Kan iemand hiermee helpen?
NIemand? Ik kan niet naar een shop en het registreren van een nieuw account geeft steeds foutmeldingen. Backupcodes heb ik ook niet.
Hoi
Een bestaande beveiliging zoals 2fa kan alleen door de contractant met legetimatie in een shop worden aangepast.
2fa zou een beetje nutteloos zijn als dat zomaar omgezet zou kunnen worden via internet. Via internet kan de Odido medewerker nooit zeker weten of die met de echte contractant te maken heeft. Dingen als rekeningnummer, adresgegevens en abonnementnummer of zelfs een kopie van een legitimatiebewijs kan een kwaadwillende buur/vriend/familielid/ex ook weten en aanleveren.
Ik zie overal o.a. Marciano mensen sms codes sturen zodat dit wél online kan.
Misschien dat iemand me anders kan helpen met “Er is een fout opgetreden, probeer later nog eens” bij het koppelen van mijn abo aan een nieuw account? Drie keer geprobeerd met zelfde account, 1 x met tweede nieuwe account. De foutmelding komt na het invullen van de verificatiecode.
Hi Ronald, tweestapsverificatie kan in zo'n geval lastig zijn, zeker omdat we ons aan strenge regels moeten houden. Maar geen zorgen, ik ga je hierbij helpen. Stuur me even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN en het e-mailadres waarmee je op Mijn Odido inlogt. Uitzetten van 2FA is voor ons niet toegestaan. Dit mag trouwens wel in een van onze shops op vertoon van je legitimatie. Het wijzigen van 2FA van app naar sms, daar kan ik je wel bij helpen.
Ik zie je berichtje graag tegemoet en dan duik ik er voor je in!
En ook hier:
https://community.odido.nl/mijn%2Dodido%2D565/2fa%2Dmijn%2Dodido%2D364583
https://community.odido.nl/mijn%2Dodido%2D565/2fa%2Dkwijt%2D364903
https://community.odido.nl/mijn%2Dodido%2D565/mis%2D2fa%2Den%2Dbackup%2Dcodes%2D361947
https://community.odido.nl/mijn%2Dodido%2D565/no%2D2fa%2Dcode%2D362212
Jeetje, dat was snel! Ik heb 2FA gewijzigd naar SMS. Wellicht heeft het systeem een paar minuutjes nodig om het te verwerken, maar ik verwacht dat je zo direct al via SMS de code ontvangt als je zo inlogt op Mijn Odido. Laat je het me weten?
Ik denk dat alle voorbeelden die je hier aanhaalt al wat ouder zijn. De beveiliging wordt steeds hoger, social engineering en daarna een hack is helaas steeds vaker in het nieuws. Odido past daarom ook regelmatig haar veiligheidstandaarden aan. Een moderator kan je straks wat meer aangeven.
Hoi, welkom op de Community! Ik geef je graag meer informatie over het wijzigen van 2FA. Het is de bedoeling om 2FA wijzigingen in de shop te laten doorvoeren op vertoon van je legitimatie. Vandaar dat dit altijd als antwoord gegeven. Echter kan het voorkomen dat een klant niet in staat is naar een shop te gaan. Dan help ik je uiteraard graag verder met extra strenge controles. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Volg de stappen nauwkeurig en laat het me weten als je dit hebt gedaan. De topics die je hebt gevonden gaan ook over mobiele abonnementen. Ook hier zijn strenge controles nodig, en omdat het hier om een Internet + TV abonnement gaat, mag ik 2FA alleen wijzigen naar het 06-nummer dat gekoppeld staat. Als je het juiste 06-nummer ook in je mail meestuurt, controleer ik hem en dan kan ik het voor je wijzigen!
Hoi, welkom op de Community! Ik geef je graag meer informatie over het wijzigen van 2FA. Het is de bedoeling om 2FA wijzigingen in de shop te laten doorvoeren op vertoon van je legitimatie. Vandaar dat dit altijd als antwoord gegeven. Echter kan het voorkomen dat een klant niet in staat is naar een shop te gaan. Dan help ik je uiteraard graag verder met extra strenge controles. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Volg de stappen nauwkeurig en laat het me weten als je dit hebt gedaan. De topics die je hebt gevonden gaan ook over mobiele abonnementen. Ook hier zijn strenge controles nodig, en omdat het hier om een Internet + TV abonnement gaat, mag ik 2FA alleen wijzigen naar het 06-nummer dat gekoppeld staat. Als je het juiste 06-nummer ook in je mail meestuurt, controleer ik hem en dan kan ik het voor je wijzigen!
Gedaan!
Hoi, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb je mail ontvangen en ik heb 2FA voor je gewijzigd van app naar SMS. Geef het systeem 15 minuten om dit te verwerken en dan moet het straks lukken om in te loggen en de verificatiecode per SMS te ontvangen. Laat je het me weten of het is gelukt?
Hoi, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb je mail ontvangen en ik heb 2FA voor je gewijzigd van app naar SMS. Geef het systeem 15 minuten om dit te verwerken en dan moet het straks lukken om in te loggen en de verificatiecode per SMS te ontvangen. Laat je het me weten of het is gelukt?
Het is gelukt, dankjewel! Ik wilde inloggen omdat er een nieuw modem naar mij verstuurd is met DHL, maar er zou een monteur komen die het (glasvezel)modem zelf zou meenemen. Dus ik wil weten of ik het modem van DHL terug kan laten sturen?
Ik zag in mijn account verder niets staan, maar heb mn info dus uit de mails.
of je zegt gewoon tegen de monteur dat ie het moden in z’n auto kan laten liggen omdat je er al eentje hebt…. hoe moeilijk is dat nou allemaal!?
Dank je, jullie ook! Wat het modem opsturen/meenemen betreft, ik ga ervan uit dat het wél klopt dat de monteur zelf een modem meeneemt, en het modem per vergissing ook nog apart is verstuurd.
De vorige twee modems waren wel opzettelijk apart opgestuurd, waarna een monteur kwam om het te installeren. Vandaar dat ik het nog even vraag. Bij geen tegenbericht laat ik het terugsturen door DHL, die had het nl. meteen bij een afhaalpunt gebracht ipv bij mij. Dan hoef ik daar niet meer heen.
Ik tag voor de zekerheid mijn collega van Internet + TV
Het modem is gister afgeleverd bij een service punt bij jou in de buurt
Mijn vraag is eigenlijk: moet ik het ophalen, of heeft de monteur het straks ook bij zich?
Modems worden niet door monteurs meegenomen.
Modems worden niet door monteurs meegenomen.
Dus onderstaande klopt niet? Of bedoel je dat als ik een modem dubbel heb, dat de monteur dat niet voor mij mee terug naar Odido kan nemen?
Hallo, |
Je hebt een nieuw modem besteld. Een monteur van Guidion komt het installeren. Die heeft meteen het nieuwe modem bij zich. Handig toch? |
Er staat ook nog in de mail:
Goed om te weten. |
De monteur neemt het nieuwe modem mee. Je krijgt dus geen installatiepakket. |
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.