Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T56 met HP Envy 4500

• 25 april 2024
  • 6 reacties
  • 345 Bekeken

SInds een paar weken ben ik overgestapt naar Odido glasvezel. Hiervoor heb ik een Zyxel T56 modem ontvangen. 

Alle apparatuur (TVś, mobieltjes, notebook) werken. Echter mijn draadloze printer, HP Envy 4500-e All-in-One krijg ik maar niet aangesloten cq werkend.

Al meerdere malen contact gehad met Odido medewerkers die zeer welwillend waren, maar het probleem bestaat nog steeds. INmiddels wel de 2.4 en 5 Ghz gesplitst. 

De printer is al enige jaren oud en probeer ik te koppelen aan het 2.4 netwerk.

Het netwerk wordt wel gevonden door de printer. Maar na het ingeven van het wachtwoord kan hij geen verbinding maken en krijg ik een foutmelding.

Als oplossing (door de pinter) wordt het volgende voorgesteld;

ALs het filteren van MAC-adressen is ingeschakeld en u deze optie ingeschakeld wilt houden, moet u het MAC-adres van de printer (beschikbaar in dit testrapport) toevoegen aan de lijst met toegestane apparaten voor uw draadloze router.

HOE EN WAAR DOE IK DIT??????

Hulp wordt zeer gewaardeerd, want zonder printer …… dat valt niet mee.

Alvast bedankt voor de gouden tip!

Ina

Beste antwoord door Ina Ruitenburg

Waqqas schreef:

Hallo @Ina Ruitenburg 

Ik denk niet dat MAC adres filtering de oplossing is maar wat je kunt proberen is ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij band 2,4 GHz, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kan de printer nu wel verbinding maken?

Beste Waqqas,

Jij hebt de "gouden tip" gegeven.🏅 De printer doet weer wat hij hoort te doen; printen. 😊

En wat zo fijn was is dat je alle stappen duidelijk hebt omschreven. Hierdoor was het een 🥚-tje om te volgen.

Dank voor je hulp.

Hartelijke groet,

Ina

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20541 reacties
  • 25 april 2024

Hallo @Ina Ruitenburg 

Ik denk niet dat MAC adres filtering de oplossing is maar wat je kunt proberen is ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij band 2,4 GHz, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 25 april 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Ina Ruitenburg 

Beste Waqqas,

Jij hebt de "gouden tip" gegeven.🏅 De printer doet weer wat hij hoort te doen; printen. 😊

En wat zo fijn was is dat je alle stappen duidelijk hebt omschreven. Hierdoor was het een 🥚-tje om te volgen.

Dank voor je hulp.

Hartelijke groet,

Ina

• Debutant
  • 2 reacties
  • 28 december 2024

Goedenavond,

wij hebben hetzelfde probleem , alleen wanneer wij bovenstaande uitvoeren dan kunnen we wel printen maar de WiFi doet het niet meer…

hebben jullie hier een oplossing voor?

Ik hoor het graag. 
bedankt 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2626 reacties
  • 29 december 2024

Hi ​@marlijn, dat zou niet moeten. Mag ik voor de zekerheid eens deze aanpassing maken? Wat je ook kunt testen is om bandsteering uit te zetten op het modem en dus van de 2.4Ghz en de 5Ghz losse netwerken te maken. Mogelijk kan jouw printer alleen verbinden met het 2.4Ghz netwerk. Mocht je mijn hulp hierbij kunnen gebruiken dan hoor ik het graag!

• Debutant
  • 2 reacties
  • 29 december 2024

Dank voor je reactie.

En hoe moet ik dat uitvoeren?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 30 december 2024

@marlijn Ik leg het je graag uit! 

Je kunt de bandsteering aanpassen door in te loggen in het modem. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Inloggen op het modem | Odido community

Tip! Geef de verschillende netwerken een andere naam (bijvoorbeeld _5G erachter) om verwarring te voorkomen. Zo weet je precies met welk netwerk je verbonden bent. 

Mocht je er niet uitkomen, laat je mij dan weten of ik jouw akkoord heb om dit voor je aan te passen? Ik doe het graag! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen