hier ook vanaf ongeveer 09:00 rood internetlampje op standaard Zyxel T-54 en dus helemaal geen verbinding. Herstart heeft niet geholpen. 

Locatie is Utrecht stad (omgeving Zuilen). Een update is zeker gewenst..


Zojuist is deze update geplaatst 😅

 

Update [20-03-2024/15:34] Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen!


Beertje23
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 20 maart 2024

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben in Zuilen. 😀


Beertje23
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 20 maart 2024

Knap waardeloos zo, nog steeds geen internet. 😞


Laatste update al gezien? 

 

Update [20-03-2024/20:45] Ons team is samen met de leverancier bezig de oorzaak te achterhalen. We doen er alles aan dit zo snel mogelijk op te lossen


Beertje23
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 20 maart 2024

Yup


Beertje23 schreef:

Deze storing duurt nu wel heel lang. Is er al meer duidelijkheid?

Marco

Ik ook baal nu 0.41 nog steeds niks


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 maart 2024

Hier ook al ruim 24 uur geen internet in Zuilen. Drie dagen mogen genieten van internet via glasvezel..…

Odido mag met meer info komen. Zeer summiere updates.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 maart 2024

Hier ook al ruim 24 uur helemaal niks. Hoop dat de technici beter zijn dan het communicatie team, de info die ze geven is echt minimaal…


Beertje23
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 21 maart 2024

Idd echt waardeloos zo. Als dit langer gaat duren ga ik echt spijt krijgen dat ik ben overgestapt. 😞


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 21 maart 2024

Vanuit odido zou wat communicatie mogen zijn over de te verwachten oplossingen? Of moeten we ze hiervoor bellen. 24 uur geen internet, terwijl telefonisch gisteren werd aangegeven dat het om 16u opgelost zou zijn. Mislukt dus


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 maart 2024

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)


Beertje23
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 21 maart 2024

@roelplu dat is idd zuur als je pas 3 dagen Odido hebt en dan dit. Ik heb het al bijna 3 maanden en dat ging tot nu toe goed. Vind het gewoon raar dat zoiets zo lang moet duren. Denk ook dat het probleem meer ligt bij Open Dutch Fiber dan bij Odido. Ik persoonlijk vind het gewoon vreselijk om de noodzakelijke internet dingen via de telefoon te moeten doen. En het hele WiFi gebeuren werkt thuis nu ook niet onderling.


roelplu schreef:

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)

Klopt, heb zelf ook eigenlijk met name vanwege prijs de overstap gemaakt. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen (qua doorlooptijd, communicatie en eventuele compensatie) en of er vaker storingen gaan zijn. Als het tegenvalt dan ga ik na een jaar direct weer terug naar de oude provider (duur maar geen storing gehad in 5 jaar tijd).. denk dat dit voor veel mensen zo gaat zijn 


Beertje23
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 21 maart 2024

Update [21-03-2024/11:00] Er is een monteur onderweg naar de locatie om dit samen met de beheerder op te lossen.

 

Hadden ze dit niet gisteren al kunnen doen? 


  • is een Top Poster
  • 195 reacties
  • 21 maart 2024
Vince van M schreef:
roelplu schreef:

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)

Klopt, heb zelf ook eigenlijk met name vanwege prijs de overstap gemaakt. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen (qua doorlooptijd, communicatie en eventuele compensatie) en of er vaker storingen gaan zijn. Als het tegenvalt dan ga ik na een jaar direct weer terug naar de oude provider (duur maar geen storing gehad in 5 jaar tijd).. denk dat dit voor veel mensen zo gaat zijn 

Een storing kan natuurlijk altijd, hoeveel geld je ook aan een provider betaalt. Ben wel benieuwd wat de oorzaak hier was en communicatie kan beter. Tot nu toe heb ik gelukkig nog nooit een verstoring gehad bij odido, kan alleen maar hopen dat dat zo blijft maar dat geldt voor elke provider.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 maart 2024

Een storing is altijd mogelijk

Jaapje78 schreef:
Vince van M schreef:
roelplu schreef:

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)

Klopt, heb zelf ook eigenlijk met name vanwege prijs de overstap gemaakt. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen (qua doorlooptijd, communicatie en eventuele compensatie) en of er vaker storingen gaan zijn. Als het tegenvalt dan ga ik na een jaar direct weer terug naar de oude provider (duur maar geen storing gehad in 5 jaar tijd).. denk dat dit voor veel mensen zo gaat zijn 

Een storing kan natuurlijk altijd, hoeveel geld je ook aan een provider betaalt. Ben wel benieuwd wat de oorzaak hier was en communicatie kan beter. Tot nu toe heb ik gelukkig nog nooit een verstoring gehad bij odido, kan alleen maar hopen dat dat zo blijft maar dat geldt voor elke provider.

 

Een storing is inderdaad altijd mogelijk, maar juist in dit soort ‘opstartfases’ is het wel belangrijk om te communiceren naar je klanten. Daarom vind ik het ook vrij bizar dat je op een forum moet lezen dat er een storing is en daar eigenlijk nauwelijks wijzer van wordt. 


Beertje23 schreef:

Update [21-03-2024/11:00] Er is een monteur onderweg naar de locatie om dit samen met de beheerder op te lossen.

 

Hadden ze dit niet gisteren al kunnen doen? 

Waarschijnlijk was de locatie nog niet bekend 😛


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 21 maart 2024

Nog steeds geen update?


Beertje23
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 21 maart 2024

Helaas niet, begin er nu wel een beetje moedeloos van te worden. 😞


Beertje23
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 21 maart 2024

Update [21-03-2024/16:30] De monteur is op locatie bezig. Defecte apparatuur zal worden vervangen. We lossen dit zo snel mogelijk op!

 

Hoop dat we vanavond weer kunnen internetten..


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen