Skip to main content
Beantwoord

Smart tv verbindt niet met Wifi

  • 4 June 2024
  • 9 reacties
  • 144 Bekeken

Goedenavond, hopelijk heeft iemand de oplossing en/of kan iemand achter de schermen kijken of alles goed staat. De situatie: twee Samsung smart tv’s verbinden niet met de wifi. Bij de een lukt het na lang proberen door de wps knop te gebruiken om te verbinden maar na enige tijd klapt hij eruit weer uit. Een tv verbindt helemaal niet. Wat heb ik al gedaan/geprobeerd;

  • Wifi6 uitschakelen… kon daarna zelf niet meer inloggen dus moest hele router terugzetten naar fabrieksinstellingen 
  • 5g wifi uitgezet (dus nu alleen de 2.4g)
  • de WPA3-SAE naar WPA2-PSK gezet
  • zowel router als het glasvezel kastje van de stroom gehad en opnieuw opgestart

9 reacties

Hier ook een probleem met samsung tv. Regelmatig geen wifi tussen router en tv. Oplossing op korte termijn. Wifi uitschakelen inschakelen en klaar. Chromecast is geen probleem. Valt niet uit

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nickathome 

Maken de televisies wel verbinding met een mobiele hotspot bijvoorbeeld? Meestal is de oplossing om de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten, zou je dat nog eens willen proberen?

Beste Waqqas,

Ja dat lukt wel. Ik heb bijv een superwifi punt van kpn bedraad aangesloten op de router. Deze heeft een eigen netwerknaam en inlog. Die is bedoelt als versterker. Als ik daarmee verbind en inlog doet hij het wel. Als ik verbinding wil maken met het netwerk van de modem dan krijg ik geen verbinding. 
 

groet

Reputatie 7
Badge +15

@Nickathome 

Indien je de Zyxel-T56 hebt, beschikt deze over de b10 firmware versie?

Firmware-versie: V5.70(acea.0)T56C_b10_0130

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nickathome, ik zie dat alle instellingen weer naar fabriek staan. Ik heb toch nog eens wat aangepast. Kan je kijken of de tv's nu wel verbinding maken?  

Klopt, heb vanmorgen alles weer teruggezet en ben nu via de superwifi van KPN met een tv verbonden… dat is natuurlijk niet hoe het hoort en moet maar vanmorgen werkte dat. Ik ga nu proberen de tv met het Odido netwerk te verbinden. 

@Tommie van Odido :”de TV verbindt nu met de wifi maar mijn telefoon kreeg geen verbinding meer met het netwerk. Dat heb ik nu opgelost en nu even kijken of de tv verbonden blijft.. 

Wat is er veranderd?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld @Nickathome. Als je de melding krijgt: “WPA-3 vereist”, dan dien je het netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden. Dat lost het op. 

Reageer