Skip to main content

Zyxel router wil niet koppelen met apparaten

• October 5, 2025
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

Goedenavond, 

Ik ben begin dit jaar overgestapt naar Odido. Sinds dat ik overgestapt ben, kan ik draadloos onder andere mijn printer en camera niet meer verbinden met wifi. Nu staat mijn printer aardig in de weg in mijn woonkamer en zou ik hem graag elders neer willen zetten en onze camera weer gebruiken.

Ik heb een Zyxel T-56

Mijn printer is een HP 276dw

Camera nedis handleiding hieronder 

https://cdn.nedis.com/datasheets/WIFICI05CWT_MAN_COMP_1120_Web.PDF?_gl=1*etjuix*_ga*MTM2NjMzNDI2LjE3NTk3MDAwMzI.*_ga_49LWESJ80M*czE3NTk3MDQwMTkkbzMkZzAkdDE3NTk3MDQxMzEkajYwJGwwJGgw 

Ik heb er al aardig wat uurtjes ingestoken om aan de praat te krijgen maar krijg het steeds maar niet voor mekaar.

Het volgende heb ik al gedaan:

-Fabrieksreset gedaan van router​​​​​​​

-WPA omgezet van wpa3/wpa2 naar wpa2 ; helpt niet en mijn telefoon wil persé wpa3 (samsung s23)

-Wifi proberen te splitsen in 2 verschillende namen​​​​​​​

-mac adressen van hp printer toegevoegd in de mac adres lijst

-wifi 6 staat inmiddels uit bij 2,4 ghz en 5ghz, heeft ook geen zin

-easymesh uitgeschakeld

Mijn printer print het volgende uit steeds:

Kan de HP printer niet verbinden met de draadloze router. Het filteren van MAC-adressen is mogelijk ingeschakeld op de draadloze router waardoor de HP-printer geen verbinding kan maken met uw draadloze netwerk.

Oplossing: Als het filteren van mac-adressen is ingeschakeld en u deze optie ingeschakeld wilt houden, moet u het mac-adres van de printer (beschikbaar in dit testrapport) toevoegen aan de lijst met toegestane apparaten voor uw draadloze router.

Maargoed, zoals ik al aangaf heb ik het adres ook al eens toegevoegd in de router.

Vreemd dat ik bij mijn vorige provider eenvoudig kon verbinden met wifi met beide apparaten en met deze zoveel moeite heb en nog steeds niet verbonden krijg aan de wifi.

Wat kan ik nog doen behalve een andere printer en camera kopen :)?

Alvast dank voor reactie.

October 6, 2025

Volgens mij ondersteund de HP OfficeJet Pro 276dw alleen WPA2. Dus als je perse WPA3 moet hebben dan gaat dat echt niet lukken. 

Maar waarom ondersteund jouw S23 geen WPA2? Is dat bedrijfsmatig uitgeschakeld? Want die zou gewoon netjes terug kunnen (en moeten) schakelen naar WPA2 (eerst even netwerk vergeten en opnieuw verbinden).

Netwerk instellingen moet je op de printer ook resetten (vergeten) om te kunnen verbinden. WPA2 zou de enige instelling moeten zijn die je hoeft aan te passen.

Ik heb hier o.a. een HP Photosmart 7520 uit 2012 (1 jaar ouder dan de 276dw die van 2013 is) die prima met de Zyxel verbindt.

(Over de camera kan ik niets zeggen)

Edit. Je had overigens beter deze handleiding kunnen geven want die heeft voor de camera WPA2 en 2ghz als vereiste:

https://cdn.nedis.com/datasheets/Nedis%20SmartLife%20Manual%20English.PDF

Ik zou overigens (indien mogelijk) wel wifi 6 aan laten staan. Mijn ervaring is dat apparaten wel altijd netjes terugschakelen en dat meestal WPA versie het probleem is. Als je wifi 5 forceert heeft je telefoon ook een stuk lagere snelheid.

1 reactie

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • 2277 reacties
  • October 6, 2025

Volgens mij ondersteund de HP OfficeJet Pro 276dw alleen WPA2. Dus als je perse WPA3 moet hebben dan gaat dat echt niet lukken. 

Maar waarom ondersteund jouw S23 geen WPA2? Is dat bedrijfsmatig uitgeschakeld? Want die zou gewoon netjes terug kunnen (en moeten) schakelen naar WPA2 (eerst even netwerk vergeten en opnieuw verbinden).

Netwerk instellingen moet je op de printer ook resetten (vergeten) om te kunnen verbinden. WPA2 zou de enige instelling moeten zijn die je hoeft aan te passen.

Ik heb hier o.a. een HP Photosmart 7520 uit 2012 (1 jaar ouder dan de 276dw die van 2013 is) die prima met de Zyxel verbindt.

(Over de camera kan ik niets zeggen)

Edit. Je had overigens beter deze handleiding kunnen geven want die heeft voor de camera WPA2 en 2ghz als vereiste:

https://cdn.nedis.com/datasheets/Nedis%20SmartLife%20Manual%20English.PDF

Ik zou overigens (indien mogelijk) wel wifi 6 aan laten staan. Mijn ervaring is dat apparaten wel altijd netjes terugschakelen en dat meestal WPA versie het probleem is. Als je wifi 5 forceert heeft je telefoon ook een stuk lagere snelheid.