Skip to main content
Beantwoord

Verbinden Netatmo thermostaat

• 26 december 2024
  • 6 reacties
  • 74 Bekeken

Krijg geen verbinding tussen Relais van Netatmo slimme thermostaat en Zyxel T-56 modem. Alle apps weigeren de verbinding. Netatmo thermostaat kan standaard alleen met 2.4 gHz omgaan en met WPA2. Het lukt niet om de instellingen van modem te controleren via gebruikersnaam/wachtwoord op modem. Geen verbinding met de site. Weet dus niet of modem wellicht standaard op WPA3 staat. Weet iemand wat de standaard is en hoe ik die eventueel wel kan wijzigen. Wellicht heeft een van jullie ervaring met Netatmo thermostaat. PS: thermostaat is wel goed met ketel verbonden maar ik kan hem dus niet op afstand bedienen.

Beste antwoord door eric

Standaard staat de router op wpa3 en 2.4+5 ghz. Dit veranderen ia allemaal mogelijk als je inlogt. Als de user/pass van de sticker niet werkt, dan even een factory reset van de router doen.

Bekijk origineel

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • Antwoord
  • 26 december 2024

Standaard staat de router op wpa3 en 2.4+5 ghz. Dit veranderen ia allemaal mogelijk als je inlogt. Als de user/pass van de sticker niet werkt, dan even een factory reset van de router doen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 december 2024

Dank je wel Eric. Ik ga het proberen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 december 2024

Helaas heeft het terugzetten naar WPA2 geen oplossing gegeven. Blijft onmogelijk om WIFI netwerk met relais van Netatmo thermostaat te verbinden. Nu lees ik dat het WIFI basisstation toegang tot het internet kan beperken tot apparaten waarvan alleen het MAC adres herkenbaar is (MAC filter) Weet iemand of dit geldt voor het Zyxel T-56 modem en hoe ik eventueel dit MAC adres handmatig kan toevoegen aan de lijst?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • 27 december 2024

Als er al een mac filter op zit, dan is dat b.v. een kinderslot en zul je heel bewust moeten programmeren.  

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 december 2024

Ik heb geen kinderslot voor zover ik weet. Bedoel je dus dat het onwrs. is dat er een MAC filter opzit? Dit was zo’n beetje de laatste mogelijkheid die ik kon bedenken waarom de Netatmo slimme thermosstaat niet te koppelen is.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1816 reacties
  • 1 januari 2025

@HansvanderHoeven Je kunt ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen