Skip to main content
Beantwoord

Zyxel w5600 eigen SSID geven

• 17 januari 2025
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb de Zyxel W5600 bedraad op de router van mijn 5g voor thuis abo aangesloten. Daarmee neemt hij blijkbaar automatisch de wifi over van de router. Als ik het modem reset en onbekabeld laat, dan toont hij (aparte instelling voor Odido?) geen eigen wifi netwerk en kan ik er niet op inloggen. Is het via een omweg mogelijk om wel in de instellingen te komen en zo het een AP te maken met een eigen SSID? 

Ik merk namelijk dat het hele mesh gebeuren niet heel fijn werkt bij mij in huis (betonnen binnenmuren pakken veel signaal weg maar net niet genoeg denk ik). Mijn telefoon blijft heel lang op het verkeerde netwerk hangen met slechte verbinding als gevolg. “Vroeger” had ik aparte netwerken voor voor en achter in huis en ik zou dat weer graag zo in willen stellen.

Beste antwoord door rvk01

arievl schreef:

Ik merk namelijk dat het hele mesh gebeuren niet heel fijn werkt bij mij in huis (betonnen binnenmuren pakken veel signaal weg maar net niet genoeg denk ik). Mijn telefoon blijft heel lang op het verkeerde netwerk hangen met slechte verbinding als gevolg. “Vroeger” had ik aparte netwerken voor voor en achter in huis en ik zou dat weer graag zo in willen stellen.

Je zou zeggen dat mesh nu juist bedoeld is om bij een zwakker signaal het sterkere signaal over te pakken.

Maar in onderstaand topic staat als antwoord dat de WX5600 niet als standalone access point te gebruiken is.

Bekijk origineel

2 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1461 reacties
  • Antwoord
  • 17 januari 2025
arievl schreef:

Je zou zeggen dat mesh nu juist bedoeld is om bij een zwakker signaal het sterkere signaal over te pakken.

Maar in onderstaand topic staat als antwoord dat de WX5600 niet als standalone access point te gebruiken is.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 17 januari 2025
rvk01 schreef:
arievl schreef:

Klopt, maar ik kan niet zeggen dat het lekker werkt. Merk het aan mijn Surface Pro en aan mijn S24+, dus zit ook niet in 1 device of devicetype. En dank voor het topic. Dan moet ik mijn oude Unify AP maar weer eens af gaan stoffen ;)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen