Hallo @siyo
Kan je wel nog inloggen in je Odido account? Als je bij abonnement kijkt zie je dan dat het abonnement werkelijk is verlengd dus einddatum in 2025?
Welke WiFi punt heb je? Als ze zeggen dat deze naar een recycle punt mag dan hoef je je hier geen zorgen over te maken want Odido verwacht hem niet terug.
Dag Waqqas,
Het is al sinds 24-11-2023 ‘in behandeling´. Dus nee. Niets is aangepast sinds meer dan 3 maanden geleden. De laatste update van dit scherm is van 21-02-2024.
Er komt geen schot in de zaak. Iets is mis in het systeem en het kost mij onnodig geld.
Hoi @siyo, goed dat je aan de bel trekt, ik zoek graag voor je tot op de bodem uit waar je abonnement blijft hangen! Hiervoor wilde ik meteen in je dossier duiken, alleen heb je jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan jouw Community account. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.
Ik ben benieuwd, ik los graag de verstopping voor je op!
Ik moest van de laatste collega een casenummer doorgeven: 69220816
Hoi @siyo, zou je alleen nog je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido. Dan kan ik aan de slag! Groetjes, Ishana
Hey @siyo, bedankt voor het toevoegen van je klantnummer.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we inderdaad teveel in rekening gebracht hebben. Dit wordt rechtgetrokken bij een volgende factuur, ook kun je dit terugzien op de factuur. Ik zie dat het wifipunt nog niet afgemeld is en via de Track & Trace staat hij nog niet op verzonden. Heb je een verzendbewijsje toevallig? Dan kan ik kijken of de gegevens overeenkomen.
Ik heb de nieuwe wifi versterker pas afgelopen maand gekregen en kort voor ik m kreeg een mail met daarin de volgende instructie:
Je hebt je Wifipunt(en) bij Odido voor thuis opgezegd. Mocht je je toch bedenken, dan kan je ze altijd gemakkelijk weer toevoegen. Op mijn Mijn Odido vind je de status van je bestelling en antwoord op de meest gestelde vragen.
Je oude apparatuur
De apparatuur die is gebruikt willen we graag terug. Het gaat om:
Wifipunt(en)
Wat te doen met je oude apparatuur
Je oude apparatuur kan je naar een inzamelpunt voor kleine elektronica brengen. Kijk op inleverpunten.stichting-open.org/ voor een inzamelpunt bij jou in de buurt.
Ah dat is erg verwarrend @siyo. Heb je het oude wifipunt (WAP6807) nog thuis liggen of niet? Dat laatste stukje moet niet in deze e-mail zitten, dat gaat over onze oude modems en TV Boxen en niet over het wifipunt.
Ja, waar kan ik die naar terugsturen?
@siyo Fijn dat je het wifipunt gaat terugsturen. In dit topic lees je precies hoe je dit kunt doen: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community.
En het is wéér misgegaan. De factuur van deze maand klopt voor geen meter, De aanpassingen zijn verkeerd gegaan. Vorige maand is er korting toegepast ter compensatie en deze maand betaal ik ineens meer dan het dubbele dan wat was afgesproken. Kan dit geescaleerd worden? Hoe kan ik een klacht indienen? Ik ben een half jaar bezig met het krijgen van een juiste factuur en nu betaal ik MEER!!!!!
Het is heel simpel, vanaf december moest het maandbedrag € 25 zijn.
Maar wat is er daadwerkelijk afgeschreven?
- December € 37,50
- Januari € 39,49
- Februari € 39,49
- Maart negatief € 8,98
- April € 57,28
Waar het in deze 5 maanden in totaal op € 125 moet uitkomen, komt het uit op € 164,78.
Hi @siyo, dit is inderdaad een lastige puzzel. De verlenging van je abonnement is pas ingegaan 26-03-2024 en niet in december 2023. Dus vanaf maart gaat je verlenging pas in. Op de factuur van maart kun je zien dat er een verrekening is tot 20-02-2024. Verder is er niks in rekening gebracht op de factuur van maart. Vanaf 21-02 tot en met 30-04 is dus nu in rekening gebracht in 1x omdat dit niet in maart gebeurd is. Het klopt dus wel.
Dus het feit dat ik het in november heb gewijzigd en door jullie systemen in februari pas is aangepast is verder geen reden om terug te gaan naar het moment dat wij daadwerkelijk een overeenkomst zijn aangegaan? Dus Odido heeft lak aan dat ik in november iets doorgeef en ziet zichzelf boven Nederlandse wet omdat het intern niet goed is geregeld?
En jammer dat je zo kort af reageert. Want zoals eerder aangegeven is er in januari en februari een inflatiecorrectie toegepast die nooit had mogen plaatsvinden.
Zelfs als we uitgaan van jouw statement dat het per 21-02 ingaat:
Dan zou ik naar rato voor februari 25/29 x 10 = € 8,62 moeten betalen, voor maart € 25 en voor april € 25. Dat is in totaal € 58,62. En wat is er daadwerkelijk betaald?
Februari € 39,49, naar rato per 21 februari is het € 13,61
Maart negatief € 8,98
April € 57,28
Nu de optelsom: 13,61+57,28- 8,98 = € 61,91.
Echt belachelijk dat je zo stellig zegt dat het klopt, je het doorgeven vanaf november compleet negeert om makkelijk te reageren en niet in te gaan op de daadwerkelijke cijfers.
Het is simpel. Ik heb november iets doorgegeven. Dit moest december ingaan. Ik moest er telkens achteraan. Jullie kiezen nu voor een tweede contactmoment (februari) willekeurig voor een nieuwe ingangsdatum en zonder enige excuses wordt ik door jou afgeserveerd met een ‘Het klopt dus wel’. Kunnen jullie het aub serieus nemen?