Vanmorgen al 4 (!) medewerkers aan de telefoon gehad tot per ongeluk, neem ik aan, de verbinding werd verbroken. Probleem is dat ik niet alle series meer op Netflix kan kijken, omdat Netflix een proxy of VPN-verbinding meent te herkennen. Dit is niet ingesteld, maar dit lijkt vaker bij Odido-IP-adressen een probleem te zijn. Ben pas sinds afgelopen vrijdag klant, maar hoop wel dat jullie dit snel kunnen oplossen. Maar even zo via de community, aangezien ik geen zin heb om nog een keer van het kastje naar de muur te worden gestuurd via de telefoon.
Hoi
De uitdaging zit hem dus niet bij Odido, maar Netflix die probeert haar abonnementen te maximaliseren.
Zo doen Disney en HBO max etc. dit ook. In jouw geval duidt Netflix een IP adres aan als dat het voor misbruik van hun voorwaarden wordt gebruikt. Je kan ze jouw IP adres doorgeven (www.whatismyip.com) en aangeven dat jij geen VPN gebruikt en dat ze jouw IP van hun lijst halen.
Ha Eric,
Bedankt voor je snelle reactie. Maar bij Netflix geven ze aan dat de provider (Odido) dit moet regelen met Netflix (https://help.netflix.com/nl/node/277?q=vpn). Tot vrijdag zat ik bij KPN → nooit problemen hiermee gehad...
Hi
Dit komt waarschijnlijk omdat je een nieuw IP-adres hebt gekregen. Netflix heeft moeite met het identificeren van het adres. Dit lost zichzelf na een paar dagen op!
Ha
Bij Odido vast internet (DSL of glasvezel) is er een semi permanent IP adres. Het is niet 100% vast, maar zolang de router draait blijft het eigenlijk altijd hetzelfde.
Bij Odido 4G voor thuis of 5G Klik en Klaar is er daadwerkelijk een dynamisch IP adres en deze zal zo elke dag anders zijn.
Odido zal echt niet in onderhandeling gaan met Netflix, leuk dat dit in de FAQ's van Netflix staat, maar er is daarvoor geen relatie en Netflix is degene die VPN of Proxy IP adressen blokkeert. Dan moeten zij die blokkade voor jouw IP adres gewoon opheffen.
Die streamingdiensten proberen je account aan een ip te koppelen. Dit willen ze om account sharing te voorkomen. Als je telkens een ander ip krijgt, dan werkt dat dus niet. Dan kunnen zij hun trucje niet toepassen. Vervelend voor hun. Maar hun moeten dat toch echt zelf oplossen.
Ha @eric, dat zal in een ideale wereld ongetwijfeld het geval zijn, maar ik denk niet dat Netflix gevoelig is voor 1 particulier meer of minder. En ik heb jarenlang KPN i.c.m. Netflix gehad en nooit een probleem gehad. Ik heb nu nog geen week Odido en dit probleem dient zich aan. En schijnbaar is dit vaker gebeurd bij Odido-klanten, dus dan ben ik niet direct heel tevreden over mijn overstap. Odido is misschien officieel niet verantwoordelijk hiervoor, maar waarom is het bij KPN nooit een issue dan en hier wel?
waarom is het bij KPN nooit een issue dan en hier wel?
Ik kan jou helaas teleurstellen, een snel zoeken op KPN forum in laatste maand levert 2 hits. Het gaat automatisch na paar dagen weer, zoals eric al zei.
Ja, de systemen van Netflix zijn recent geprogrammeerd om account sharing tegen te gaan. Die systemen kunnen slecht tegen veranderende IP adressen. Misschien dat ze bij de mobiele apps iets minder kritisch zijn, want daarbij zijn ook constant andere IP adressen van toepassing. Maar laten we ook eens kijken naar, deel je jouw account met een ander, dsn komt er misschien van 2 verschillende IP adressen tegelijk een TV verzoek of zo..
Je zietz dit gebeurt bij klanten ook bij andere providers. Die providers gaan echt niet in conclaaf met de streaming aanbieders die beperkingen opleggen aan de klanten van die streaming diensten. Je zult toch echt zelf moeten schakelen met netflix .
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.