Deze storing duurt nu wel heel lang. Is er al meer duidelijkheid?
Marco
Deze storing duurt nu wel heel lang. Is er al meer duidelijkheid?
Marco
Bedankt voor de updates Cal. Deze zijn een stuk duidelijker en geven een veel beter beeld van de situatie dan de updates in het algemene storing topic.
Hi all, geheel terecht dat jullie zo snel mogelijk een oplossing willen zien, heel graag geef ik jullie zoveel informatie en duidelijkheid als dat ik tot mijn beschikking heb.
Zodra wij en de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber merken dat er een hele hoop verbindingen bij een wijkcentrale offline gaan, is het natuurlijk logisch om eerst naar de wijkcentrale te kijken. Als wij moeite hebben om verbinding te leggen met de wijkcentrale en geen melding ontvangen van een kabelbreuk is het logisch om eerst een monteur langs te sturen om de apparatuur in de wijkcentrale na te kijken. Hiervoor heeft de netwerkbeheerder een team aangestuurd en na uitgebreid de apparatuur in de wijkcentrale te hebben geanalyseerd en vervangen bleek er met de apparatuur niks mis te zijn.
Vervolgens doen zij uitgebreid metingen hoe het zit met de lijnen die naar de wijkcentrale lopen en kwamen zij erachter dat er ergens een breuk zit in de lijn. Hiervoor is ook speciale apparatuur nodig omdat simpele apparatuur alleen kan meten dat er een kabelbreuk is, maar niet op welke plek. Zover ons / mij bekend is hebben noch wij noch de netwerkbeheerder melding van een kabelbreuk door de veroorzaker gekregen. De reden hiervoor is gissen, want het komt vaak genoeg voor dat de veroorzaker het simpelweg niet eens door heeft.
Om een kabelbreuk te herstellen is er een specifiek specialistisch team nodig om dit op te lossen. Natuurlijk krijgen jullie voorrang op dit team ten op zichtte van ‘normale’ glasvezel aanleg situaties, alleen omdat dit dus echte specialisten zijn is het lastig om ze bijvoorbeeld binnen een uur op locatie te krijgen. Ook huurt de netwerkbeheerder deze specialisten vaak in van bedrijven die gespecialiseerd zijn in dit vak. Momenteel zijn wij en de netwerkbeheerder heel druk bezig om de juiste informatie bij deze derde partijen te krijgen en wij doen er alles aan om snel het juiste team van specialisten naar de kabelbreuk te krijgen om dit te herstellen.
Dit probleem is absoluut niet wat wij voor ogen hebben, het allerliefst willen wij dit ook heel snel voor jullie oplossen!
Mocht je extra data kunnen gebruiken voor een Odido of Ben Mobiel abonnement, plaats graag in een reactie in dit topic en vervolgens zal ik, een andere moderator of een superuser dit snel voor je oppakken.
Fijn dat je het even voor ons uitgelegd hebt.
Wij hopen ook op een snelle oplossing.
Ik ben bij Ben mobiel graag wil ik extra mb ik willen.en hoop dat het snel opgelost is.
Daar ga ik meteen werk voor je van maken
Fijn dat dit geregeld gaat worden, bedankt voor de info.
Er komt nu in iedergeval al sneller weer een update! Dat geeft al hoop, weten we tenminste wat er ongeveer gedaan wordt en nog belangrijker: Dat eraan gewerkt wordt.
Ik heb weer wifi
Hier ook weer verbinding
Fijn. Ben blij voor jullie allemaal.
Prettig weekend.
Fijn dank. Goed weekend!
Super fijn om te lezen dat jullie weer helemaal verbonden zijn, ik wens jullie nog heel veel plezier toe met het internet en geniet van het weekend!
Voor lezers die nog geen verbinding hebben, haal graag het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat:
Ik ben ook weer online wat fijn is voor het weekend, is er ook een compensatie regeling?
Ik weet het nog niet, ben niet thuis. Maar als ik hier de goeie berichten lees, gaat dat goed komen vanavond.
Goed weekend allen en fijn dat het verholpen is.
Yup ik dus ook. Was even vergeten dat ik zaken via de mobiel kan benaderen. Top..
Hoi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.