Skip to main content
Beantwoord

Wel werkende thuiswifi, maar netwerk niet zichtbaar op Dell Latitude 5440e


Goedendag,

Ik heb een Dell Latitude E5440 laptop. Op deze laptop kan ik mijn TMNL-thuiswifinetwerk niet vinden in de lijst met netwerken. Andere netwerken van buren e.d. kan ik met deze Dell laptop wel vinden. Zelfs ook mijn TMNL-thuiswifinetwerk_EXT kan hij vinden, die uitgezonden wordt via mijn Wifi-extender in huis die zelf het TMNL-thuiswifinetwerk wel kan vinden.

Met al mijn andere apparaten zoals mobiel, smartwatch, PC, en dus ook mijn wifi-extender kan ik mijn TMNL-thuiswifinetwerk wel vinden in de lijst en die geven geen problemen.

Het probleem zit hem dus in de combinatie Dell latitude 5440e en het TMNL-thuiswifinetwerk (modem).

Ik heb qua modem alle standaard instellingen, dus zowel 2.4G en 5G. Reset modem helpt niet. Stuurprogramma netwerk Dell laptop is up to date. = Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260, stuurprogramam versie 18.33.0.2

Heeft iemand een goede tip om mijn gewone thuisnetwerk op de laptop te kunnen vinden?
Vriendelijk dank voor eventuele hulp

Beste antwoord door RobCoenen

Download versie 21.10.1 van de Intel drivers en het zal zeer waarschijnlijk weer werken ;-)
https://oemdrivers.com/network-intel-dual-band-wireless-ac-7260

 

Ik werk zelf op een servicedesk waarbij zo'n 90% van de verstrekte hardware Dell systemen betreft. Toevallig dit issue de afgelopen maand veelvuldig zien terugkomen. De driver bijwerken naar 21.10.1 verhielp iedere keer het probleem weer.

 

Per december 2022 is deze netwerkkaart EOL https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000030330/wireless/intel-wireless-ac-products.html

Bekijk origineel

11 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9320 reacties
  • 15 februari 2023

@Licorice 

Snelst werkende oplossing is om (voorlopig) even een kabel te gebruiken.

Als test zou je nog kunnen proberen om alleen 5Ghz uit te zetten en kijken of de laptop dan op 2.4 Ghz wel verbind. Een ander idee is dat de laptop zich verslikt in een specifiek karakter van het wifi wachtwoord. Probeer dus eens een simpel wachtwoord.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21695 reacties
  • 15 februari 2023

@Licorice 

Welke modem/router heb je gekregen van T-Mobile?


RobCoenen
  • is een King Poster
  • 28 reacties
  • Antwoord
  • 15 februari 2023

Download versie 21.10.1 van de Intel drivers en het zal zeer waarschijnlijk weer werken ;-)
https://oemdrivers.com/network-intel-dual-band-wireless-ac-7260

 

Ik werk zelf op een servicedesk waarbij zo'n 90% van de verstrekte hardware Dell systemen betreft. Toevallig dit issue de afgelopen maand veelvuldig zien terugkomen. De driver bijwerken naar 21.10.1 verhielp iedere keer het probleem weer.

 

Per december 2022 is deze netwerkkaart EOL https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000030330/wireless/intel-wireless-ac-products.html


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 februari 2023
Waqqas schreef:

@Licorice

Welke modem/router heb je gekregen van T-Mobile?

Zyxel T-54

RobCoenen schreef:

Download versie 21.10.1 van de Intel drivers en het zal zeer waarschijnlijk weer werken ;-)
https://oemdrivers.com/network-intel-dual-band-wireless-ac-7260

 

Ik werk zelf op een servicedesk waarbij zo'n 90% van de verstrekte hardware Dell systemen betreft. Toevallig dit issue de afgelopen maand veelvuldig zien terugkomen. De driver bijwerken naar 21.10.1 verhielp iedere keer het probleem weer.

 

Per december 2022 is deze netwerkkaart EOL https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000030330/wireless/intel-wireless-ac-products.html

Dankjewel. Dit zou kunnen werken. Ik heb deze driver gedownload via jouw link en geïnstalleerd. Het installatieprogramma zegt dat het succesvol is gebeurd. Alleen als ik bij adapterinstellingen de versie check staat er nog steeds de 18.33.0.2 en het probleem is ook nog niet opgelost.
Evengoed lijkt het in ieder geval om bluetooth driver te gaan. Of is het bluetooth en wireless-wifi in één?


RobCoenen
  • is een King Poster
  • 28 reacties
  • 16 februari 2023
Licorice schreef:
Waqqas schreef:

@Licorice

Welke modem/router heb je gekregen van T-Mobile?

Zyxel T-54

RobCoenen schreef:

Download versie 21.10.1 van de Intel drivers en het zal zeer waarschijnlijk weer werken ;-)
https://oemdrivers.com/network-intel-dual-band-wireless-ac-7260

 

Ik werk zelf op een servicedesk waarbij zo'n 90% van de verstrekte hardware Dell systemen betreft. Toevallig dit issue de afgelopen maand veelvuldig zien terugkomen. De driver bijwerken naar 21.10.1 verhielp iedere keer het probleem weer.

 

Per december 2022 is deze netwerkkaart EOL https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000030330/wireless/intel-wireless-ac-products.html

Dankjewel. Dit zou kunnen werken. Ik heb deze driver gedownload via jouw link en geïnstalleerd. Het installatieprogramma zegt dat het succesvol is gebeurd. Alleen als ik bij adapterinstellingen de versie check staat er nog steeds de 18.33.0.2 en het probleem is ook nog niet opgelost.

Ik zou het bestand downloaden, dan in het ‘Apps en onderdelen’ scherm van Windows de ‘ProSet' drivers verwijderen en dan nog in apparaatbeheer de netwerkkaart verwijderen.

 

Vervolgens installeer je de drivers en zal de nieuwste versie er op staan, als het goed is :)

En inderdaad. Het is een bluetooth en Wi-Fi driver/device in één.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 februari 2023
RobCoenen schreef:
Licorice schreef:
Waqqas schreef:

@Licorice

Welke modem/router heb je gekregen van T-Mobile?

Zyxel T-54

RobCoenen schreef:

Download versie 21.10.1 van de Intel drivers en het zal zeer waarschijnlijk weer werken ;-)
https://oemdrivers.com/network-intel-dual-band-wireless-ac-7260

 

Ik werk zelf op een servicedesk waarbij zo'n 90% van de verstrekte hardware Dell systemen betreft. Toevallig dit issue de afgelopen maand veelvuldig zien terugkomen. De driver bijwerken naar 21.10.1 verhielp iedere keer het probleem weer.

 

Per december 2022 is deze netwerkkaart EOL https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000030330/wireless/intel-wireless-ac-products.html

Dankjewel. Dit zou kunnen werken. Ik heb deze driver gedownload via jouw link en geïnstalleerd. Het installatieprogramma zegt dat het succesvol is gebeurd. Alleen als ik bij adapterinstellingen de versie check staat er nog steeds de 18.33.0.2 en het probleem is ook nog niet opgelost.

Ik zou het bestand downloaden, dan in het ‘Apps en onderdelen’ scherm van Windows de ‘ProSet' drivers verwijderen en dan nog in apparaatbeheer de netwerkkaart verwijderen.

 

Vervolgens installeer je de drivers en zal de nieuwste versie er op staan, als het goed is :)

Is de Driver die jij adviseert niet een bluetooth alleen? Of ook voor wifi?


RobCoenen
  • is een King Poster
  • 28 reacties
  • 16 februari 2023

 

https://tweakers.net/pricewatch/340462/intel-dual-band-wireless-ac-7260-plus-bluetooth/specificaties/

Dit is een netwerkkaart die zowel Wi-Fi als bluetooth aanbiedt ;-)


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 februari 2023

Yes, het verwijderen van de netwerkkaart bij apparaatrbeheer en daarna het nieuwe stuurprogramma installeren (repareren) heeft het probleem verholpen. Bedankt RobCoenen!

Bij apps en onderdelen de ‘proset’ drivers verwijderen lukte niet omdat ik geen drivers kon vinden in dat menu.

Bijzonder is alleen wel dat de stuurprogrammaversie bij Eigenschappen van de Ac-7260 nu aangeeft stuurprogrammabversie: 17.15.0.5

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 februari 2023

Ik zie dat ik via windows update optionele updates dan weer bij zou kunnen werken naar
18.33.11.2 en nog drie intel stuurprogramma updates.

 

Maar ik heb nu het idee, niet meer aankomen.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21695 reacties
  • 16 februari 2023

@Licorice

EDIT - Mijn reactie duurde wat langer, ik zie dat het ondertussen al opgelost is 😅


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 februari 2023
Waqqas schreef:

@Licorice

EDIT - Mijn reactie duurde wat langer, ik zie dat het ondertussen al opgelost is 😅

Toch dank voor je poging.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen