Ik heb sinds kort T54, waarbij wifi vrijwel standaard is ingesteld (2,4 en 5 GHz verbindingen dus actief, gedeelde instellingen). Ondanks dat de signaalsterkte goed is valt de verbinding regelmatig kort weg. Dat gedrag zie ik op meerdere apparaten. Je ziet op een telefoon bijv. het wifi symbooltje wegvallen en overschakelen naar 4G, en na een paar seconden weer naar wifi. Ondanks dat dit een relatief nieuw apparaat is (met dus relatief nieuwe firmware) had ik wel een stabielere verbinding verwacht.
Meer mensen met dit probleem, en misschien (tijdelijke) oplossingen?
NB: de plek van het modem is prima (al verplaatst naar een open plek), de afstand van apparaat naar modem is kort, al gereboot natuurlijk, handmatig andere kanalen geprobleerd, zowel op de 2,4 en 5 GHz, etc.
Overigens heb ik ook het probleem dat één wat oudere laptop het wifi punt niet ziet net als in dit topic, wat zeer vreemd is aangezien het modem ook nog Wifi-4 op de 2,4 GHz zou moeten ondersteunen. Dit ligt echt aan de T54 want de laptop connect prima aan mijn eigen oude wifi-router als ik die even aan het netwerk hang en ook aan een wifiplus punt, maar dus niet aan de T54.