Skip to main content

Sinds kort overgestapt van KPN naar T-Mobile en direct het 1000mb abonnement afgenomen maar, dat haal ik bij lange na niet behalve met een laptop rechtstreeks aangesloten op het modem. Ik woon op de 1e verdieping in een studio appartement en wil gewoon fatsoenlijk internet waar ik ook voor betaal. Voorheen bij KPN een 500mb abo gehad en ik haalde nog makkelijk de 400mb op de 1e verdieping met 2 wifipunten. Ik heb hier al contact over gehad met de klantenservice en er is een monteur vandaag langs geweest maar, die heeft alleen de snelheid gemeten direct op het modem(die was goed) en kon mij verder niet van dienst zijn en ik moest het er maar mee doen. Ik haal draadloos gemeten naast de modem maximaal 450-500mb en op de 1e verdieping max 250 op een goeie dag maar meestal minder(75-120). Mijn Xbox haalt bedraad op het wifipunt die in mijn studio staat ongv 300-350. Over het algemeen niet verkeerd maar toch een zware tegenvaller. Sorry voor de hoop tekst maar wou het zo duidelijk mogelijk uitleggen. Hieronder wat wat aangesloten zit en hoe:

zyxal modem en één verbonden wifi punt(heb een 2e nog liggen) alles zit verbonden met cat6 s/ftp kabels en er zijn al diverse resets gedaan en heb de ¾ configuratie op de converter geprobeerd maar dat hielp niet.

Iphone 12 draadloos op wifi

Laptop draadloos op wifi

tv+xbox bedraad op het wifi punt.

 

Je heb toch geen wifi punt direct naast het modem staan ?

Heb je überhaupt wel gelezen wat ik heb gezegd?🙄

Hoi @Lorenzotje

 

Ik denk ook graag mee! Voordat we allerlei apparatuur in huis halen die mogelijk de oplossing niet biedt, wil ik eerst een scherp plaatje van de situatie. Je schrijft dat er geen kabel naar boven kan, mara je hebt wel een Wifipunt bekabeld aangesloten op het modem. En je geeft aan een tweede Wifipunt draadloos in je studio te hebben. Ook geef je aan dat je het tweede Wifipunt nog hebt liggen die niet verbonden is. Nu snap ik het niet meer.

 

Heb je een Wifipunt in je studio die bekabeld is aangesloten op het modem? Als dat het geval is, kun je beter het modem in je studio aansluiten. Als je de bekabelde Wifipunt in de meterkast beneden hebt staan, dan raad ik je aan dit punt los te koppelen en de wifi van de Zyxelmodem te gebruiken en het wifipunt draadloos in je studio te plaatsen waar je de beste verbindeing hebt. 

 

Wellicht is het een idee om de tips van Hidden te volgen om een Coax of anders een electrakabel te vervangen door een internetkabel. In alle andere gevallen zul je door afstand en obstructie mogelijk problemen blijven houden met de Wifi. 


Je heb toch geen wifi punt direct naast het modem staan ?

Heb je überhaupt wel gelezen wat ik heb gezegd?🙄

Hoi @Lorenzotje

 

Ik denk ook graag mee! Voordat we allerlei apparatuur in huis halen die mogelijk de oplossing niet biedt, wil ik eerst een scherp plaatje van de situatie. Je schrijft dat er geen kabel naar boven kan, mara je hebt wel een Wifipunt bekabeld aangesloten op het modem. En je geeft aan een tweede Wifipunt draadloos in je studio te hebben. Ook geef je aan dat je het tweede Wifipunt nog hebt liggen die niet verbonden is. Nu snap ik het niet meer.

 

Heb je een Wifipunt in je studio die bekabeld is aangesloten op het modem? Als dat het geval is, kun je beter het modem in je studio aansluiten. Als je de bekabelde Wifipunt in de meterkast beneden hebt staan, dan raad ik je aan dit punt los te koppelen en de wifi van de Zyxelmodem te gebruiken en het wifipunt draadloos in je studio te plaatsen waar je de beste verbindeing hebt. 

 

Wellicht is het een idee om de tips van Hidden te volgen om een Coax of anders een electrakabel te vervangen door een internetkabel. In alle andere gevallen zul je door afstand en obstructie mogelijk problemen blijven houden met de Wifi. 

Ik had idd een 2e wifi punt liggen om uit te testen. Maar heb het nu zoals jijzelf al aangaf aangesloten, dmv gewoon de wifi van de router weer aan te zetten en één wifi punt in mijn studio te plaatsen. Dat 2e wifipunt kan dus sws weer terug. Helaas is een kabel doortrekken geen mogelijkheid. (zie foto) Ik snap dat ik altijd wat verlies zal hebben op me wifi verbinding. Ik vindt het alleen idioot dat het zo alle jezus veel is. Om nu een duidelijk beeld te scheppen van hoe het NU is aangesloten. In de meterkast hangt de converter en de router. In mijn studio staat 1 wifipunt draadloos verbonden met de router. Mijn xbox en tv zitten bedraad op het wifipunt. De rest draadloos. Tv kastje zit via een devolo powerlink.

 


Hi @Lorenzotje, merci voor de terugkoppeling! Super dat jij gelijk de tips van Sander hebt opgevolgd. Merk jij hierdoor al verschil? Ik snap dat het inderdaad als veel verlies klinkt, maar weet dat - net zoals de monteur heeft aangegeven - dit in principe prima snelheden zijn. Ik hoor het graag van je, want ik wil graag dat je tevreden bent! 💪


Hi @Lorenzotje, merci voor de terugkoppeling! Super dat jij gelijk de tips van Sander hebt opgevolgd. Merk jij hierdoor al verschil? Ik snap dat het inderdaad als veel verlies klinkt, maar weet dat - net zoals de monteur heeft aangegeven - dit in principe prima snelheden zijn. Ik hoor het graag van je, want ik wil graag dat je tevreden bent! 💪

Sinds dat advies van Sander en zelf nog het één en ander aangepast te hebben is het iets beter geworden. Nu haalde ik max 300-350 up en down op de xbox. Helaas is de verbinding erg onstabiel en dipt hij geregeld naar de 100 en daaronder 😞😞😩. Zoals ook op de foto te zien is kan ik niet bij de leidingen komen om een kabel te trekken en heb ik voor zover ik weet ook geen uitgangspunt van een loze leiding in mijn studio zitten. Met die 300 +/- zou ik tevreden mee zijn als het stabiel was.😔


Daar wil ik met je naar gaan kijken @Lorenzotje , natuurlijk wel de bedoeling dat een verbinding stabiel is. Om dit door te kunnen zetten naar onze technische helden, wil ik je het volgende vragen: 

Ben je in de mogelijk om de verbinding voor een aantal dagen, laten we zeggen drie, te monitoren? Ik wil je dan vragen de datum en tijd bij te houden wanneer dit gebeurd. Als dit gepaard kan met een screenshot van de uitslag van de speedtest, hebben we een supermooi pakket om zo bij onze technische specialisten neer te leggen. Daar kunnen we écht wat mee! Ik hoor graag van je.


Ik heb vanavond even bij mijn familie gekeken, zij hebben glasvezel van KPN met extra repeaters van KPN. Deze zenden allemaal uit op de 5 Ghz band met 80 Mhz bandbreedte. Daarmee haalde ik 420 Mbit. Een hogere bandbreedte gaat zeker ten koste van de stabiliteit. Ik heb niet kunnen testen hoe stabiel te verbinding is over langere tijd.

Wel heb ik mijn Ubiquiti’s van 20 Mhz naar 40 Mhz verhoogd (ze kunnen maximaal 80) en de afgelopen dagen geen problemen ondervonden met de stabiliteit. Daarmee haal ik nu 300 Mbit. Ze ondersteunen maximaal 450 Mbit.

Als er echt geen kabel mogelijk is kan je dat nog steeds overwegen. Bol.com verkoopt ze ook en dan heb je een maand de tijd om ze uit te proberen. 

 

 


Ik heb vanavond even bij mijn familie gekeken, zij hebben glasvezel van KPN met extra repeaters van KPN. Deze zenden allemaal uit op de 5 Ghz band met 80 Mhz bandbreedte. Daarmee haalde ik 420 Mbit. Een hogere bandbreedte gaat zeker ten koste van de stabiliteit. Ik heb niet kunnen testen hoe stabiel te verbinding is over langere tijd.

Wel heb ik mijn Ubiquiti’s van 20 Mhz naar 40 Mhz verhoogd (ze kunnen maximaal 80) en de afgelopen dagen geen problemen ondervonden met de stabiliteit. Daarmee haal ik nu 300 Mbit. Ze ondersteunen maximaal 450 Mbit.

Als er echt geen kabel mogelijk is kan je dat nog steeds overwegen. Bol.com verkoopt ze ook en dan heb je een maand de tijd om ze uit te proberen. 

 

 

dat is idd netjes. Ik ben gisteravond een tijd bezig geweest om te kijken of ik die versterker op een betere plek heb kunnen zetten voor beter signaal. Dat is gelukt, dus moet het nu eve aankijken. 


Daar wil ik met je naar gaan kijken @Lorenzotje , natuurlijk wel de bedoeling dat een verbinding stabiel is. Om dit door te kunnen zetten naar onze technische helden, wil ik je het volgende vragen: 

Ben je in de mogelijk om de verbinding voor een aantal dagen, laten we zeggen drie, te monitoren? Ik wil je dan vragen de datum en tijd bij te houden wanneer dit gebeurd. Als dit gepaard kan met een screenshot van de uitslag van de speedtest, hebben we een supermooi pakket om zo bij onze technische specialisten neer te leggen. Daar kunnen we écht wat mee! Ik hoor graag van je.

Ja dat kan ik zeker. Ik heb gisteren de versterker meerdere keren verplaatst in de hoop op een beter signaal en tot nu toe lijkt dat te werken. Hij geeft nog steeds groen aan in de mesh app. Ik hou jullie eve op de hoogte. Heb alles nu ook ingesteld op een vast wifi kanaal ipv automatisch. Nog meer tips of tricks? Zoals bijv een static ip etc?


Daar wil ik met je naar gaan kijken @Lorenzotje , natuurlijk wel de bedoeling dat een verbinding stabiel is. Om dit door te kunnen zetten naar onze technische helden, wil ik je het volgende vragen: 

Ben je in de mogelijk om de verbinding voor een aantal dagen, laten we zeggen drie, te monitoren? Ik wil je dan vragen de datum en tijd bij te houden wanneer dit gebeurd. Als dit gepaard kan met een screenshot van de uitslag van de speedtest, hebben we een supermooi pakket om zo bij onze technische specialisten neer te leggen. Daar kunnen we écht wat mee! Ik hoor graag van je.

Hey sorry voor de late reactie maar heb het nogal druk gehad en net terug van vakantie 😅 Deze is van gisteren om half 21:27. Zal het de komende dagen nog eve monitoren en meer foto’s maken👌🏻

 


Hoi @Lorenzotje, bedankt voor je update en screenshot van de speedtest! Hoe was je vakantie? 😄

Slim dat je het de komende dagen monitort - houd ons op de hoogte, alsjeblieft, thanks!


Reageer