Beantwoord

Odido nieuwe provider: Hoe zit het met de dienstverlening aan bestaande klanten?

  • 28 September 2023
  • 49 reacties
  • 1489 Bekeken


Toon eerste reactie

49 reacties

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 

Ik heb jouw/Odido's reactie op mijn vragen besproken en te horen gekregen dat ik Odido nogmaals moet vragen om antwoorden met daarbij een uiterste reactietermijn. Bij deze.

Graag ontvang ik binnen 14 dagen antwoord op deze vragen:
a. Wat ga ik maandelijks betalen als ik zelf mijn internetsnelheid ophoog naar 100/100 Mbit?
b. Welke algemene, actie- en andere voorwaarden zijn daarop van toepassing?
c. Wilt u mij mijn vragen alsnog doorleiden naar Odido's legalteam of mij het e-mailadres daarvan geven?
d. Wilt u aangeven waar ik op de website van Odido het klachtenformulier en het restitutieformulier kan vinden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, voor vragen over je abonnementskosten en actuele acties/verleng aanbod kun je het beste onze sales afdeling opbellen: 0800-0092. Zij kunnen dit voor je bekijken, dat kan ik namelijk niet. Daarnaast hebben we geen direct e-mailadres van ons legalteam maar je kunt ons e-mailen op service@odido.nl. Ook hebben we geen klachten/restitutieformulier. Dit zou je eventueel in de e-mail kunnen vermelden.

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 

Ik heb het Legal-, Sales en/of ander team via service@odido.nl  gemaild onder vermelding van dit topic, jouw naam met daarbij nogmaals het verzoek om binnen 14 dagen antwoord te krijgen op mijn vragen hier en het doen toekomen van jullie klachten- en restitutieformulier.

Winkelmedewerker die me vraag over de ben abo van me net overleden moeder met **** je moeder   kijk eens wat dat op de bord staan idd ODIDO en dat noem je services? Nog nooit zo onbeschoft antwoord gehad. Normaal doe je gecondoleerd en dan zeggen sorry we kunnen je niet helpen en dan wegwijzen hoe het moet of waar ik dat moet melden nee WIJS NAAR DE BORD EN ZEG KIJK EENS WAT ER OP DE BORD STAAN JA IK ZIE HET ODIDO!!!! 

Moderator edit: scheldwoorden of andere grove uitingen zijn absoluut niet toegestaan op de Community - ook niet wanneer je iemand parafraseert of citeert. 

Reputatie 7
Badge +14

Hi @MrTHorDUde ,

Wat een emoties allemaal. In zo'n periode ben je inderdaad snel aan je tax en zou je graag e.e.a. snel willen regelen. Dat je daarbij de verkeerde winkel in loopt is inderdaad niet handig maar dat had de medewerker anders kunnen brengen. Of het zijn/haar onhandigheid is of dat jij overgevoelig was weet ik niet, ik was er niet bij. Maar in je andere topic helpt @christien de juiste handvatten om dit wel op de juiste manier aan te melden zodat je daar verder geen omkijken naar hebt en je met de rouwverwerking kan beginnen. Sterkte!



Moderator edit: scheldwoorden of andere grove uitingen zijn absoluut niet toegestaan op de Community - ook niet wanneer je iemand parafraseert of citeert. 

Ik snap het tuurlijk kan dat niett. kan je anders dan de bericht verwijderen ?

bedankt! 

Reputatie 7
Badge +16

Nee we laten het bericht staan om te laten zien dat jij en jouw moeder onheus bejegend zijn - zo eerlijk zijn we wel. Sorry nogmaals voor deze zeer kwalijke uitingen richting jou. Ik ga dit hard aanpakken en zal het gesprek in kwestie verzoeken om terug te laten luisteren zodat hierop gereageerd kan worden door een leidinggevende.

Reputatie 5

@MrTHorDUde Ik wens u veel sterkte bij het verwerken van het verlies van uw moeder

Reputatie 5

@Tommie van Odido 
Ik heb service@odido.nl 6 dagen geleden gemaild en nog geen ontvangstbevestiging ontvangen.

Kun jij na (laten) kijken of mijn e-mail is ontvangen en navragen wanneer ik een reactie kan verwachten?
Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, ik kan daar jammer genoeg niet bijkomen. Service@odido.nl wordt door een andere afdeling opgepakt. Normaliter hoor je hier binnen drie dagen antwoord op te krijgen. Je zou hier nog achteraan kunnen bellen. De reactietijd is wat opgelopen door alle drukte. Excuses voor het ongemakt!

Reputatie 5

@Tommie van Odido 
Dank voor je reactie, dan wacht ik nog weer even

Reputatie 5

 @Tommie van Odido en @Jason van Odido 

Ik heb tot heden nog steeds geen ontvangstbevestiging of reactie ontvangen op mijn e-mail naar Service@odido.nl  . Kwalijke zaak.

Op Tommies aangeven heb ik daarom vandaag weer de Odido Klantenservice gebeld (0800 0092) met het verzoek om duidelijkheid hierover.


De medewerkers daar hebben mij  (na enig gedoe/~77 minuten doorlooptijd) alsnog een passend aanbod gedaan om mijn abonnement te verlengen naar Internet 100mBit, TV, Vast bellen, etc. en daarvan de bevestiging gestuurd per e-mail.
 

Daarmee heb ik (in mijn beleving) na 8 jaar zeuren nu eindelijk het passende maandbedrag /contract (incl. bijbehorende internetsnelheid) waar ik al die tijd al voor heb betaald.
En kan dit topic wat mij betreft worden gesloten.


Als laatste hierin wil ik graag Shilka nogmaals bedanken voor de aandacht en ondersteuning met deze materie.

Haar aanwijzingen en duidingen hebben mij geholpen om mijn geduld te bewaren en de mens achter de (voor mij onbegrijpelijke) procedures te blijven zien
 

Reputatie 7
Badge +14

Shilka is niet meer op dit forum. Fijn dat het voor je opgelost is.

Reputatie 5

@eric dankjewel

 

@Tommie van Odido nabrander.

vanochtend is mijn internetsnelheid opgehoogd naar 50/50 mbit/s i.p.v. 100/100 Mbit/s. 

Kun je dat (laten) herstellen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, ik ben meteen voor je gaan kijken maar hij staat al op 100 Mbit/s! Kan je het modem en Media Converter 30 seconden stroomloos maken en daarna eerst het Media Converter opstarten en dan het modem. Als het goed is moet je dan meteen verschil zien. 

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido

Dankjewel voor je snelle reactie.
Ik heb gedaan wat je aangaf en zie nu deze verbetering:

Is dat oké voor een 100/100mbit/s abo of moet ik nog wat veranderen aan de dipswitches o.i.d.?
Dipswitches staan nu zo:
 

 

Reputatie 5

@Tommie van Odido 
Ik heb op mijn devices de wifi netwerkverbinding laten “vergeten”, daarna devices herstart en opnieuw verbinding gemaakt met Wifi.

Op alle apparaten is de snelheid nu goed.
Dankjewel voor je hulp

Reputatie 7
Badge +16

@HJHome Fijn dat het nu ook draadloos goed werkt! Voor jouw beeldvorming: we hanteren tegenwoordig geen exacte minima meer qua snelheidsdrempels maar in principe garanderen we rond de 65-75 procent van de maximaal bekabelde downloadsnelheid. Dat vertaalt zich in een minimale snelheid van zo'n 65 Mbit/s tot 75 Mbit/s op het 100 Mbit/s maximum dus daarin zit jij zeer zeker in de meer dan veilige zone! 😄👍

Reputatie 5

@Tommie van Odido en @Jason van Odido Fijn om te horen en nogmaals dankjewel voor jullie hulp

Reputatie 5

Hoi @Tommie van Odido 

Mijn Internet, TV en Bellen werkt nu fijn.
Toch nog een nabrandertje.

In dit/mijn topic staat jouw berichtje waarin o.a. staat “…. het beste een juridische procedure voor starten bij ons legal-team….” als uitgelichte reactie bij mijn eerste post.

Tot op heden heb ik geen reactie gehad op mijn e-mail naar service@odido /het door jou genoemde legal team. Ik zou toekomstige klanten met dit soort vragen die weg graag willen besparen.

Is het mogelijk dat jij die “uitgelichte reactie” laat verwijderen en dat onderstaande stappen worden aangemerkt als antwoord?:
1. Hou je klantgegevens bij de hand, inclusief een portie geduld
2. Bel met de Odido Klantenservice (0800 0092) en licht je vraag toe
3. Houd er rekening mee dat de wacht/doorverbind tijd kan oplopen tot meer dan een uur
4. Blijf beleefd, licht je vraag - als nodig- nog eens toe
Nog geen passende oplossing?
5. Vraag om iemand die bevoegd is om beslissingen te nemen
6. Herhaal stap 4&5 totdat je een passend aanbod heb gekregen, inclusief bevestiging per e-mail

Reputatie 7
Badge +16

@HJHome Ik snap je punt hierin en ben het ermee eens. Normaal gesproken, zou ik zeggen: nee doen we niet want in principe is Tommies antwoord de meest gangbare weg, alleen blijkbaar staat die toegangsweg te vol of dicht. Ik maak jouw reactie voor nu het uitgelichte antwoord.

Reputatie 5

Dankjewel weer @Jason van Odido 

Alleen zie ik nu jouw bovenstaande reactie als “Antwoord” i.p.v. de mijne.


Kun je dat ook nog herstellen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Het is aangepast! Ik denk dat ik met mijn dikke vingers op de verkeerde reactie stond. Sorry!

Reputatie 5

@Jason van Odido 
Dankjewel, kei fijn en fijne avond

Reageer