Skip to main content

Deze storing duurt nu wel heel lang. Is er al meer duidelijkheid?

Marco

Ik word er e ht moedeloos van.geen tv radio internet.ben goedkoper gegaan .was mooi omwaar te zijn nu al bijna 2 dagen niks.krijgen we een compensatie.sinds dat ik odido hebt.me geluid van de tv hapert.en nu twee dagen helemaal niks.😡


Nu al bijna 2 dagen zonder internet (en TV), dus ook 2 dagen voor mijn bedrijf aan huis zonder internet moeten doorbrengen. Alles gaat nu via de mobiele telefoon, dus dat kost me mijn databundel.
Maar wat niet via mobiel gaat is mijn hele netwerk met printers, die ik gebruik voor mijn bedrijf, want dat ligt hier nu dus zijn gat. En dat terwijl eindelijk al mijn printers goed op wifi werkten sinds we over gestapt waren naar ODIDO.
Heb uiteindelijk via een omweg nog wat voor mijn bedrijf kunnen doen en wat bestellingen de deur uit kunnen krijgen, maar dit werkt zo echt niet.

Oh ja, en heel ons smart control netwerk ligt natuurlijk ook plat. Dat betekent dus alle lampen en appartuur weer met de hand aanzetten (krijg je wel een beetje beweging, maar ja daarmee sla je de plank met domotica natuurlijk wel mis).

Hopelijk is de storing snel weer verholpen en kan ik weer lekker op een normale manier mijn bestellingen in orde maken. En natuurlijk de rest van het gezin niet te vergeten die dan weer normaal TV kunnen kijken en internetten 😉.

Het zou overigens wel fijn zijn als er meer updates zouden komen. De updates die nu gegeven zijn zeggen niet veel. 


Nu al bijna 2 dagen zonder internet (en TV), dus ook 2 dagen voor mijn bedrijf aan huis zonder internet moeten doorbrengen. Alles gaat nu via de mobiele telefoon, dus dat kost me mijn databundel.
Maar wat niet via mobiel gaat is mijn hele netwerk met printers, die ik gebruik voor mijn bedrijf, want dat ligt hier nu dus zijn gat. En dat terwijl eindelijk al mijn printers goed op wifi werkten sinds we over gestapt waren naar ODIDO.
Heb uiteindelijk via een omweg nog wat voor mijn bedrijf kunnen doen en wat bestellingen de deur uit kunnen krijgen, maar dit werkt zo echt niet.

Hopelijk is de storing snel weer verholpen en kan ik weer lekker op een normale manier mijn bestellingen in orde maken. En natuurlijk de rest van het gezin niet te vergeten die dan weer normaal TV kunnen kijken en internetten 😉.

Het zou overigens wel fijn zijn als er meer updates zouden komen. De updates die nu gegeven zijn zeggen niet veel. 

Het is idd waardeloos dat die wifi niet echt werkt zo met deze router. Ik kan mijn Philips Hue niet benaderen via mijn telefoon en dus mijn verlichting ook niet. Gelukkig is er een hoop automatisch ingesteld en heb ik een gedeelte afstand bediening. Maar ook mijn Nest thermostaat en camera's werken niet meer op afstand. Zwaar kl*te zo.

Duurt ook wel erg lang dat vervangen van defecte apparatuur, is alles stuk of zo?

En idd de updates zijn waardeloos. Ik ga zeker heel goed nadenken dit jaar of Odido het wel gaat zijn voor mij. Want zo een lange storing als dit en het niet hebben van internet, heb ik nog nooit mee gemaakt. Ja.. in het begin tijdperk, toen ziggo nog casema was. 😞

 


Het is idd waardeloos dat die wifi niet echt werkt zo met deze router. Ik kan mijn Philips Hue niet benaderen via mijn telefoon en dus mijn verlichting ook niet. Gelukkig is er een hoop automatisch ingesteld en heb ik een gedeelte afstand bediening. Maar ook mijn Nest thermostaat en camera's werken niet meer op afstand. Zwaar kl*te zo.

Duurt ook wel erg lang dat vervangen van defecte apparatuur, is alles stuk of zo?

En idd de updates zijn waardeloos. Ik ga zeker heel goed nadenken dit jaar of Odido het wel gaat zijn voor mij. Want zo een lange storing als dit en het niet hebben van internet, heb ik nog nooit mee gemaakt. Ja.. in het begin tijdperk, toen ziggo nog casema was. 😞

 

Ik snap ook echt niet waarom het zo lang moet duren om kapotte apparatuur te vervangen. Je zou toch verwachten dat ze dat met een paar man zo gedaan hebben. Of zouden ze gewoon de juiste spullen niet bij zich hebben gehad en denken het komt morgen wel.
 


Het is idd waardeloos dat die wifi niet echt werkt zo met deze router. Ik kan mijn Philips Hue niet benaderen via mijn telefoon en dus mijn verlichting ook niet. Gelukkig is er een hoop automatisch ingesteld en heb ik een gedeelte afstand bediening. Maar ook mijn Nest thermostaat en camera's werken niet meer op afstand. Zwaar kl*te zo.

Duurt ook wel erg lang dat vervangen van defecte apparatuur, is alles stuk of zo?

En idd de updates zijn waardeloos. Ik ga zeker heel goed nadenken dit jaar of Odido het wel gaat zijn voor mij. Want zo een lange storing als dit en het niet hebben van internet, heb ik nog nooit mee gemaakt. Ja.. in het begin tijdperk, toen ziggo nog casema was. 😞

 

Ik snap ook echt niet waarom het zo lang moet duren om kapotte apparatuur te vervangen. Je zou toch verwachten dat ze dat met een paar man zo gedaan hebben. Of zouden ze gewoon de juiste spullen niet bij zich hebben gehad en denken het komt morgen wel.
 

Je zou het bijna denken ja. Heb de hoop voor vandaag al op gegeven. 


Er zijn in de avond en nacht geen moderators om verdere updates te plaatsen. Dat zal morgen weer gebeuren.


Er zijn in de avond en nacht geen moderators om verdere updates te plaatsen. Dat zal morgen weer gebeuren.

Zoals ik al zei. Heb de hoop voor vandaag al opgegeven. 


Kijken of het vandaag gaat lukken de boel te herstellen....


Arme monteur: Die is al sinds 16:30 gisterenmiddag non stop bezig met het vervangen van apparatuur. Immers, als er iets anders was dan was er wel een update over gegeven toch? Heb met die beste persoon te doen.


Arme monteur: Die is al sinds 16:30 gisterenmiddag non stop bezig met het vervangen van apparatuur. Immers, als er iets anders was dan was er wel een update over gegeven toch? Heb met die beste persoon te doen.

Haha   Nu blijkt het te gaan om graafwerkzaamheden en fiber beschadigd. (Zie nieuwe update). 

Ik hoop dat ze het vandaag wel fixen. 


Al die apparatuur voor niks vervangen dus…

 

 


Zeg eerlijk, wie van jullie is er aan het graven geweest? 


Iemand die aan graven is geweest… Toch grappig dat de storing precies is ontstaan op het moment dat onderhoud van Stedin daar begon… zou 1+1 weer gewoon ouderwets 2 zijn?


Afgelopen weekend was er volgens mij ook een waterleiding op de Sweder van Zuylenweg geklapt, volgens mij ook door werkzaamheden. Er zijn kaarten beschikbaar waar precies staat waar welke leiding loopt, met een beetje zorgvuldigheid zou dit toch voorkomen kunnen worden? 


Al zou ik als ik was ingehuurd door ODF om glasvezel aan te leggen ook zo nu en dan een andere leiding raken, die jongens krijgen niet eens een fatsoenlijke keet om te pauzeren. 


Sterker nog, voordat je ergens mag gaan graven moet je dit melden (ik heb even niet meer paraat bij welke instelling) en die moeten daar toestemming voor geven. Die komen dan ook ter plekke met je mee kijken om aan te geven waar leidingen en kabels liggen.

Of geldt dit alleen als je als particulier iemand een opdracht geeft dat dit moet (aanleggen van electra, kabel en glasvezel) en als dit vanuit de organisaties gebeurt maakt het allemaal niet uit?


Ik hoop maar dat ze dit voor het weekend repareren en ons niet in het weekend zonder internet laten zitten. 


Ik hoop maar dat ze dit voor het weekend repareren en ons niet in het weekend zonder internet laten zitten. 

Dat hoop ik ook. Nu ze weten wat het probleem is, zou het vandaag toch echt opgelost kunnen worden, lijkt me tenminste. Overigens vraag ik me wel af waarom ze daar pas na 2 dagen achter zijn.

Een weekend zonder internet en tv zie ik echt niet zitten.

Hoop ook wel op een of andere compensatie. Want dag 3 zonder internet en tv is met een bedrijf aan huis niet echt handig. Nu gaat mijn mobiele data er wel heel snel doorheen.


De kabels in de grond zijn niet van Odido maar van ODF. Dus het is vingertje wijzen en wegduiken tot duidelijk is bij wie het probleem zit.


Updates (laatst bijgewerkt op 22-03-2024/15:00):

Update 22-03-2024/15:00] Op dit moment zijn de monteurs van verschillende derde partijen op locatie. Zodra er meer bekend is over hun bevindingen zullen wij dit in een update delen.

 

Update e22-03-2024/12:00] Vanmiddag is er een team van specialisten ter plaatste om de glasvezelbreuk verder te onderzoeken. De exacte schade konden wij op dit moment nog niet volledig in kaart brengen. Het team gaat hier verder mee aan de slag om zo met een gerichte oplossing te komen. Wij doen er alles aan om zo goed mogelijk met hen samen te werken en snel door te pakken.

 

Hi all, geheel terecht dat jullie zo snel mogelijk een oplossing willen zien, heel graag geef ik jullie zoveel informatie en duidelijkheid als dat ik tot mijn beschikking heb. 

Zodra wij en de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber merken dat er een hele hoop verbindingen bij een wijkcentrale offline gaan, is het natuurlijk logisch om eerst naar de wijkcentrale te kijken. Als wij moeite hebben om verbinding te leggen met de wijkcentrale en geen melding ontvangen van een kabelbreuk is het logisch om eerst een monteur langs te sturen om de apparatuur in de wijkcentrale na te kijken. Hiervoor heeft de netwerkbeheerder een team aangestuurd en na uitgebreid de apparatuur in de wijkcentrale te hebben geanalyseerd en vervangen bleek er met de apparatuur niks mis te zijn.

Vervolgens doen zij uitgebreid metingen hoe het zit met de lijnen die naar de wijkcentrale lopen en kwamen zij erachter dat er ergens een breuk zit in de lijn. Hiervoor is ook speciale apparatuur nodig omdat simpele apparatuur alleen kan meten dat er een kabelbreuk is, maar niet op welke plek. Zover ons / mij bekend is hebben noch wij noch de netwerkbeheerder melding van een kabelbreuk door de veroorzaker gekregen. De reden hiervoor is gissen, want het komt vaak genoeg voor dat de veroorzaker het simpelweg niet eens door heeft.

Om een kabelbreuk te herstellen is er een specifiek specialistisch team nodig om dit op te lossen. Natuurlijk krijgen jullie voorrang op dit team ten op zichtte van ‘normale’ glasvezel aanleg situaties, alleen omdat dit dus echte specialisten zijn is het lastig om ze bijvoorbeeld binnen een uur op locatie te krijgen. Ook huurt de netwerkbeheerder deze specialisten vaak in van bedrijven die gespecialiseerd zijn in dit vak. Momenteel zijn wij en de netwerkbeheerder heel druk bezig om de juiste informatie bij deze derde partijen te krijgen en wij doen er alles aan om snel het juiste team van specialisten naar de kabelbreuk te krijgen om dit te herstellen.

Dit probleem is absoluut niet wat wij voor ogen hebben, het allerliefst willen wij dit ook heel snel voor jullie oplossen!

 

Mocht je extra data kunnen gebruiken voor een Odido of Ben Mobiel abonnement, plaats graag in een reactie in dit topic en vervolgens zal ik, een andere moderator of een superuser dit snel voor je oppakken. 

@Zilverbeuk-JW Omdat je dit al in een reactie hebt laten weten zal ik snel een privébericht naar je toesturen met een vouchercode. Ik hoop je hiermee deels uit de brand te kunnen helpen!


Jullie mogen mij ook een DM sturen voor een voucher. Je kan dan een hotshot maken via je Telefoon. Mits jullie gebruik maken van Odido of Ben mobiel 
 


Mensen van Odido,

fijn dat de klanten een compensatie-voucher krijgen, maar dat geldt alleen als je een tel.abonnement hebt bij Odido. Wat als onze 4g-internetbundels van een andere provider opraken? Ik ga ervan uit dat we daar ook compensatie voor krijgen! 
En ik heb toevallig deze topic gebonden. Hoe bereiken jullie andere gedupeerden (buren stonden net bij ons aan de deur of wij al meer weten)

Hoe groot is het probleem? Wijk Zuilen? Deel van de wijk Zuilen?


Hi all, vanmiddag is er een team van specialisten ter plaatste om de glasvezelbreuk verder te onderzoeken. De exacte schade konden wij op dit moment nog niet volledig in kaart brengen. Het team gaat hier verder mee aan de slag om zo met een gerichte oplossing te komen. Wij doen er alles aan om zo goed mogelijk met hen samen te werken en snel door te pakken.


 @AvM24 

De moderator zal de eventuele compensatie voor jullie in orde maken als de storing voorbij is.
Hier lees je hoe de compensatie wordt berekend. 


Hi @AvM24, heel graag had ik je extra data gegeven voor andere abonnementen, alleen werken onze codes voor Odido en Ben abonnementen. Ik zie dat je een mobiel abonnement bij ons hebt lopen en ik zal je daarom snel een vouchercode toesturen. 

Een exacte kaart met de getroffen adressen heb ik niet. Het lastige is dat de wijkcentrales niet echt per wijk zijn ingericht, maar meer naar hoe het logistiek logisch is om adressen op een wijkcentrale aan te sluiten.

Ik stuur je de vouchercode via een privébericht toe, hopelijk kan ik je zo nu al helpen!


Reageer