Skip to main content

Hallo, sinds overstap glasvezel en nieuwe modem zyxel  doet mijn sonos het niet meer. 

Zowel sonos als odido verwijzen naar jullie. Dit zou ingesteld moeten worden


3)     Controleer of de WiFi-modus staat ingesteld op ‘BGN’. Andere mogelijkheden zijn vaak BG en GN.
4)     De instelling ‘AP Isolation’ (of ‘Client Isolation’) moet uitstaan. (Deze instelling is zelden beschikbaar)
5)     Pas het WiFi-kanaal aan van automatisch naar kanaal 1, 6 of 11.
6)     De beveiligingsmodus moet ingesteld staan op WPA2 met AES Encryptie.
7)     Zet UPNP aan indien dit uitstaat.
8)     Zorg ervoor dat de 2.4GHz WiFi bandbreedte op 20 MHz staat, 20/40MHz of 40MHz wordt niet ondersteund
9)     DHCP server, hier kan je IPV6 omzetten van Stateless naar Stateful.
10)   DNS server instellen op primair 8.8.8.8 en secundair op 8.8.4.4
11)   Indien beschikbaar Airtime fairness moet uit staan.
12)   Indien een gastennetwerk actief is zet deze uit.

Als dit gedaan is met de aanpassingen kun je de installatie opnieuw proberen. 
 

Toevoeging, inmiddels is de sonos gereset maar hij maakt geen verbinding/netwerk is niet vindbaar wat aan de instelling zou liggen..


Zelfde probleem hier..


Hallo @Chantaldijt @Fgvcrgvhnb 

Als je in je browser naar 192.168.1.1 gaat en inlogt met admin en het Login Password dat achter de router staat dan kun je in het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, voor 2,4 GHz het kanaal wijzigen, de frequentie wijzigen, bij beveiligingsmodus voor WPA2-PSK kiezen en klik op toepassen.

Op dezelfde pagina ga naar het tabblad andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en pas dit toe.

Hopelijk helpt dit voor jullie.


Wellicht een inkoppertje: maar heeft nou Sonos geen mogelijkheidom bekabeld aangesloten te worden op het modem?


Opgelost door alle Sonos apparaten (Sonos One SL 2x & Sonos Beam) te resetten.

  1. Stekker eruit
  2. Druk knop op achterkant in
  3. Stekker erin
  4. Wacht tot oranje - wit knipperen
  5. Laat los
  6. Wacht tot groen lampje
  7. Start met instellen systeem door apparaten toe te voegen

Ik heb band steering niet hoeven uitschakelen uiteindelijk. Probeer dus eerst, indien mogelijk, een reset van je Sonos systeem.

Nu de Google Chromecast With Google TV nog.


Wat een ramp, door glasvezel lag alles eruit en niets deed het meer. Geen instructies van de monteur. Ik heb 2x meer dan 2 uur aan de telefoon gezeten met Sonos.

Enorm veel stappen doorlopen, belangrijkste

-Harde reset van Sonos (stekker in het het contact en gelijktijdig de play ingedrukt houden tot het knippert)

-via de sonos app alle stappen doorlopen

-zorg dat je niet met 5g verbonden bent!

-tijdelijk verbinden met ethernetkabel.

-daarna tv weer connecten, via app spreekt het voor zich


Opgelost door alle Sonos apparaten (Sonos One SL 2x & Sonos Beam) te resetten.

  1. Stekker eruit
  2. Druk knop op achterkant in
  3. Stekker erin
  4. Wacht tot oranje - wit knipperen
  5. Laat los
  6. Wacht tot groen lampje
  7. Start met instellen systeem door apparaten toe te voegen

Ik heb band steering niet hoeven uitschakelen uiteindelijk. Probeer dus eerst, indien mogelijk, een reset van je Sonos systeem.

Nu de Google Chromecast With Google TV nog.

De chromecast is makkelijk op te lossen. Je moet het knopje op je chrome 24 sec inhouden (veranderd in rood/oranje) voor reset. Dan homyapp opnieuw instaleren en stappen doorlopen.


Zojuist is monteur lang geweest voor installatie tv en internet maar nu vind die mij Sonos soundbar niet meer. Iemand tips? 


Hoi @Pattyvschie89, super leuk dat je nu kan genieten van ons Internet + TV, van harte welkom! 😃 In dit topic heb ik je Wifi netwerk gesplitst voor je deurbel: Ring deurbel krijgen we (ik en klantenservice) niet gekoppeld aan Wifi netwerk. Ik heb sterk het vermoeden dat je Sonos Soundbar hierdoor ook meer tekenen van leven zal vertonen.

Geef het gerust aan als je toch nog tegen een probleem aan stuit, ik denk heel graag met je mee hoe je soundbar weer snel als muziek in je oren kan klinken!


Allereerst wat werkt zo’n community fijn zeg!

met de soundbar is het gisteravond gelukt dmv een optische kabel  


Super dat het is gelukt @Pattyvschie89 en bedankt voor je leuke compliment! Voel je meer dan welkom om actief te zijn op de Community en ik wens je nog heel veel luisterplezier toe! 😁


sinds enkele maanden ben ik overgestapt op Odido en heb nu de ZYXEL EX5601-T1 modem via glasvezel.
Onlangs een nieuwe Sonos Arc gekocht. Als ik deze aansluit op de wifi via de app gaat dit goed en vindt de Sonos het wifi netwerk. Alleen kan de Sonos geen verbinding maken met de update server (foutcode 1.101) . Daardoor voltooit de installatie niet. 
Modem of Sonos resetten en zo helpt niet. 
Heb geprobeerd wat modem settings aan te passen maar dat helpt nog niet.

ik lees hier veel over maar niet wat ik nu moet doen om t op te lossen. Wie kan mij helpen. 


Hi @rubenvanruijven, ik ben er voor je! Je hebt al aardig wat getest. Normaal lees ik dat een reset van de Sonos de oplossing moet zijn. Helpen de tips in dit topic jou nog verder? Zo kan je de bandsteering uitzetten (netwerk splitsen in 2.4Ghz en 5Ghz), zoals in dit topic uitgelegd. Als het niet lukt, kan ik het voor je doen! Ook kunnen we nog testen wifi6 uit te zetten. Ik hoor het graag!


Opgelost. Het lag niet aan jullie modem denk ik. De oplossing was de Windows app downloaden op mijn laptop en via dat programma verbinding maken. Toen ging t updaten wel.

@Cheyenne van Odido bedankt voor de support 

 

 


Hi @rubenvanruijven, wat super om te zien dat je op deze manier het updaten gelukt is en ontzettend bedankt voor het doorgeven van de oplossing! 


Reageer