Skip to main content
Beantwoord

Sonos verbind niet


Sonos geeft bij laatste stap van verbinden (wachtwoord) en foutmelding. De mogelijke oorzaken die door sonos worden aangegeven zijn het niet:

5ghz (staat uit)

802.11 modus moet gemengd zijn (staat ie op)

Wat kan de oorzaak zijn dat het niet lukt terwijl de sonos wel verbinding maakt met de wifi?

Beste antwoord door MaartenHld

eric schreef:

Je zou eens met een verse Sonos installatie kunnen beginnen. Dus een nieuw account, de speakers volledig resetten en weer beginnen met aanmelden. Ik heb ook de z-54 en 10 Sonos speakers... doen het allemaal!

 

Eric je bent de redder in nood!

Alles gereset en werkt inderdaad meteen.

bedankt en fijne dag!

Maarten

 

Bekijk origineel

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20996 reacties
  • 20 mei 2023

Hallo @Erwin Brethouwer 

Heb je de Zyxel-T54?

Kan je bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen voor 2,4 GHz onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen, toepassen en dan proberen te verbinden?


Waqqas schreef:

Hallo @Erwin Brethouwer 

Heb je de Zyxel-T54?

Kan je bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen voor 2,4 GHz onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen, toepassen en dan proberen te verbinden?

Hi Waqqas,

Vergeten te melden: heb ik ook al gedaan


Gr Erwin


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 20 mei 2023
Erwin Brethouwer schreef:

Sonos geeft bij laatste stap van verbinden (wachtwoord) en foutmelding. De mogelijke oorzaken die door sonos worden aangegeven zijn het niet:

5ghz (staat uit)

802.11 modus moet gemengd zijn (staat ie op)

Wat kan de oorzaak zijn dat het niet lukt terwijl de sonos wel verbinding maakt met de wifi?

De sonos ZIET de wifi wel maar verbind niet moeten we begrijpen?

Oorzaak lijkt daarom gezocht te moeten worden in het wachtwoord.
Is het een moeilijk wachtwoord met veel rare tekens? Hoe voer je het wachtwoord in, Op een PC? let dan op met cijfers via het nummerieke toetsenbord. Het kan verschil uitmaken met de cijfertoetsen boven de lettertoetsen.
En de wifi-6 en 5GHz uitschakelen.


Hallo

Begrijp er niets van maar het is gelukt met de telefoon van m'n vrouw... ook toen na opvoeren wachtwoord melding dat er een probleem was maar bij "opnieuw proberen" liep ie meteen door, zonder wachtwoord opnieuw in te voeren.
met eigen telefoon nu ook werkend.

 

Verbaast u niet verwondert u slechts


Dank voor de hulp!

Erwin


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 21 mei 2023
Erwin Brethouwer schreef:

Hallo

Begrijp er niets van maar het is gelukt met de telefoon van m'n vrouw... ook toen na opvoeren wachtwoord melding dat er een probleem was maar bij "opnieuw proberen" liep ie meteen door, zonder wachtwoord opnieuw in te voeren.
met eigen telefoon nu ook werkend.

 

Verbaast u niet verwondert u slechts


Dank voor de hulp!

Erwin

Inderdaad verwonderen wij ons.

Maar nog liever zagen we iets meer uitbreiding op het antwoord.

Zoals; Welke telefoon merk/type lukt niet en welke telefoon merk/type ging het wel?


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 mei 2023

Goedendag,

ik heb helaas hetzelfde probleem. Mijn T-54 is afgelopen vrijdag geĂŻnstalleerd. De medewerker aan de telefoon heeft het 2.4gHz gescheiden van de 5G en ook het beveiligingstype geschikt voor Sonos gezet. Na 1,5 uur proberen op de app (ook na updates) met 2 mobiele telefoons geen succes. Vervolgens weer aan de lijn geweest met een medewerker die het ook niet meer wist en mij hiernaartoe verwees. Ik hoop dat het opgelost kan worden want hiervoor bij Ziggo nooit geen problemen gehad, en ik ben eigenlijk niet van plan om het Sonos pakket de deur uit te doen. Wie kan mij helpen. 
Vriendelijke groet,

Maarten 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20996 reacties
  • 22 mei 2023

Hallo @MaartenHld 

Bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, onderaan bij beveiligingsmodus staat WPA2-PSK voor 2,4 GHz?

Verder kan je ook nog bij netwerkinstellingen, draadloos, andere, 802.11 modus b/g/n gemengd kiezen om WiFi 6 uit te schakelen.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 mei 2023

Yes dat staat allemaal goed, maar helaas geen resultaat. Een idee wat het nog meer zou kunnen zijn?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 22 mei 2023

Je zou eens met een verse Sonos installatie kunnen beginnen. Dus een nieuw account, de speakers volledig resetten en weer beginnen met aanmelden. Ik heb ook de z-54 en 10 Sonos speakers... doen het allemaal!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 23 mei 2023
eric schreef:

Je zou eens met een verse Sonos installatie kunnen beginnen. Dus een nieuw account, de speakers volledig resetten en weer beginnen met aanmelden. Ik heb ook de z-54 en 10 Sonos speakers... doen het allemaal!

 

Eric je bent de redder in nood!

Alles gereset en werkt inderdaad meteen.

bedankt en fijne dag!

Maarten

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@MaartenHld Top zeg, dat is heel fijn! Bedankt voor het delen van jouw herstelmelding en @eric bedankt voor jouw deskundige hulp! 😄👍👍


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen