Skip to main content
Beantwoord

Netflix meent VPN/proxy te herkennen


Vanmorgen al 4 (!) medewerkers aan de telefoon gehad tot per ongeluk, neem ik aan, de verbinding werd verbroken. Probleem is dat ik niet alle series meer op Netflix kan kijken, omdat Netflix een proxy of VPN-verbinding meent te herkennen. Dit is niet ingesteld, maar dit lijkt vaker bij Odido-IP-adressen een probleem te zijn. Ben pas sinds afgelopen vrijdag klant, maar hoop wel dat jullie dit snel kunnen oplossen. Maar even zo via de community, aangezien ik geen zin heb om nog een keer van het kastje naar de muur te worden gestuurd via de telefoon.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hi @remy_hartelo, welkom op onze Community!

Dit komt waarschijnlijk omdat je een nieuw IP-adres hebt gekregen. Netflix heeft moeite met het identificeren van het adres. Dit lost zichzelf na een paar dagen op! 

Bekijk origineel

10 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9000 reacties
  • 21 oktober 2024

Hoi @remy_hartelo ,

De uitdaging zit hem dus niet bij Odido, maar Netflix die probeert haar abonnementen te maximaliseren.

Zo doen Disney en HBO max etc. dit ook. In jouw geval duidt Netflix een IP adres aan als dat het voor misbruik van hun voorwaarden wordt gebruikt. Je kan ze jouw IP adres doorgeven (www.whatismyip.com) en aangeven dat jij geen VPN gebruikt en dat ze jouw IP van hun lijst halen.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 oktober 2024

Ha Eric, 

 

Bedankt voor je snelle reactie. Maar bij Netflix geven ze aan dat de provider (Odido) dit moet regelen met Netflix (https://help.netflix.com/nl/node/277?q=vpn). Tot vrijdag zat ik bij KPN → nooit problemen hiermee gehad...


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • Antwoord
  • 21 oktober 2024

Hi @remy_hartelo, welkom op onze Community!

Dit komt waarschijnlijk omdat je een nieuw IP-adres hebt gekregen. Netflix heeft moeite met het identificeren van het adres. Dit lost zichzelf na een paar dagen op! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 oktober 2024

Ha @Tommie van Odido , bedankt! Maar vrijdag werkte het wel (met Odido) en gisteren en vandaag niet. Telefonisch gaven ze aan dat jullie ook met dynamische IP-adressen werken. Betekent dit dat ik steeds een paar dagen bepaalde series dan niet kan kijken als het IP-adres is veranderd?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9000 reacties
  • 21 oktober 2024

Bij Odido vast internet (DSL of glasvezel) is er een semi permanent IP adres. Het is niet 100% vast, maar zolang de router draait blijft het eigenlijk altijd hetzelfde.

Bij Odido 4G voor thuis of 5G Klik en Klaar is er daadwerkelijk een dynamisch IP adres en deze zal zo elke dag anders zijn. 

Odido zal echt niet in onderhandeling gaan met Netflix, leuk dat dit in de FAQ's van Netflix staat, maar er is daarvoor geen relatie en Netflix is degene die VPN of Proxy IP adressen blokkeert. Dan moeten zij die blokkade voor jouw IP adres gewoon opheffen.


  • 121 reacties
  • 21 oktober 2024

Die streamingdiensten proberen je account aan een ip te koppelen. Dit willen ze om account sharing te voorkomen. Als je telkens een ander ip krijgt, dan werkt dat dus niet. Dan kunnen zij hun trucje niet toepassen. Vervelend voor hun. Maar hun moeten dat toch echt zelf oplossen. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 oktober 2024

Ha @eric, dat zal in een ideale wereld ongetwijfeld het geval zijn, maar ik denk niet dat Netflix gevoelig is voor 1 particulier meer of minder. En ik heb jarenlang KPN i.c.m. Netflix gehad en nooit een probleem gehad. Ik heb nu nog geen week Odido en dit probleem dient zich aan. En schijnbaar is dit vaker gebeurd bij Odido-klanten, dus dan ben ik niet direct heel tevreden over mijn overstap. Odido is misschien officieel niet verantwoordelijk hiervoor, maar waarom is het bij KPN nooit een issue dan en hier wel?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 oktober 2024

@eric , mijn IP-adres is overigens al weer anders dan gisteren, zonder dat de router aan of uit is geweest.


  • 156 reacties
  • 21 oktober 2024
remy_hartelo schreef:

 waarom is het bij KPN nooit een issue dan en hier wel?

Ik kan jou helaas teleurstellen, een snel zoeken op KPN forum in laatste maand levert 2 hits. Het gaat automatisch na paar dagen weer, zoals eric al zei.

https://community.kpn.com/streaming-122/ik-krijg-op-netflix-de-melding-je-gebruikt-vpn-of-proxy-620110

https://community.kpn.com/streaming-122/shameless-kijken-op-netflix-geeft-foutmelding-je-gebruikt-vpn-of-proxy-621294

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9000 reacties
  • 21 oktober 2024

Ja, de systemen van Netflix zijn recent geprogrammeerd om account sharing tegen te gaan. Die systemen kunnen slecht tegen veranderende IP adressen. Misschien dat ze bij de mobiele apps iets minder kritisch zijn, want daarbij zijn ook constant andere IP adressen van toepassing.  Maar laten we ook eens kijken naar, deel je jouw account met een ander, dsn komt er misschien van 2 verschillende IP adressen tegelijk een TV verzoek of zo.. 

Je zietz dit gebeurt bij klanten ook bij andere providers.  Die providers gaan echt niet in conclaaf met de streaming aanbieders die beperkingen opleggen aan de klanten van die streaming diensten. Je zult toch echt zelf moeten schakelen met netflix .


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen