Skip to main content

Nba 2k26 error 58d85bb8

• September 3, 2025
  • 15 reacties
  • 124 Bekeken

Helaas is er op de nieuwe nba 2k nog steeds het probleem met de router. Om de zo veel potjes word je uit de game gegooid. Heb inmiddels al een nieuwe router aangeschaft, maar het probleem is nog niet verholpen. Iemand die mij misschien kan helpen met het opzetten van de nieuwe router?

September 3, 2025

Hallo ​@dencey5713 

Welke router heb je gekocht en is deze aangesloten op de mediaconverter/DSL kabel?

VLAN 300 DHCP moet je instellen.

15 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23277 reacties
  • September 3, 2025

Hallo ​@dencey5713 

Welke router heb je gekocht en is deze aangesloten op de mediaconverter/DSL kabel?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • September 3, 2025

Hallo ​@dencey5713 

Hallo ​@dencey5713 

VLAN 300 DHCP moet je instellen

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • September 3, 2025

Hallo ​@dencey5713 

Ik heb de instellingen staan zoals in de foto. Nu is het probleem dat het internet lampje op rood blijft staan.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23277 reacties
  • September 3, 2025

@dencey5713 

De VoIP VLAN kan je ook gewoon uitschakelen, gaat de internetkabel vanaf de nediaconverter naar de TP-LINK? Heb je de mediaconverter ook een herstart gegeven?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • September 3, 2025

@dencey5713 

De VoIP VLAN kan je ook gewoon uitschakelen, gaat de internetkabel vanaf de nediaconverter naar de TP-LINK? Heb je de mediaconverter ook een herstart gegeven?

Bedoel je met mediaconverter de zyxcel? Sorry heb hier bijzonder weinig verstand van.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23277 reacties
  • September 4, 2025

@dencey5713 

Het glssvezelkastje, er gaat een internetkabel vanaf het glssvezelkastje naar de Zyxel. Die internetkabel moet in de WAN poort van je nieuwe router dus de Zyxel heb je dan niet meer nodig.

Of heb je een koper verbinding dus Zyxel is aangesloten op de telefoonkabel?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • September 7, 2025

@dencey5713 

Het glssvezelkastje, er gaat een internetkabel vanaf het glssvezelkastje naar de Zyxel. Die internetkabel moet in de WAN poort van je nieuwe router dus de Zyxel heb je dan niet meer nodig.

Of heb je een koper verbinding dus Zyxel is aangesloten op de telefoonkabel?

Nee ik heb geen koper installatie. Heb alles nu opnieuw opgestart maar zodra in de vlan setting aandoe gaat het lampje op rood en werkt het internet niet meer.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23277 reacties
  • September 7, 2025

@dencey5713 

Is je eigen router aangesloten op het glssvezelkastje ipv de Zyxel?

Herstart ook het glssvezelkastje eens.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • October 6, 2025

Hi ​@Waqqas ,

Ik zie dat je bijna ervaringsdeskundige bent omtrent dit probleem. Helaas heb ik hier zelf ook last van sinds dat ik overgestapt ben naar Odido. Ik heb zelf al behoorlijk wat onderzoek gedaan en logging verzameld, maar er word mij nu een nieuw Zyxel modem opgestuurd welke dan vervolgens 3 dagen gemonitord dient te worden, maar volgens mij word uitgaand verkeer hierbij niet gemonitord. Daarnaast zal dat ook niet direct naar een oplossing leiden vrees ik..

Oplossing voor dit probleem is een router kopen met VLAN ondersteuning? Ik heb zelf een Asus ROG Rapture GT-AX11000 staan. De opties voor VLAN tagging zitten er wel in, maar word (helaas voor mij) alleen bij de Pro variant ondersteund volgens ASUS. Is hier dat jij toevallig weet nog een andere mogelijkheid of moet ik echt kijken naar een andere router? Ik zou wel graag mijn ASUS willen blijven gebruiken, maar heb deze nu al als AP in moeten stellen in combinatie met de Zyxel T-56 van Odido.

Alvast bedankt!

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • 2261 reacties
  • October 6, 2025

Oplossing voor dit probleem is een router kopen met VLAN ondersteuning? Ik heb zelf een Asus ROG Rapture GT-AX11000 staan. De opties voor VLAN tagging zitten er wel in, maar word (helaas voor mij) alleen bij de Pro variant ondersteund volgens ASUS.

Je router hoeft geen VLAN tagging te ondersteunen. Alleen maar VLAN translate voor WAN poort. VLAN tagging is dat de rest van je netwerk (LAN poorten) ook met VLAN werken. Maar dat is hier niet nodig. Alleen WAN verkeer is VLAN.

Kijk eens onder LAN of je een kopje IPTV hebt. Daar kun je meestal VLAN 300 invullen voor internet. TV kun je dan leeg laten. De meeste Asus’en ondersteunen dit wel (hoewel er een enkele is die het niet ondersteund maar ik weet niet of de specifieke gaming routers dit ook hebben).

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23277 reacties
  • October 6, 2025

Hallo ​@Timo K 

Een nieuwe Zyxel zal het niet oplossen. Het is echt iets in de Zyxel router dat dit probleem veroorzaakt.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • October 6, 2025

Hi ​@rvk01 & ​@Waqqas 

Bedankt voor jullie snelle reacties.

De nieuwe Zyxel gaat dit probleem inderdaad niet oplossen, zover was ik zelf ook al. Dit heb ik ook geprobeerd wijs te maken aan de service bij Odido, maar dit was nu eenmaal onderdeel van de procedure anders kon men mij niet verder helpen. Ik heb inderdaad gezien dat ik onder LAN bij IPTV VID 300 in kan stellen. Vorige keer een poging gewaagd, maar kreeg het niet voor elkaar. Ik kreeg uiteindelijk geen verbinding met het internet.. 

maar de mogelijkheid tot configuratie zit er zeker wel in. Enig idee? 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23277 reacties
  • October 6, 2025

@Timo K 

Dat zou wel moeten werken, kan je eens een foto van die pagina delen?

Bij internet VID, 300. Na jet opslaan dw mediaconverter herstarten.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • October 6, 2025

Hi ​@Waqqas ,

Ik zal eind van de middag/vanavond het e.e.a. delen ik ben nu niet in de gelegenheid. Ik zie inderdaad om even de ONT te herstarten na aanpassing, dank! Ik zal straks wat meer info delen

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • October 6, 2025

@Waqqas 

Het werkt!

ik durf het eigenlijk niet toe te geven, maar het werkte vorige keer niet omdat de kabel niet op de juiste poort zat. Deze router heeft mogelijkheid tot dual wan … oeps 

Bedankt voor de hulp.

hopelijk kan ik nu gaan genieten van probleemloze verbinding!