20-3-2024 Geen diensten Utrecht (Zuilen)

  • 20 March 2024
  • 66 reacties
  • 2278 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Ik wilde zojuist ook een topic aanmaken maar misschien beter om hier aan te haken. Hier ook vanaf ongeveer 09:00 rood internetlampje op standaard Zyxel T-54 en dus helemaal geen verbinding. Herstart heeft niet geholpen. 

Locatie is Utrecht stad (omgeving Zuilen). Een update is zeker gewenst..

Laatste update al gezien? 

 

Update [20-03-2024/20:45] Ons team is samen met de leverancier bezig de oorzaak te achterhalen. We doen er alles aan dit zo snel mogelijk op te lossen

Reputatie 1

Deze storing duurt nu wel heel lang. Is er al meer duidelijkheid?

Marco

Ik ook baal nu 0.41 nog steeds niks

Hier ook al ruim 24 uur geen internet in Zuilen. Drie dagen mogen genieten van internet via glasvezel..…

Odido mag met meer info komen. Zeer summiere updates.

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)

Klopt, heb zelf ook eigenlijk met name vanwege prijs de overstap gemaakt. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen (qua doorlooptijd, communicatie en eventuele compensatie) en of er vaker storingen gaan zijn. Als het tegenvalt dan ga ik na een jaar direct weer terug naar de oude provider (duur maar geen storing gehad in 5 jaar tijd).. denk dat dit voor veel mensen zo gaat zijn 

Update [21-03-2024/11:00] Er is een monteur onderweg naar de locatie om dit samen met de beheerder op te lossen.

 

Hadden ze dit niet gisteren al kunnen doen? 

Waarschijnlijk was de locatie nog niet bekend 😛

Reputatie 2

Het is idd waardeloos dat die wifi niet echt werkt zo met deze router. Ik kan mijn Philips Hue niet benaderen via mijn telefoon en dus mijn verlichting ook niet. Gelukkig is er een hoop automatisch ingesteld en heb ik een gedeelte afstand bediening. Maar ook mijn Nest thermostaat en camera's werken niet meer op afstand. Zwaar kl*te zo.

Duurt ook wel erg lang dat vervangen van defecte apparatuur, is alles stuk of zo?

En idd de updates zijn waardeloos. Ik ga zeker heel goed nadenken dit jaar of Odido het wel gaat zijn voor mij. Want zo een lange storing als dit en het niet hebben van internet, heb ik nog nooit mee gemaakt. Ja.. in het begin tijdperk, toen ziggo nog casema was. 😞

 

Ik snap ook echt niet waarom het zo lang moet duren om kapotte apparatuur te vervangen. Je zou toch verwachten dat ze dat met een paar man zo gedaan hebben. Of zouden ze gewoon de juiste spullen niet bij zich hebben gehad en denken het komt morgen wel.
 

Je zou het bijna denken ja. Heb de hoop voor vandaag al op gegeven. 

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn in de avond en nacht geen moderators om verdere updates te plaatsen. Dat zal morgen weer gebeuren.

Kijken of het vandaag gaat lukken de boel te herstellen....

Reputatie 1

Al die apparatuur voor niks vervangen dus…

 

 

Reputatie 1

Afgelopen weekend was er volgens mij ook een waterleiding op de Sweder van Zuylenweg geklapt, volgens mij ook door werkzaamheden. Er zijn kaarten beschikbaar waar precies staat waar welke leiding loopt, met een beetje zorgvuldigheid zou dit toch voorkomen kunnen worden? 

Reputatie 1

Ik hoop maar dat ze dit voor het weekend repareren en ons niet in het weekend zonder internet laten zitten. 

Dat hoop ik ook. Nu ze weten wat het probleem is, zou het vandaag toch echt opgelost kunnen worden, lijkt me tenminste. Overigens vraag ik me wel af waarom ze daar pas na 2 dagen achter zijn.

Een weekend zonder internet en tv zie ik echt niet zitten.

Hoop ook wel op een of andere compensatie. Want dag 3 zonder internet en tv is met een bedrijf aan huis niet echt handig. Nu gaat mijn mobiele data er wel heel snel doorheen.

Reputatie 7
Badge +14

Jullie mogen mij ook een DM sturen voor een voucher. Je kan dan een hotshot maken via je Telefoon. Mits jullie gebruik maken van Odido of Ben mobiel 
 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @AvM24, heel graag had ik je extra data gegeven voor andere abonnementen, alleen werken onze codes voor Odido en Ben abonnementen. Ik zie dat je een mobiel abonnement bij ons hebt lopen en ik zal je daarom snel een vouchercode toesturen. 

Een exacte kaart met de getroffen adressen heb ik niet. Het lastige is dat de wijkcentrales niet echt per wijk zijn ingericht, maar meer naar hoe het logistiek logisch is om adressen op een wijkcentrale aan te sluiten.

Ik stuur je de vouchercode via een privébericht toe, hopelijk kan ik je zo nu al helpen!

Reputatie 2

@CrisTien 

Fijn dat dit geregeld gaat worden, bedankt voor de info.

Reputatie 1

@Cal van Odido 

Ik ben ook weer online wat fijn is voor het weekend, is er ook een compensatie regeling?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Ruben07, super fijn om te horen! 😊 We zullen de kosten vergoeden voor de dagen dat er geen Internet was. Dit zul je terugzien op je volgende rekening! Groetjes, Ishana

Reputatie 4

Welke storing in Utrecht?

Iets meer informatie is wel handig, wat ervaar je precies welke foutmeldingen of storingslampjes krijg je?

Al zowel het ont als de modem eens herstart? (eerst de ont en na een minuut of twee ook de modem)

Reputatie 2

Ik heb geen ont, heb alleen glasvezel. En dus geen internet omdat er al vanaf vanmorgen rond 9 uur een storing is. (Na gebeld te hebben) Duidelijker zo? :)

 @Jaapje78 schreef:

Welke storing in Utrecht?

 

De storing die hier sinds vanochtend gemeld staat:

[20-03-2024/9:24] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Utrecht. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. 

Reputatie 4

Duidelijk ja :)
Had nog niets van een storing in die regio gemerkt. Wist ook niet dat ze daar een standaard pagina voor hadden.

Als je geen ont hebt dan heb je dus een eigen modem aangesloten en daarmee sowieso geen support zonder dat je de oude boel weer terugzet.

Reputatie 2

Knap waardeloos zo, nog steeds geen internet. 😞

Reputatie 2

Yup

Reputatie 2

Idd echt waardeloos zo. Als dit langer gaat duren ga ik echt spijt krijgen dat ik ben overgestapt. 😞

Reputatie 4

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)

Klopt, heb zelf ook eigenlijk met name vanwege prijs de overstap gemaakt. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen (qua doorlooptijd, communicatie en eventuele compensatie) en of er vaker storingen gaan zijn. Als het tegenvalt dan ga ik na een jaar direct weer terug naar de oude provider (duur maar geen storing gehad in 5 jaar tijd).. denk dat dit voor veel mensen zo gaat zijn 

Een storing kan natuurlijk altijd, hoeveel geld je ook aan een provider betaalt. Ben wel benieuwd wat de oorzaak hier was en communicatie kan beter. Tot nu toe heb ik gelukkig nog nooit een verstoring gehad bij odido, kan alleen maar hopen dat dat zo blijft maar dat geldt voor elke provider.

Reageer