20-3-2024 Geen diensten Utrecht (Zuilen)

  • 20 March 2024
  • 66 reacties
  • 2278 Bekeken

Reputatie 2

Deze storing duurt nu wel heel lang. Is er al meer duidelijkheid?

Marco

Cal van Odido 1 maand geleden

Super fijn om te lezen dat jullie weer helemaal verbonden zijn, ik wens jullie nog heel veel plezier toe met het internet en geniet van het weekend! 😄

 

Voor lezers die nog geen verbinding hebben, haal graag het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: 

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 3

Er komt nu in iedergeval al sneller weer een update! Dat geeft al hoop, weten we tenminste wat er ongeveer gedaan wordt en nog belangrijker: Dat eraan gewerkt wordt.

Reputatie 1

Hier ook al ruim 24 uur helemaal niks. Hoop dat de technici beter zijn dan het communicatie team, de info die ze geven is echt minimaal…

Reputatie 7
Badge +4

Updates (laatst bijgewerkt op 22-03-2024/15:00):

Update [22-03-2024/15:00] Op dit moment zijn de monteurs van verschillende derde partijen op locatie. Zodra er meer bekend is over hun bevindingen zullen wij dit in een update delen.

 

Update [22-03-2024/12:00] Vanmiddag is er een team van specialisten ter plaatste om de glasvezelbreuk verder te onderzoeken. De exacte schade konden wij op dit moment nog niet volledig in kaart brengen. Het team gaat hier verder mee aan de slag om zo met een gerichte oplossing te komen. Wij doen er alles aan om zo goed mogelijk met hen samen te werken en snel door te pakken.

 

Hi all, geheel terecht dat jullie zo snel mogelijk een oplossing willen zien, heel graag geef ik jullie zoveel informatie en duidelijkheid als dat ik tot mijn beschikking heb. 

Zodra wij en de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber merken dat er een hele hoop verbindingen bij een wijkcentrale offline gaan, is het natuurlijk logisch om eerst naar de wijkcentrale te kijken. Als wij moeite hebben om verbinding te leggen met de wijkcentrale en geen melding ontvangen van een kabelbreuk is het logisch om eerst een monteur langs te sturen om de apparatuur in de wijkcentrale na te kijken. Hiervoor heeft de netwerkbeheerder een team aangestuurd en na uitgebreid de apparatuur in de wijkcentrale te hebben geanalyseerd en vervangen bleek er met de apparatuur niks mis te zijn.

Vervolgens doen zij uitgebreid metingen hoe het zit met de lijnen die naar de wijkcentrale lopen en kwamen zij erachter dat er ergens een breuk zit in de lijn. Hiervoor is ook speciale apparatuur nodig omdat simpele apparatuur alleen kan meten dat er een kabelbreuk is, maar niet op welke plek. Zover ons / mij bekend is hebben noch wij noch de netwerkbeheerder melding van een kabelbreuk door de veroorzaker gekregen. De reden hiervoor is gissen, want het komt vaak genoeg voor dat de veroorzaker het simpelweg niet eens door heeft.

Om een kabelbreuk te herstellen is er een specifiek specialistisch team nodig om dit op te lossen. Natuurlijk krijgen jullie voorrang op dit team ten op zichtte van ‘normale’ glasvezel aanleg situaties, alleen omdat dit dus echte specialisten zijn is het lastig om ze bijvoorbeeld binnen een uur op locatie te krijgen. Ook huurt de netwerkbeheerder deze specialisten vaak in van bedrijven die gespecialiseerd zijn in dit vak. Momenteel zijn wij en de netwerkbeheerder heel druk bezig om de juiste informatie bij deze derde partijen te krijgen en wij doen er alles aan om snel het juiste team van specialisten naar de kabelbreuk te krijgen om dit te herstellen.

Dit probleem is absoluut niet wat wij voor ogen hebben, het allerliefst willen wij dit ook heel snel voor jullie oplossen!

 

Mocht je extra data kunnen gebruiken voor een Odido of Ben Mobiel abonnement, plaats graag in een reactie in dit topic en vervolgens zal ik, een andere moderator of een superuser dit snel voor je oppakken. 

@Zilverbeuk-JW Omdat je dit al in een reactie hebt laten weten zal ik snel een privébericht naar je toesturen met een vouchercode. Ik hoop je hiermee deels uit de brand te kunnen helpen!

Reputatie 7
Badge +14

Fijn. Ben blij voor jullie allemaal.

Prettig weekend. 

Reputatie 7
Badge +4

Super fijn om te lezen dat jullie weer helemaal verbonden zijn, ik wens jullie nog heel veel plezier toe met het internet en geniet van het weekend! 😄

 

Voor lezers die nog geen verbinding hebben, haal graag het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: 

Reputatie 2

Hi all, geheel terecht dat jullie zo snel mogelijk een oplossing willen zien, heel graag geef ik jullie zoveel informatie en duidelijkheid als dat ik tot mijn beschikking heb. 

Zodra wij en de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber merken dat er een hele hoop verbindingen bij een wijkcentrale offline gaan, is het natuurlijk logisch om eerst naar de wijkcentrale te kijken. Als wij moeite hebben om verbinding te leggen met de wijkcentrale en geen melding ontvangen van een kabelbreuk is het logisch om eerst een monteur langs te sturen om de apparatuur in de wijkcentrale na te kijken. Hiervoor heeft de netwerkbeheerder een team aangestuurd en na uitgebreid de apparatuur in de wijkcentrale te hebben geanalyseerd en vervangen bleek er met de apparatuur niks mis te zijn.

Vervolgens doen zij uitgebreid metingen hoe het zit met de lijnen die naar de wijkcentrale lopen en kwamen zij erachter dat er ergens een breuk zit in de lijn. Hiervoor is ook speciale apparatuur nodig omdat simpele apparatuur alleen kan meten dat er een kabelbreuk is, maar niet op welke plek. Zover ons / mij bekend is hebben noch wij noch de netwerkbeheerder melding van een kabelbreuk door de veroorzaker gekregen. De reden hiervoor is gissen, want het komt vaak genoeg voor dat de veroorzaker het simpelweg niet eens door heeft.

Om een kabelbreuk te herstellen is er een specifiek specialistisch team nodig om dit op te lossen. Natuurlijk krijgen jullie voorrang op dit team ten op zichtte van ‘normale’ glasvezel aanleg situaties, alleen omdat dit dus echte specialisten zijn is het lastig om ze bijvoorbeeld binnen een uur op locatie te krijgen. Ook huurt de netwerkbeheerder deze specialisten vaak in van bedrijven die gespecialiseerd zijn in dit vak. Momenteel zijn wij en de netwerkbeheerder heel druk bezig om de juiste informatie bij deze derde partijen te krijgen en wij doen er alles aan om snel het juiste team van specialisten naar de kabelbreuk te krijgen om dit te herstellen.

Dit probleem is absoluut niet wat wij voor ogen hebben, het allerliefst willen wij dit ook heel snel voor jullie oplossen!

 

Mocht je extra data kunnen gebruiken voor een Odido of Ben Mobiel abonnement, plaats graag in een reactie in dit topic en vervolgens zal ik, een andere moderator of een superuser dit snel voor je oppakken. 

@Zilverbeuk-JW Omdat je dit al in een reactie hebt laten weten zal ik snel een privébericht naar je toesturen met een vouchercode. Ik hoop je hiermee deels uit de brand te kunnen helpen!

Fijn dat je het even voor ons uitgelegd hebt.

Wij hopen ook op een snelle oplossing.

Reputatie 1

Ik heb weer wifi 🎵🎶

Hier ook weer verbinding 

Reputatie 2

Fijn dank. Goed weekend!

Zojuist is deze update geplaatst 😅

 

Update [20-03-2024/15:34] Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen!

Reputatie 2

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben in Zuilen. 😀

Vanuit odido zou wat communicatie mogen zijn over de te verwachten oplossingen? Of moeten we ze hiervoor bellen. 24 uur geen internet, terwijl telefonisch gisteren werd aangegeven dat het om 16u opgelost zou zijn. Mislukt dus

Reputatie 1

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)

Reputatie 2

@roelplu dat is idd zuur als je pas 3 dagen Odido hebt en dan dit. Ik heb het al bijna 3 maanden en dat ging tot nu toe goed. Vind het gewoon raar dat zoiets zo lang moet duren. Denk ook dat het probleem meer ligt bij Open Dutch Fiber dan bij Odido. Ik persoonlijk vind het gewoon vreselijk om de noodzakelijke internet dingen via de telefoon te moeten doen. En het hele WiFi gebeuren werkt thuis nu ook niet onderling.

Reputatie 2

Update [21-03-2024/11:00] Er is een monteur onderweg naar de locatie om dit samen met de beheerder op te lossen.

 

Hadden ze dit niet gisteren al kunnen doen? 

Reputatie 2

Update [21-03-2024/16:30] De monteur is op locatie bezig. Defecte apparatuur zal worden vervangen. We lossen dit zo snel mogelijk op!

 

Hoop dat we vanavond weer kunnen internetten..

Reputatie 1

Ik word er e ht moedeloos van.geen tv radio internet.ben goedkoper gegaan .was mooi omwaar te zijn nu al bijna 2 dagen niks.krijgen we een compensatie.sinds dat ik odido hebt.me geluid van de tv hapert.en nu twee dagen helemaal niks.😡

Reputatie 1

Nu al bijna 2 dagen zonder internet (en TV), dus ook 2 dagen voor mijn bedrijf aan huis zonder internet moeten doorbrengen. Alles gaat nu via de mobiele telefoon, dus dat kost me mijn databundel.
Maar wat niet via mobiel gaat is mijn hele netwerk met printers, die ik gebruik voor mijn bedrijf, want dat ligt hier nu dus zijn gat. En dat terwijl eindelijk al mijn printers goed op wifi werkten sinds we over gestapt waren naar ODIDO.
Heb uiteindelijk via een omweg nog wat voor mijn bedrijf kunnen doen en wat bestellingen de deur uit kunnen krijgen, maar dit werkt zo echt niet.

Oh ja, en heel ons smart control netwerk ligt natuurlijk ook plat. Dat betekent dus alle lampen en appartuur weer met de hand aanzetten (krijg je wel een beetje beweging, maar ja daarmee sla je de plank met domotica natuurlijk wel mis).

Hopelijk is de storing snel weer verholpen en kan ik weer lekker op een normale manier mijn bestellingen in orde maken. En natuurlijk de rest van het gezin niet te vergeten die dan weer normaal TV kunnen kijken en internetten 😉.

Het zou overigens wel fijn zijn als er meer updates zouden komen. De updates die nu gegeven zijn zeggen niet veel. 

Reputatie 1

Het is idd waardeloos dat die wifi niet echt werkt zo met deze router. Ik kan mijn Philips Hue niet benaderen via mijn telefoon en dus mijn verlichting ook niet. Gelukkig is er een hoop automatisch ingesteld en heb ik een gedeelte afstand bediening. Maar ook mijn Nest thermostaat en camera's werken niet meer op afstand. Zwaar kl*te zo.

Duurt ook wel erg lang dat vervangen van defecte apparatuur, is alles stuk of zo?

En idd de updates zijn waardeloos. Ik ga zeker heel goed nadenken dit jaar of Odido het wel gaat zijn voor mij. Want zo een lange storing als dit en het niet hebben van internet, heb ik nog nooit mee gemaakt. Ja.. in het begin tijdperk, toen ziggo nog casema was. 😞

 

Ik snap ook echt niet waarom het zo lang moet duren om kapotte apparatuur te vervangen. Je zou toch verwachten dat ze dat met een paar man zo gedaan hebben. Of zouden ze gewoon de juiste spullen niet bij zich hebben gehad en denken het komt morgen wel.
 

Reputatie 3

Arme monteur: Die is al sinds 16:30 gisterenmiddag non stop bezig met het vervangen van apparatuur. Immers, als er iets anders was dan was er wel een update over gegeven toch? Heb met die beste persoon te doen.

Zeg eerlijk, wie van jullie is er aan het graven geweest? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi all, vanmiddag is er een team van specialisten ter plaatste om de glasvezelbreuk verder te onderzoeken. De exacte schade konden wij op dit moment nog niet volledig in kaart brengen. Het team gaat hier verder mee aan de slag om zo met een gerichte oplossing te komen. Wij doen er alles aan om zo goed mogelijk met hen samen te werken en snel door te pakken.

Reputatie 7
Badge +14

 @AvM24 

De moderator zal de eventuele compensatie voor jullie in orde maken als de storing voorbij is.
Hier lees je hoe de compensatie wordt berekend. 

Bedankt voor de updates Cal. Deze zijn een stuk duidelijker en geven een veel beter beeld van de situatie dan de updates in het algemene storing topic. 

Reputatie 2

Ik weet het nog niet, ben niet thuis. Maar als ik hier de goeie berichten lees, gaat dat goed komen vanavond. 

Goed weekend allen en fijn dat het verholpen is.

Reageer