Hi allemaal, ik ben sinds kort overgestapt naar T-Mobile Thuis voor internet.
Ik heb het bijgeleverde Zyxel modem aangesloten, en het werkt prima op bijna alle apparaten. De enige uitzondering is de Sony Xperia XA2 van mijn partner. Die maakt prima verbinding, signaal is sterk, maar om de 40-60 seconden valt de verbinding telkens even weg. Dit toestel doet het prima op elk ander netwerk, en elk ander toestel doet het prima op het huidige netwerk.
Wat ik geprobeerd heb om het op te lossen:
> Toestel uit zetten om cache te schonen
> Toestel naar fabrieksinstellingen herstellen
> Via instellingen modem de 2.4ghz verbinding uitzetten, zodat alleen 5ghz aan staat
> Via instellingen modem de 5ghz verbinding uitzetten, zodat alleen 2.4ghz aan staat
> Telefoon met 'Gastnetwerk' van het modem verbonden
> Modem naar fabrieksinstellingen gezet
Sony zelf geeft nog twee andere opties:
> Verander de beveiligingscodering van het netwerk
Ik zie de optie wel staan in de instellingen, maar kan dan niks wijzigen. De bestaande codering is de enige optie, het dropdownmenu geeft geen andere opties. De codering is WPA2-PSK
> Gebruik een statisch IP adres ipv een dynamisch IP adres.
Je wordt verwezen naar de provider voor de instellingen die je nodig hebt, maar TMobile geeft aan alleen dynamisch IP adres te ondersteunen. Ik vind in de modem instellingen verschillende IP adressen terug, sommigen met DNS en sommigen zonder, en nergens een ‘gateway’, alle drie zaken die ik in mijn telefoon moet invullen als ik voor statisch IP adres kies.
Ik zag dit eerdere vergelijkbare topic, maar de enige oplossing daar heb ik zoals jullie kunnen lezen al uitgeprobeerd. Ik ben ten einde raad, heeft iemand een idee?