Skip to main content

Wanneer komt er een oplossing vanuit Odido met betrekking tot de lage upload snelheid ps5.

 

Heb je PSN ook al de speedtest van speedtest.net laten zien @Paan83? En hoe verklaar je dat KPN en Ziggo, beide, dit euvel ervaren? Sorry maar ik kan hierin niks voor je betekenen omdat dit issue niet bij ons ligt.  

@Tommie van Odido Kap nou eens met elke keer over die speedtest te beginnen zit je hier nou om de klant te helpen of ervoor te zorgen dat het niet uitkomt dat het probleem bij odido ligt? Wel raar dat 3 van de grote aanbieders dit euvel hebben en dat toen ik bij tweak(over genomen door odido) zat niet het probleem had.Maar lekker makkelijk om te zeggen dat je niks voor me kan betekenen of het probleem nou wel of niet bij jullie ligt, je moet dan toch juist er vol induiken om het uit te zoeken. 


Hallo ga ik nog geholpen worden??? En dit keer echt!!! 


Zoals ik al eerder heb aangegeven is er niks wat we hieraan kunnen doen @Paan83. Je behaald de juiste snelheid en dit ligt volledig bij PSN. Als je verdere issue's ervaart wil ik je nogmaals vragen om de volgende test uit te voeren. Anders kan ik niks.

 

 

De speedtest van Playstation laat niet de volledige snelheid zien zoals je gemerkt hebt @Paan83. Zoals Cheyenne al aangaf in het Reddit topic kun je zien dat meer mensen hier last van hebben. Sterker nog, ik heb dit thuis ook. Ik merk er niks van tijdens het gamen en mijn snelheid is perfect via de webbrowser. Er wordt overigens niks geblokkeerd vanuit de wijkcentrale. Als je toch lagg ervaart ben ik erg benieuwd naar een volledige pingtest bekabeld. Graag al je randapparatuur loskoppelen en de test op de volgende manier uitvoeren: ONT → Zyxel → PC/Laptop bedraad.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 


Zoals ik al eerder heb aangegeven is er niks wat we hieraan kunnen doen @Paan83. Je behaald de juiste snelheid en dit ligt volledig bij PSN. Als je verdere issue's ervaart wil ik je nogmaals vragen om de volgende test uit te voeren. Anders kan ik niks.

 

 

De speedtest van Playstation laat niet de volledige snelheid zien zoals je gemerkt hebt @Paan83. Zoals Cheyenne al aangaf in het Reddit topic kun je zien dat meer mensen hier last van hebben. Sterker nog, ik heb dit thuis ook. Ik merk er niks van tijdens het gamen en mijn snelheid is perfect via de webbrowser. Er wordt overigens niks geblokkeerd vanuit de wijkcentrale. Als je toch lagg ervaart ben ik erg benieuwd naar een volledige pingtest bekabeld. Graag al je randapparatuur loskoppelen en de test op de volgende manier uitvoeren: ONT → Zyxel → PC/Laptop bedraad.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

@Tommie van Odido Het is net alsof ik steeds naar hetzelfde bandje luister heel irritant. Het probleem ligt niet bij PSN ik heb contact met hun gehad het probleem ligt bij Odido.Jij zit hier toch om mensen te helpen maar je helpt niet je valt alleen maar in herhaling ik heb je al eerder aangegeven dat ik niet beschik over een pc of laptop dus ik kan die pingtest niet doen voor je. Dit vond ik op Reddit https://www.reddit.com/r/Netherlands/comments/1aiura7/odido_being_shady/?rdt=44828doen jullie soms ook aan throttling?? 


Hey, ik heb precies hetzelfde.

Overgestapt van Tweak (verplicht omdat zij werden overgenomen) en nu bij Odido. Test op de ps5 geeft aan 900+ en toch ervaar ik enorme lagg tijdens het gamen.

Alhoewel het vervelend is, heb ik wel het idee dat Odido mijn klacht serieus neemt. Vandaag is er een monteur geweest en die heeft alles vervangen, echter tevergeefs. Blijf hetzelfde euvel houden.

Gezien het feit meerdere mensen hier last van hebben lijkt het toch ergens bij Odido te zitten.

 

@Tommie van Odido, is hier al meer over bekend?


Hey @RobertW89, ook aan jou wil ik dezelfde testen gaan vragen. Dan krijg ik namelijk inzicht op wat er speelt op jouw netwerk.

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
  •   
    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

@Tommie van Odido  dat is geen probleem, echter snap ik niks van wat je zegt door mijn gebrek aan kennis.

 

Is het mogelijk om even telefonisch contact te hebben? Ik denk dat als we het probleem bij mij vinden we het antwoord voor een hoop krijgen.

De resultaten zijn met de odido speedtest:

 

download 560

upload 563

ping 4

Jitter 1

 

Ik heb een 1 gb abonnement.

 

 


@Tommie van Odido  dat is geen probleem, echter snap ik niks van wat je zegt door mijn gebrek aan kennis.

 

Is het mogelijk om even telefonisch contact te hebben? Ik denk dat als we het probleem bij mij vinden we het antwoord voor een hoop krijgen.

De resultaten zijn met de odido speedtest:

 

download 560

upload 563

ping 4

Jitter 1

 

Ik heb een 1 gb abonnement.

 

 

@RobertW89  Geloof me wij als gamers gaan niet geholpen worden er word straks gezegd dat het probleem bij playstation network ligt. Vervolgens word je van het kastje naar de muur gestuurd alleen om ervoor te zorgen en te laten lijken dat het probleem totaal niet bij odido ligt ik ben ook al maanden bezig namelijk en krijg steeds dezelfde antwoorden(lees maar terug in het topic). Hier in de community zitten ze er niet om je te helpen althans voor de gamers niet. 


@Tommie van Odido 

 


Ik vind dat best een aantijgende opmerking @Paan83. Je uploadsnelheid wordt geknepen door de speedtest van PSN. Probeer het maar eens op een netwerk van iemand anders. Ik ben bereid om je te helpen maar je hebt de middelen niet om dit te testen. De speedtest die je laat zien via speedtest.net is subliem. Sorry dat ik verder niks voor je kan doen maar juist hier worden de klanten goed geholpen. Wij werken keihard om alle klanten te helpen namelijk en ik ben zelf een gamer dus ik kan de frustratie begrijpen. Echter zonder middelen om te kijken of de fout daadwerkelijk in het netwerk zit, kan ik niks voor je doen.

 

Hey @RobertW89, ik neem geen telefonisch contact op. Al mijn communicatie verloopt via hier. Dan raad ik je aan om onze telefonische klantenservice te bellen. Of ik zie de gevraagde testen graag tegemoet. 


@Paan83 

 

Bij mij lijkt het nu te werken. Ik heb de router verwisseld en ingame de frequentie vastgezet op 5 ghz ipv 2.4 en 5 ghz. Ik denk dat de ps5 telkens wisselde tussen frequentie en dat hier mede de lag vandaan kwam.

 

 


Ik vind dat best een aantijgende opmerking @Paan83. Je uploadsnelheid wordt geknepen door de speedtest van PSN. Probeer het maar eens op een netwerk van iemand anders. Ik ben bereid om je te helpen maar je hebt de middelen niet om dit te testen. De speedtest die je laat zien via speedtest.net is subliem. Sorry dat ik verder niks voor je kan doen maar juist hier worden de klanten goed geholpen. Wij werken keihard om alle klanten te helpen namelijk en ik ben zelf een gamer dus ik kan de frustratie begrijpen. Echter zonder middelen om te kijken of de fout daadwerkelijk in het netwerk zit, kan ik niks voor je doen.

 

Hey @RobertW89, ik neem geen telefonisch contact op. Al mijn communicatie verloopt via hier. Dan raad ik je aan om onze telefonische klantenservice te bellen. Of ik zie de gevraagde testen graag tegemoet. 

@Tommie van Odido  Die opmerking is hoe ik het tot nu toe ervaar. Leuk dat je aanhaald dat ik het op een ander netwerk moet proberen dat heb ik namelijk gedaan namelijk ziggo en nergens last van PSN knijpt daar helemaal niks en tevens hiervoor zat ik bij tweak overgenomen door odido ook niks aan de hand. Mijn vraag aan jouw zijn er überhaupt mensen geholpen met hetzelfde probleem en die wel apparatuur hadden om te testen? Want kan het namelijk nergens terug lezen dat mensen geholpen zijn wat ik lees zijn alleen maar klachten. Waarom word er geen monteur gestuurd die me kan helpen/vastleggen of het aan het netwerk ligt of niet dan help je pas echt de klant Tommie als jij als gamer de frustratie begrijpt zou je dat op z'n minst voor me kunnen regelen. 


Als er daadwerkelijk issue's zijn met ping of latency dan zullen we dat terugzien in de pingtest @Paan83. Zonder die bekabelde test, kan ik jammer genoeg geen aansturing bieden.  

Heb je screenshots van de speedtest op PSN op Ziggo?


Als er daadwerkelijk issue's zijn met ping of latency dan zullen we dat terugzien in de pingtest @Paan83. Zonder die bekabelde test, kan ik jammer genoeg geen aansturing bieden.  

Heb je screenshots van de speedtest op PSN op Ziggo?

Die monteur kan toch die ping test voor me doen of zie ik dat verkeerd en al die andere mensen hier die de pingtest hebben gedaan zijn die allemaal geholpen want ik lees er niks van terug namelijk. Nee heb geen screenshots van ziggo maar kan je vertellen liep als een trein nergens last van. 


Ik heb het over de resultaten van de speedtest van PSN die de upload knijpt, niet de daadwerkelijke upload of snelheid @Paan83. Puur alleen de speedtest resultaten.

Ik kan geen monteur sturen om die testen uit te voeren zonder dat er iets geconstateerd is met testen. Heb je echt niemand in je kring die een laptop heeft om bedraad te testen? 


Ik heb het over de resultaten van de speedtest van PSN die de upload knijpt, niet de daadwerkelijke upload of snelheid @Paan83. Puur alleen de speedtest resultaten.

Ik kan geen monteur sturen om die testen uit te voeren zonder dat er iets geconstateerd is met testen. Heb je echt niemand in je kring die een laptop heeft om bedraad te testen? 

Op Ziggo was er niks aan de hand met de speedtest PSN kneep niks. Nee heb niemand in me naaste omgeving met een laptop. 


Nog steeds helemaal ruk maar jullie laten niks meer horen ik wil geholpen worden en niet met die pingtest aan een laptop want die heb ik niet ik woon in een buitengebied en niemand in de buurt met een laptop. 


Ik heb Guidion toch maar voor je aangestuurd om te testen @Paan83. Dit is een uitzondering want zonder een duidelijke meting van een laptop/desktop bedraad kunnen we niks. Kan je een terugkoppeling geven nadat de monteur geweest is?


Ik heb Guidion toch maar voor je aangestuurd om te testen @Paan83. Dit is een uitzondering want zonder een duidelijke meting van een laptop/desktop bedraad kunnen we niks. Kan je een terugkoppeling geven nadat de monteur geweest is?

@Tommie van Odido  bedankt dat je guidion voor me aangestuurd hebt helaas is er niks opgelost er is geen pingtest gedaan alleen een test op speedtest.net die ik zelf ook al meerdere keren gedaan heb ik ga zelf de catkabels vervangen 1deze dagen kijken of dat de oplossing biedt anders weet ik het niet meer. 


Jammer dat het de monteur van Guidion niet is gelukt om het probleem te ontdekken, ik hoop heel erg voor je dat de nieuwe internetkabels de oplossing zijn. Mocht dit toch niet het geval zijn, laat het gerust weten. We willen je hier heel graag zo goed mogelijk mee helpen!


@Cal van Odido helaas hebben de nieuwe cat7 kabels niet geholpen nu weet ik echt niet meer wat ik kan doen. Ik had in het begin van me abonnement al een tp link router aangeschaft maar dat loste ook niks op schiet mij maar lek ik weet het niet meer en raak alleen maar meer gefrustreerd. 


@Cal van Odido helaas hebben de nieuwe cat7 kabels niet geholpen nu weet ik echt niet meer wat ik kan doen. Ik had in het begin van me abonnement al een tp link router aangeschaft maar dat loste ook niks op schiet mij maar lek ik weet het niet meer en raak alleen maar meer gefrustreerd. 

@Cal van Odido ik heb trouwens ook nog een fritzbox 5530 liggen kan ik daar nog wat mee? Zoja hoe krijg ik dat werkend?


@Paan83 Je kunt de Fritz zodanig instellen dat deze de DHCP negeert en er geen IP lease probleem ontstaat. Lees hier hoe je het beste jouw eigen modem kunt aansluiten en instellen: Je eigen modem bij Odido | Odido community en Eigen modem: veelgestelde vragen | Odido community. Veel succes!


@Paan83 Je kunt de Fritz zodanig instellen dat deze de DHCP negeert en er geen IP lease probleem ontstaat. Lees hier hoe je het beste jouw eigen modem kunt aansluiten en instellen: Je eigen modem bij Odido | Odido community en Eigen modem: veelgestelde vragen | Odido community. Veel succes!

@Jason van Odido ik heb een nieuwe fritzbox 5530 gekocht want de oude die ik had was aon en geen gpon dus heb nu gpon. Gister laten ontgrendelen door de odido klantenservice en vandaag het internet aan de praat gekregen maar de uploadsnelheid op de ps5 blijft laag terwijl degene die me hielp bij de klantenservice me gerandeerde dat het probleem met de upload snelheid verholpen zou zijn maar tevergeefs. Hoe nu verder? Want niks helpt ik sta op het punt odido op te zeggen want ik betaal voor iets wat niet werkt althans niet na behoren. 


Hi @Paan83, ik heb voor de zekerheid een reprovisie op het modem voor je uitgevoerd. De verwerking kan een aantal minuten duren. Hierdoor wordt de vebrinding herstart en lost ook vaak het probleem op als de upload of downloadsnelheid achterblijft. Wil je kijken of de upload straks een stuk beter is? Ik ben benieuwd!


Reageer