Skip to main content

Hoi,

 

Wij hebben jaren lang gebruik gemaakt van Vodafone en daarna T-mobile wat nu dus Odido geworden is. Maar sinds dat we Odido hebben is het bereik slechter geworden en word je verbinding vaker onderbroken. Weet niet wat jullie gedaan hebben maar ergens zijn wijziging in het netwerk gebeurt mogelijk masten verminderd of hardware vervangen. 

Bij Mijn internet en TV thuis heb ik ook vaak problemen snelheid is soms ineens super traag met speed test nog geen 10 MB terwijl wij 100MB verbinding hebben. Ook geregeld wel verbinding maar geen internet.

Kunnen wij eerder overstappen naar een andere provider? Mobiel loopt officieel tot in januari maar ik heb deze met T-mobile afgesloten en nu alleen maar problemen met bellen slechte verbindingen piano op de lijn etc. 

Hallo @evdhnl dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar er kan altijd wat aan de hand zijn met ons netwerk of de instellingen van je toestel. Zelf ben ik van de mobiele afdeling en laten we eerst samen hiervoor naar een oplossing kijken! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***665.  Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel tapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Omdat je nog gebruikmaakt van een oud T-Mobile abonnement, heb je vermoedelijk ook nog een oud T-Mobile simkaart. Zou je voor mij een kruistest kunnen uitvoeren met een ander toestel? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. Mocht blijken dat het aan de simkaart ligt, kan ik er uiteraard voor zorgen dat je kosteloos een nieuwe simkaart van ons krijgt! 

We gaan je natuurlijk niet tegen je zin in bij ons houden en je kunt natuurlijk altijd eerder overstappen. Je contract loopt nog tot en met 1-1-2025. Je dient het abonnement dan af te kopen. Je betaald dan 50% van de maandelijke kosten voor de resterende maanden. De berekening heb ik gelijk voor je gemaakt en je hebt sowieso een maand opzegtermijn bij ons en het kost je dan € 54,86. Het abonnement zal dan worden stopgezet op 13/06/24. De keus is aan jou! 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


@Pharwin van Odido Mijn android toestel is helemaal up to date. Het vervelende is dat er 3 gebruikers van Odido deze ervaring hebben. Namelijk mijn vrouw en haar moeder ook. Onze abonnementen lopen bijna gelijk en hebben wel allemaal een T-mobile simkaart dus las het daar aan ligt zou het mobiele probleem opgelost zijn maar nog niet het vaste internet voor thuis want die is erg instabiel bij mijn schoonmoeder met 50mb regelmatig geen of slecht internet al sta je naast de router. en bij ons met 100mb ook erg instabiel maar vaak halen we de 40 mb als je dan een ets doet of melding geen internet.

Voor je begint met heb je al….. gedaan. Kom zelf uit de IT/ Telecom. Heb netwerken geengineerd voor grote telecom bedrijven (SDH, DWDM, glasvezel) ook heb ik projecten in mijn portfolio gehad voor onder andere de 4G uitrol. Daar was ik ook verantwoordelijk voor de celltesten dus snelheid controleren van alle nieuwe 4G antennes voor een provider. 

Dus ja regelmatig telefoon uitzetten kijken of dit probleem het oplost alles up to date houden.

Thuis alles van de stroom af alles 1 voor 1 weer aanzetten om te kijken of dit verbetert.

Weet niet wat Odido naast de naam wijziging nog meer gewijzigd heeft maar volgens mij is er toch wel iets veranderd.


@evdhnl dat snap ik heel goed. Er kunnen natuurlijk altijd werkzaamheden daar in de buurt aanwezig zijn, waardoor er tijdelijk een minder goede dekking aanwezig is. Dit kan je zien op onze dekkingskaart en daar krijg je ook te zien wanneer ze streven het opgelost te hebben. Of er kan iets niet goed staat in de instellingen van het toestel. En we zullen dit altijd eerst moeten uitsluiten. Als er verder niks te zien is en in de instellingen van het toestel staat alles goed, dan kun je het beste een melding maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken!

Voor het Internet + TV verhaal, stuur ik je topic door naar één van mijn collega's van Thuis. Zij kijken graag met je mee naar een oplossing op dit gebied! 


@Pharwin van Odido Ik snap dat eerst heel veel uitgesloten moet worden en ja de dekkingskaart is bij mij bekend. Ook onderhoud aan het netwerk kan invloed hebben dat weet ik maar maanden lang iedere keer weer geen goede dekking bellen of gebed worden en geen gehoor krijgen terwijl er wel een verbinding is. Dacht ligt aan mijn toestel maar helaas dan ligt het dus aan meerdere toestellen. Wij hebben 3 mobiele abonnementen van Odido waar regelmatig meerdere keren opnieuw gebeld moest worden om gehoor te krijgen. En als we bellen met andere providers zoals KPN, Vodafone, Hollandsnieuwe (Vodafone), Ben(Odido) dan regelmatig ook meerdere keren bellen of piano geluiden.

 

Vandaar mijn vraag wat is er nu precies gewijzigd in het netwerk want toen het T-mobile was hadden we na genoeg geen problemen. En als je op sociale media leest zie je dat ik niet de enige ben die problemen onder vind. 

Hoop dat ik ook een oplossing krijg voor mijn thuis netwerk Dit heb ik nu met een 100MB verbinding en ben alleen thuis. Aan de glasvezel kan het niet liggen ook al worden zie niet altijd gepoetst lijkt wel of de verbinding geknepen word of gedeeld. 

 


Hi @evdhnl, dit is inderdaad aan de lage kant.

Echter kan ik hieruit niet opmaken of dit bekabeld of met wifi getest is. Ik wil het graag voor je oplossen maar daarvoor heb ik een volledige test volgens onze norm voor nodig. Zou je deze kunnen aanleveren? Dan ga ik mijn best voor je doen om dit op te lossen!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


@Tommie van Odido 

Vandaag iets beter dan de vorige keer. Was ook bekabeld maar de verbinding is vaak niet stabiel. Van de 100mb nu toch 94.87mb

 


Hoi @evdhnl, heel fijn dat je deze speedtest kon delen, bedankt! Zoals je zelf aangeeft is de verbinding op je moment van testen goed. Daarom kan ik eigenlijk ook niks aparts zien aan de resultaten. Zou je een bekabelde speedtest kunnen posten zodra de verbinding weer een probleem geeft? Zo kunnen wij een stuk meer uit de speedtest voor je halen en het op de meest efficiënte manier voor je oplossen. Wij gaan hier heel graag goed voor je achteraan! 


@Cal van Odido Ook toeval want de eerste test die ik deed was ook bekabeld en met Oakla toen haalde ik de 70mb niet eens en nu lijkt alles ineens wel te kunnen werken.

Ik hou het in de gaten wel raar dat de 100mb niet gehaald word. In het verleden was dat wel zo.  

Zal ook bij mijn schoonmoeder een speedtest uitvoeren moet dan wel een laptop meenemen want die heeft ze niet. Zei heeft ook vaak problemen met de snelheid zei zit nog op een 50mb verbinding. 


Tof om te horen dat je snelheid de afgelopen dagen helemaal op orde is @evdhnl😃 Mocht je schoonmoeder onze hulp nodig hebben, klop gerust aan en we helpen haar graag met haar verbinding. Daarnaast raad ik haar ook aan om ons nieuwe aanbod te controleren. Op genoeg adressen bieden we nu namelijk 100 Mbit/s aan voor nagenoeg dezelfde prijs als 50 Mbit/s. Ze kan haar internetsnelheid wijzigen in haar Mijn Odido account: Internetsnelheid aanpassen.

Ik ben benieuwd, voor nu wens ik jou nog heel veel plezier toe met je verbinding!


Reageer