20-3-2024 Geen diensten Utrecht (Zuilen)

  • 20 March 2024
  • 66 reacties
  • 2278 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 1

Een storing is altijd mogelijk

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)

Klopt, heb zelf ook eigenlijk met name vanwege prijs de overstap gemaakt. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen (qua doorlooptijd, communicatie en eventuele compensatie) en of er vaker storingen gaan zijn. Als het tegenvalt dan ga ik na een jaar direct weer terug naar de oude provider (duur maar geen storing gehad in 5 jaar tijd).. denk dat dit voor veel mensen zo gaat zijn 

Een storing kan natuurlijk altijd, hoeveel geld je ook aan een provider betaalt. Ben wel benieuwd wat de oorzaak hier was en communicatie kan beter. Tot nu toe heb ik gelukkig nog nooit een verstoring gehad bij odido, kan alleen maar hopen dat dat zo blijft maar dat geldt voor elke provider.

 

Een storing is inderdaad altijd mogelijk, maar juist in dit soort ‘opstartfases’ is het wel belangrijk om te communiceren naar je klanten. Daarom vind ik het ook vrij bizar dat je op een forum moet lezen dat er een storing is en daar eigenlijk nauwelijks wijzer van wordt. 

Reputatie 2

Nog steeds geen update?

Reputatie 2

Helaas niet, begin er nu wel een beetje moedeloos van te worden. 😞

Reputatie 2

Nu al bijna 2 dagen zonder internet (en TV), dus ook 2 dagen voor mijn bedrijf aan huis zonder internet moeten doorbrengen. Alles gaat nu via de mobiele telefoon, dus dat kost me mijn databundel.
Maar wat niet via mobiel gaat is mijn hele netwerk met printers, die ik gebruik voor mijn bedrijf, want dat ligt hier nu dus zijn gat. En dat terwijl eindelijk al mijn printers goed op wifi werkten sinds we over gestapt waren naar ODIDO.
Heb uiteindelijk via een omweg nog wat voor mijn bedrijf kunnen doen en wat bestellingen de deur uit kunnen krijgen, maar dit werkt zo echt niet.

Hopelijk is de storing snel weer verholpen en kan ik weer lekker op een normale manier mijn bestellingen in orde maken. En natuurlijk de rest van het gezin niet te vergeten die dan weer normaal TV kunnen kijken en internetten 😉.

Het zou overigens wel fijn zijn als er meer updates zouden komen. De updates die nu gegeven zijn zeggen niet veel. 

Het is idd waardeloos dat die wifi niet echt werkt zo met deze router. Ik kan mijn Philips Hue niet benaderen via mijn telefoon en dus mijn verlichting ook niet. Gelukkig is er een hoop automatisch ingesteld en heb ik een gedeelte afstand bediening. Maar ook mijn Nest thermostaat en camera's werken niet meer op afstand. Zwaar kl*te zo.

Duurt ook wel erg lang dat vervangen van defecte apparatuur, is alles stuk of zo?

En idd de updates zijn waardeloos. Ik ga zeker heel goed nadenken dit jaar of Odido het wel gaat zijn voor mij. Want zo een lange storing als dit en het niet hebben van internet, heb ik nog nooit mee gemaakt. Ja.. in het begin tijdperk, toen ziggo nog casema was. 😞

 

Reputatie 2

Er zijn in de avond en nacht geen moderators om verdere updates te plaatsen. Dat zal morgen weer gebeuren.

Zoals ik al zei. Heb de hoop voor vandaag al opgegeven. 

Reputatie 2

Arme monteur: Die is al sinds 16:30 gisterenmiddag non stop bezig met het vervangen van apparatuur. Immers, als er iets anders was dan was er wel een update over gegeven toch? Heb met die beste persoon te doen.

Haha   Nu blijkt het te gaan om graafwerkzaamheden en fiber beschadigd. (Zie nieuwe update). 

Ik hoop dat ze het vandaag wel fixen. 

Reputatie 4

Iemand die aan graven is geweest… Toch grappig dat de storing precies is ontstaan op het moment dat onderhoud van Stedin daar begon… zou 1+1 weer gewoon ouderwets 2 zijn?

Reputatie 1

Al zou ik als ik was ingehuurd door ODF om glasvezel aan te leggen ook zo nu en dan een andere leiding raken, die jongens krijgen niet eens een fatsoenlijke keet om te pauzeren. 

Reputatie 4

Sterker nog, voordat je ergens mag gaan graven moet je dit melden (ik heb even niet meer paraat bij welke instelling) en die moeten daar toestemming voor geven. Die komen dan ook ter plekke met je mee kijken om aan te geven waar leidingen en kabels liggen.

Of geldt dit alleen als je als particulier iemand een opdracht geeft dat dit moet (aanleggen van electra, kabel en glasvezel) en als dit vanuit de organisaties gebeurt maakt het allemaal niet uit?

Reputatie 2

Ik hoop maar dat ze dit voor het weekend repareren en ons niet in het weekend zonder internet laten zitten. 

Reputatie 1

De kabels in de grond zijn niet van Odido maar van ODF. Dus het is vingertje wijzen en wegduiken tot duidelijk is bij wie het probleem zit.

Mensen van Odido,

fijn dat de klanten een compensatie-voucher krijgen, maar dat geldt alleen als je een tel.abonnement hebt bij Odido. Wat als onze 4g-internetbundels van een andere provider opraken? Ik ga ervan uit dat we daar ook compensatie voor krijgen! 
En ik heb toevallig deze topic gebonden. Hoe bereiken jullie andere gedupeerden (buren stonden net bij ons aan de deur of wij al meer weten)

Hoe groot is het probleem? Wijk Zuilen? Deel van de wijk Zuilen?

Reputatie 1

Ik  ben bij Ben mobiel graag wil ik extra mb ik  willen.en hoop dat het snel opgelost is.

Reputatie 7
Badge +4

Daar ga ik meteen werk voor je van maken @Monique vesters, je ziet mij snel met een vouchercode verschijnen in je privéberichten! 

Reputatie 7
Badge +4

Update [22-03-2024/15:00] Op dit moment zijn de monteurs van verschillende derde partijen op locatie. Zodra er meer bekend is over hun bevindingen zullen wij dit in een update delen.

Reputatie 2

Yup ik dus ook. Was even vergeten dat ik zaken via de mobiel kan benaderen. Top..

Reageer