Skip to main content
Beantwoord

T-56 firmware update

• 27 december 2024
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Ik ben net overgestapt op een glasvezel abonnement, waardoor ik m’n vorige router (T-54) om heb moeten wisselen naar een T-56 router. Nu ik deze heb geïnstalleerd doen mijn PC, laptop en mobiel het prima, maar ik krijg mijn Chromecast wel verbonden, maar geen internet. Ik lees op verschillende plekken hier dat dit met een update van de router te maken heeft, daarom bij deze het verzoek.

Beste antwoord door eric

Router updates worden automatisch in de nacht gestuurd.  Het kan inderdaad zo zijn dat units in het magazijn een oudere versie hebben maar dat komt dus vanzelf goed.

Bekijk origineel

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9255 reacties
  • Antwoord
  • 28 december 2024

Router updates worden automatisch in de nacht gestuurd.  Het kan inderdaad zo zijn dat units in het magazijn een oudere versie hebben maar dat komt dus vanzelf goed.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 december 2024

Hey Eric,

ik zie inderdaad dat de update gepusht is, dat is al heel fijn, alleen helaas verbindt mn Chromecast nog steeds niet met de wifi. Ook is nu de wifi van mn PC ineens haperig, waar dat gisteren nog niet het geval was. 

ik heb al van alles geprobeerd (omgezet naar WPA2, router gereset, Chromecast gereset, firewall verlaagt (en weer terug omhoog want maakte geen verschil). Kan ik nog iets anders doen om dit te fixen?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9255 reacties
  • 28 december 2024

Wat nog kan is dat er "oude" gegevens in het device staan. Dus een volledige "netwerk vergeten" voordat je weer op de nieuwe router met wpa2 etc. verbind.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 december 2024

Hi Eric,

Dit heb ik ook al (meerdere keren) gedaan. Heb vanmiddag de technische dienst aan de lijn gehad vanmiddag, die heeft me al ver opweg geholpen en de Chromecast is inmiddels verbonden. “Helaas” heb ik veel verschillende apparaten via Wifi lopen, en heb ik nu dezelfde problemen met mijn wasmachine.

Ik zal waarschijnlijk weer moeten bellen naar de technische dienst want zij konden bij instellingen waar ik zelf niet bij kan, en het lijkt erop dat er aan de achterkant wat meer settings aangepast moeten worden..

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9255 reacties
  • 28 december 2024

Zou de wasmachine ook niet een dekking issue van het wifi bereik kunnen zijn? Of had deze voordat de chromecast verbinding had juist wel verbinding? Dan zou ook hier kunnen gelden dat je eerst de wasmachine het netwerk laat " vergeten " en dan opnieuw beginnen. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen